  • 11. Data: 2012-07-11 23:26:04
    Temat: Re: OSB na podłodze - jedna warstwa grubsza, czy dwie cieńsze?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-11 09:51, Boban pisze:

    > Ta spano jest strasznie twarda, docinki moga być problemem.

    Znaczy jak twarda? Jaki problem z docinaniem? Zwykłą piłą "tarczową"
    albo wyrzynarką nie dam rady?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2012-07-12 08:29:39
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    BartekK <s...@d...org> napisał(a):

    > Znaczy jak twarda? Jaki problem z docinaniem? Zwykłą piłą "tarczową"
    > albo wyrzynarką nie dam rady?

    Jak masz taki sprzęt to spoko dasz radę ale na pewno ostrza się bardziej
    będą tępić niż przy OSB.

  • 13. Data: 2012-07-13 21:03:23
    Temat: Re: OSB na pod?odze - jedna warstwa grubsza, czy dwie cie?sze?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-09 21:18, HANA pisze:
    > wez kup spano-durelis 22 mm
    > ostatnio pojawila sie w casto
    > niesamowicie wytrzymala i nie smierdzi jak OSB
    > a jak trafisz pioro wpust to pod pacha zaniesiesz na n-te pietro (81x244)
    Castorama nie ma pióro-wpust Spano, wyłącznie "zwykłe" płyty 125x250, i
    tylko 18mm grube.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2012-07-24 01:22:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-09 10:19, qlphon pisze:
> [...]
    Update - w tym pomieszczeniu okazało się, że legary są co 1m :|

    > pomysł bardzo ok,
    > rozstaw kontrlegarów wyjdzie Ci z rozmiarów płyty OSB
    W sumie olałem sprawę, bo złapałem się na dobrą cenę płyt 1/2osb (2.5m x
    0.675m) z piórowpustem o grubości 15mm. Więc założyłem że daję 2
    warstwy, na zakładkę, i w dodatku dam warstwy w przeciwne strony
    (prostopadle) puszczone.

    Legary - nijak nie mogłem dorwać 4m długich (albo i dłuższych), które by
    były w miarę przyzwoitości proste - więc mam długie na 3m, ale 2x więcej
    ich, i dałem je tak gęsto jak tylko się dało, co jakieś 40cm. Ponieważ
    legary idą "lewa-prawa" na zmianę - to na środku pomieszczenia (gdzie
    się mijają) są po dwa legary - czyli tak jakby 10x10cm grube (bo
    skręciłem je ze sobą.

    Płyty (ponieważ nijak się miało ich wymiarowanie do kładzenia legarów)
    położę tak jak kładzie się panele - tzn:
    - pierwszy wiersz = pierwsza płyta cała + kawałek następnej płyty (tak
    by łączenie wyszło na legarze).
    - drugi wiersz - reszta drugiej płyty + kawałek trzeciej płyty, tak by
    łączenie wyszło na legarze
    - trzeci wiersz - resztka trzeciej płyty + prawie cała płyta czwarta,
    też dobrane tak by łączenie wyszło na legarze...
    ... itd.
    Tą metodą (przynajmniej u mnie, przy wymiarze 3.3m pomieszczenia i 2.5m
    płytach i gęstych legarach) wyjdą mi niewielkie ścinki (5-15cm) płyt,
    tak by dobrać ich długość do łączeń na legarach.

    I teraz powstaje jeszcze jeden pomysł racjonalizatorski. Z tego
    pomieszczenia wywaliłem stare linoleum/gumoleum zabytek PRLu. Grube na
    ledwo 2mm, nie ugina się, nie śmierdzi (co miało się wyśmierdzieć, to
    przez 20lat uciekło), a ma konsystencję gumowości. I tak sobie
    pomyślałem - może by tak pociąć je nożem na pasy i przybić do legarów od
    góry, tak by płyty OSB leżały "przez gumę" na legarach? dla testu
    rzuciłem kawałek linoleum na legary i na to OSB - i akustycznie mam
    wrażenie że jest dużo lepiej - stukanie w OSB nie przenosi się tak
    (zwłaszcza w wyższych częstotliwościach) na legary.
    Jest takie coś dopuszczalne, czy (z jakiegoś powodu) to herezja i
    dywersja i brońborze, albo nie ma sensu i szkoda czasu na robienie pasków?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173