  • 81. Data: 2012-12-07 14:22:38
    Temat: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybaczą
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Prawda jest taka, że śmieci budowlane, gruz, płytki ceramiczne PCV, i stare
    >meble _nadal_będą_wywożone_ nad rzekę i do lasu.

    Bo tak naprawdę z tymi śmieciami jest problem ...

    W bloku ludzie wynoszą to coś pod śmietnik i później śmieciarki wywożą ...

    W domu jest problem bo nikt za darmo tego nie wywiezie , a jeśli juz to
    trzeba zamówić cały kontener i zapłacić jakąś chorą cenę ...

    Gmina powinna zrobić to co robią spółdzielnie. Zrobić jakiś dzień w miesiącu
    i wyznaczyć miejsce gdzie będą zabierana za DARMO rzeczy wielogabarytowe lub
    jakiś telefon aby ktoś podjechał i to zabrał tego dnia ...
    Ludzie nie wywalą tego do lasu tylko zaniosą w te miejsce ...

    Ja się wcale nie dziwię. Sam mam często z tym problem. Tyle że ja we własnym
    zakresie się tego problemu pozbywam (nie wynoszę do lasu) , ale i tak jes to
    mocno problematyczne ...

  • 82. Data: 2012-12-07 14:28:12
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Podobno to jest tak że gmina ma nie zarabiac na śmieciach. Ma wyjść na zero
    >czyli zebrac tyle ile zapłaci firmie sprzątającej.
    >I takl się zastanawiam- stawki ustalane sa teraz, niech będzie że od
    >budynku. Czyli gmina w uproszczeniu zbierze kasy tyle ile budynków razy
    >stawka.
    >Wyłonienie firmy w przetargu i jak firma krzyknie więcej to co? Dopłacamy?
    >A jak firma krzyknie mniej to co? Zwróca nam różnice?

    Taaa ...

    W wielu miastach są MPO zapewne lub podobne firmy miejskie ...

    Zapewne "przypadkowo" wygra firma miejska. Przetarg można tak napisać aby
    wygrała jakaś tam firma.

    Jeśli np. teraz bierze od ludzi powiedzmy 8zł a ma być 25zł to zapewne taka
    oferta się pojawi w ofercie ...

    A później zatrudni sie w tym MPO kilku nowych dyrektorów , nowych
    pracowników lub jakies premie że firma osiągnęła taaaakie zyski ...

    Tego sie obawiam ...

    Że obsługiwać będzie mnie ta sama firma , tylko nie będę płacił 30zł tylko
    dużo więcej a nic dla mnie sie nie zmieni ..

  • 83. Data: 2012-12-07 14:32:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Bardzo dobry przyklad. Marże musisz utrzymac na takim poziomie, by sie te
    > kradzieze w totalu zmiescily, inaczej wylatujesz z biznesu. Innymi slowy
    > uczciwi dotuja zlodziei :-)

    He :-)
    To troche nie tak.
    Marza nie moze byc wysoka, bo konkurencja... i tez wypadne z rynku.
    Walka z kradzieza wyglada niestety inaczej. :-)

    To pewnie tez..

    Pozdro.. TK

  • 84. Data: 2012-12-07 14:32:24
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Od lipca problem zniknie i barany z "bliźniaków" tez będą płacic. Dla nich
    >podwyżka będzie duża bo do tej pory płacili 0zł teraz zapłaca 20-40zł
    >miesięcznie pewnie.

    Ty też będziesz więcej płacił , ale widzę że najważniejsze że sąsiedzi też

    Tymi baranami powinna zając się policja lub inne służby. Nie masz umowy na
    wywóz śmieci - kara i to nie mała ...

    Gdyby takich baranów dostało na "dzień dobry" z 1000zł kary to szybko
    podpisali by umowy , a jak nie to następna kara 5000zł ...

    Płaci się mnóstow kasy na służby które nic nie robią . Są przepisy których
    nikt nie respektuje i nie egzekwuje ...

  • 85. Data: 2012-12-07 14:36:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    > I te dziesiątki , setki firm w Polsce po prostu upadnie i stracą pracę
    > setki , tysiące ludzi ...

    > I tak Polska zabiję wolną konkurencję ...

    A praca się sama wykona...

    To chyba oczywiste, że skoro jakaś firma będzie nagle miała 4-krotnie więcej
    pracy to też zatrudni ludzi, a w praktyce wygląda to tak, że zwycięzca
    przetargu bierze podwykonawców, więc wszyscy dalej maja pracę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 86. Data: 2012-12-07 14:39:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2012 14:17:27 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > I te dziesi�tki , setki firm w Polsce po prostu upadnie i strac� prac� setki
    > , tysi�ce ludzi ...
    > I tak Polska zabijďż˝ wolnďż˝ konkurencjďż˝ ...
    To trochę nie tak.
    Teraz do wywiezienia smieci było iles tam wywoziło iles tam firm
    Od lipca smieci do wywożenia będzie więcej(bo do lasu sie przestanie opłacac
    wywozic)a firm wywożacych mniej. Te mniejsze firmy albo upadna(a ich pracownicy
    znajda zatrudnienie w tych większych firmach albo zostana podwykonawcami firmy która
    wygra przetarg)

  • 87. Data: 2012-12-07 14:42:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    > Gmina powinna zrobić to co robią spółdzielnie.

    Zmień gminę :-)
    Na śląsku to już standard od lat, że mniej więcej raz na kwartał są zbierane
    elektrośmieci i odpady wielkogabarytowe

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 88. Data: 2012-12-07 14:47:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2012 14:32, /// Kaszpir /// pisze:

    > Tymi baranami powinna zając się policja lub inne służby. Nie masz umowy
    > na wywóz śmieci - kara i to nie mała ...

    Policja i tak ledwie zipie bez dodatkowych bzdurnych zajęć.

    > Gdyby takich baranów dostało na "dzień dobry" z 1000zł kary to szybko
    > podpisali by umowy , a jak nie to następna kara 5000zł ...

    No i co z tego, że ma umowę, jak ciągle nie ma śmieci do odbioru, bo
    wyrzuca je "po kątach"?

  • 89. Data: 2012-12-07 15:10:18
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Nie bedzie motywacji do podrzucania czesci smieci do lasu/sasiadom, do
    > spalania ich w kotlach itp.

    Wydaje mi się, że jesteś w mylnym błędzie :-)
    Aby tak było, odbierana musiałaby być każda ilość śmieci, a tak nie będzie.
    I o tym nikt nie mówi. Limity mają być zwiększone, ale nadal będą
    obowiazywać.

    pozdrawiam

    mcs

  • 90. Data: 2012-12-07 15:14:03
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >No i co z tego, że ma umowę, jak ciągle nie ma śmieci do odbioru, bo
    >wyrzuca je "po kątach"?

    A co to ma wspólnego ?

    Podpisując umowę na śmieci wybiera się wielkość śmietnika. Dodatkowo jest
    ustalone jaki minimalny może być to śmietnik i co ile wywóz.

    U mnie w gminie wywóz jest co 2 tygodnie. Minimalny śmietnik to 120L.

    Możesz mieć pusty śmietnik ale i tak zapłacisz za jego "wywóz" ...