  • 91. Data: 2012-12-07 15:22:37
    Temat: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybaczą
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:k9stjc$6kv$1@flis.man.torun.pl...

    > A co to ma wspólnego ?
    >
    > Podpisując umowę na śmieci wybiera się wielkość śmietnika. Dodatkowo jest
    > ustalone jaki minimalny może być to śmietnik i co ile wywóz.
    >
    > U mnie w gminie wywóz jest co 2 tygodnie. Minimalny śmietnik to 120L.
    >
    > Możesz mieć pusty śmietnik ale i tak zapłacisz za jego "wywóz" ...

    No właśnie. Teraz mam jeden śmietnik i spokojnie wyrabiam bo segreguję
    śmieci. Jeżeli mi "wlepią" dwa śmietniki i przez cały czas jeden będzie
    pusty mi pozostanie robić fotki przy odbiorze śmieci i pozywać ich do sądu o
    wymuszanie.

    Marek

  • 92. Data: 2012-12-07 15:24:20
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Wydaje mi się, że jesteś w mylnym błędzie :-)
    >Aby tak było, odbierana musiałaby być każda ilość śmieci, a tak nie będzie.
    >I o tym nikt nie mówi. Limity mają być zwiększone, ale nadal będą
    >obowiazywać.

    Czyli będzie po "staremu" , czyli kanapy , gruz , kible i itd w lasach ...

    Jedynie co się zmieni to to że ludzie będą płacić nawet kilka razy więcej
    dokładnie za to samo co mają obecnie ...

    Jeśli nie będzie jakiegoś wyznaczonego dnia w miesiącu / tygodniu gdzie
    jeździ jakiś duży samochód i zbiera dużo gabarytowe śmieci to NIC się nie
    zmieni ...

  • 93. Data: 2012-12-07 15:30:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2012 15:14, /// Kaszpir /// pisze:

    > Podpisując umowę na śmieci wybiera się wielkość śmietnika. Dodatkowo
    > jest ustalone jaki minimalny może być to śmietnik i co ile wywóz.
    >
    > U mnie w gminie wywóz jest co 2 tygodnie. Minimalny śmietnik to 120L.

    To zależy od firmy i umowy.

    Moi rodzice (w tej samej miejscowości) zamawiają odbiór. Ja za to mogę
    ewentualnie co drugi odwołać.

  • 94. Data: 2012-12-07 15:31:24
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał
    Czesc :-)

    >Podobno to jest tak że gmina ma nie zarabiac na śmieciach.
    >Ma wyjść na zero czyli zebrac tyle ile zapłaci firmie sprzątającej.
    >I tak się zastanawiam- stawki ustalane sa teraz, niech będzie że od
    >budynku.

    Oczywiscie zadnych zwrotow nie bedzie,
    wywoz smieci to jeden z najlepszych interesow.
    Firm bedzie kilka na gmine tu sie nic nie zmieni,
    skorzystaja na zamieszania te najtansze bo podniosa
    stawki, a te drogie nie stracą.
    Bedzie tak jak wszedzie w budzetowce
    zmowa cenowa i podzial rynku, czyli najdrozsze
    na swiecie autostrady i stadiony z jak najgorszych
    materiałów.
    Ja mysle miasto bedzie placilo od tony smieci wywiezionych
    a te tony beda sie "cudownie" mnozyly, skonczy
    sie jak we Wloszech, limit wywozu smieci skonczy sie
    w maju a teraz radzcie sobie sami.

    pozdrawiam
    Adams

  • 95. Data: 2012-12-07 15:42:50
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Zrobić worki 60L , 120L i sprzedawać je z naliczoną od razu opłatą
    > "wywozową". Firma raz w tygodniu takie worki by odbierała i kto więcej
    > zużywa więcej by płacił.

    I kto mnie zmusi, żebym taki worek kupił?
    Albo żebym kupił odpowiednią ich ilość do ilości wytwarzanych śmieci?

    mcs

  • 96. Data: 2012-12-07 15:47:53
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    W dniu 06.12.2012 15:17, nacocito pisze:
    > Witam,
    >
    > Polecam http://tinyurl.com/cgvxxnb

    Jako przykład taniej, pismackiej popeliny? Owszem, dobry przykład.

    Ale na pewno nie jest to rzetelny artykuł.

    5-krotny wzrost może dotknąć tylko tych, co np. wyrzucają śmieci w
    lasach i przez to oddają mniej śmieci niż wynika z faktycznej ich
    produkcji. Przy okazji zniknie motywacja do wyrzucania po lasach, bo czy
    wyrzuci do lasu, czy oficjalnie zostawi w opróżnianym przez firmę koszu
    - zapłaci tyle samo.

    Dla mnie planowane opłaty będą zauważalnie NIŻSZE. I dodatkowo nie będę
    musiał pamiętać, żeby co chwila odwoływać odbiór śmieci.

    Sugeruję zapoznać się z faktycznymi ustaleniami co do wysokości
    pobieranych opłat i nie robić paniki.

    -----------------------

    Dla mnie tez nie wzrosną tylko czy samotna kobieta czy facet który teraz
    płaci 10zl miesięcznie powie to samo?
    Uważam ze państwo dobrze robi nakładając obowiązek opłaty za wywóz śmieci na
    wszystkich bo to jest jedyna metoda na rozwiązanie problemu podrzucania
    śmieci.
    Nielegalne wysypiska dalej beda istniec poniewaz oplaty za wywoz gruzu czy
    innych wielkogabarytowych śmieci sa horrendalnie wysoki.

    Uwazam ze jesli oplata bedzie powszechna to cena powinna byc o wiele nizsza
    gdyz w tej chwili ci co placa i tak porywaja koszty utylizacji smieci tych
    co się migaja na rózne sposoby.

  • 97. Data: 2012-12-07 15:48:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >I kto mnie zmusi, żebym taki worek kupił?
    >Albo żebym kupił odpowiednią ich ilość do ilości wytwarzanych śmieci?

    A co za problem ?

    Ustalić jakis "minimalne" normy. Np. 240L na miesiąc.

    Później kazać pokazać Tobie paragony/faktury że kupiłeś minimum 12 worków po
    240L każdy a jak nie to kara finansowa ...

  • 98. Data: 2012-12-07 15:52:21
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Czyli będzie po "staremu" , czyli kanapy , gruz , kible i itd w lasach
    >
    > Jedynie co się zmieni to to że ludzie będą płacić nawet kilka razy więcej
    > dokładnie za to samo co mają obecnie ...

    No właśnie. Ale może być też tak, że niektórzy będą płacić mniej. Gdy gminy
    wybiorą opcję opłaty od m2.
    Wtedy dorobkiewicze którzy wybudowali domy zapłacą za to ...

    mcs

  • 99. Data: 2012-12-07 15:58:57
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Czyli będzie po "staremu" , czyli kanapy , gruz , kible i itd w lasach

    Bedzie po staremu,
    no i dodaktowo jako bonus - kiedy gmnina bedzie
    zalegac z zaplata przedsiebiorstwu wywozacemu smieci
    bedziesz mial syf i smrod na smietniku/koszu pod wlasnym
    domem
    Nie wazne bedzie to ze placisz w terminie
    i co do grosza oplate za wywoz smieci w kasie gminy,
    co bedzie jesli firma wywozowa oglosi bankructwo ??

    Ciekawe kogo wtedy straz miejska ukarze mandatem ?????

    pozdrawiam
    Adams

  • 100. Data: 2012-12-07 15:59:37
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > A co za problem ?
    >
    > Ustalić jakis "minimalne" normy. Np. 240L na miesiąc.

    Ale na kogo/na co? Na osobę? Na mieszkanie? Na dom?

    > Później kazać pokazać Tobie paragony/faktury że kupiłeś minimum 12 worków
    > po 240L każdy a jak nie to kara finansowa ...

    no to już teraz moga przyjść sprawdzić, że mam umowę na wywóz takiej ilości.

    mcs