  • 71. Data: 2012-12-07 13:26:33
    Temat: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybaczą
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:50c1d972$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie mam pojecia.

    Tak mi tlumaczono...

    > Co, co ma robic? To sa okreslone przeplywy pieniezne, kasa za smieci nie
    > moze sie bilansowac z wydatkami na szkoly.

    Moze i tak, nie bede sie spieral.

    > A tera je prodżekt, co by prywaciorze jako ja i Ty wymiksowali sie z zusu.

    Obaczym...

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2012-12-07 13:34:32
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    ps.com...

    >Jedyna nadzieja w tym że może faktycznie do lasu wywożących idiotów będzie
    >mniej.
    >No i mysle że skoro teraz smieci to obowiązek gminy to niech sprzataja i te
    >z lasów;))

    Taka jest idea tej ustawy made in UE, natomiast polscy urzednicy
    przerobili ja na swoje potrzeby i podejrzewam ze skonczy
    sie to kolejnymi procesami przegranymi przez panstwo
    Polskie w Strasburgu, bo UE mimo wielu wad nie jest glupia
    jak Panstwo Polskie zeby mierzyc m2 powierzchni
    prognozowane zuzycie smieci.

    Podstawa calego zamieszania ze smieciami jest zmuszenie
    gminy do zapewnienia mieszkancom wywozu nieczystosci/smieci
    czy to bedzie firma prywatna, jedna , dwie, czy publiczna
    to nie wazne, w wiekszosci miast sie nic nie zmienic, a podwyzki
    i tak serwują nam co roku.

    pozdrawiam
    Adams

  • 73. Data: 2012-12-07 13:44:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2012 13:34:32 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > Podstawa calego zamieszania ze smieciami jest zmuszenie
    >
    > gminy do zapewnienia mieszkancom wywozu nieczystosci/smieci
    >
    > czy to bedzie firma prywatna, jedna , dwie, czy publiczna

    Własnie chyba dwie nie moga byc. Jedna firma wyłoniona w przetargu. Czyli jak teraz u
    nas firm jest 4 to jak przetarg zostanie rozstrzygniety- 1 firma wybrana to 3
    pozostałe moga zwijac interes;)

  • 74. Data: 2012-12-07 13:47:28
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Swoją drogą te POpierdółki zostały wybrane 20% głosów ogółu narodu.
    > 20% POmatołów narzuca reszcie obywateli coraz cięższe homonto.

    aż 20 ?! wydawało mi się, że odsetek myślących jest mniejszy...

    i czy masz lepszą alternatywę?

  • 75. Data: 2012-12-07 13:51:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No dobrze, ale tez nie wale w leb kazdego kto przekroczy prog dlatego, ze
    > ktos mi cos ukradl wczesniej.

    Bardzo dobry przyklad. Marże musisz utrzymac na takim poziomie, by sie te
    kradzieze w totalu zmiescily, inaczej wylatujesz z biznesu. Innymi slowy
    uczciwi dotuja zlodziei :-)

    > Narazie opieramy sie na tym co donosi prasa. Pozniej sprawa przycichnie i
    > nikt nie bedzie sie tym zajmowal.

    Nie, pozniej bedzie o czym gadac. Teraz chodzi tylko o kase dla pismakow.

  • 76. Data: 2012-12-07 13:53:27
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A nie za to co na umowie?

    Oczywiście że to co na umowie ...

    Na początku miałem śmietnik 240L . Po zakończeniu wykończeniówki ilość
    śmieci się zmniejszyła oraz zacząłem sortować śmieci i starcza mi 120L.
    Śmieci sortowane wrzucam do wyznaczonych do segregacji śmieci
    ogólnodostępnych pojemników.

    Teraz jakiś urzędnik wyliczy mi ile według jakiś "norm" jest śmieci na 1
    osobę i będę płacił zapewne dużo więcej niż obecnie ...

    >Ale osiedla (bloki) podpadaja pod ten system tez?

    Właśnie bloki będą miały najgorzej ...
    Bo tam zawsze płaciło się od osoby i nie miało znaczenia czy się segreguje
    czy też nie ...
    Teraz po prostu będą płacili za niesegrowane śmieci ...

    W Toruniu ma być to 25zł od osoby a 12,5 zł jak śmieci są segregowane ...
    Wątpie aby spółdzielnie chciały się "bawić w segregację i jakoś to poźniej
    kontrolować i itd , przywalą wszystkim tyle samo za niesegregowane ...

    Czyli z z około 6-8zł od osoby będą płacić 25zł ...
    Szok ...

    Szczerze mówiąc cieszyłem się że wejdzie ustawa . Myślałem że gmina zrobi
    przetarg na odbiór śmieci w całej gminie a co za tym idzie wygra firma która
    zaoferuje najniższą cenę i będzie jeszcze większa konkurencja.
    Tam gdzie mieszkam śmieci wywozi tylko jedna firma ...
    Myślałem że będzie taniej ...

    A to zwykły skok na naszą kasę i nic więcej ...
    Zniszczenie małych firemek które zajmują się wywozem śmieci , one upadną a
    przetrwa tylko jedna firma która zapewne najlepiej "posmaruje" urzędnikom
    I zwiększy swoje zyski ...

    Kilka lat temu mieszkałem w małej spółdzielni mieszkaniowej pod Toruniem.
    Spółdzielnia stwierdziła że oferta wywozu śmieci przez MPO Toruń jest bardzo
    droga. Spółdzielnia kupiła sama śmieciarkę i zabierała sama śmieci i
    wywoziła na wysypisko zapewne do Torunia.
    Płaciliśmy dużo mniej niż inni w Toruniu ..

    Teraz spółdzielcy będą musieli więcej płacić innej firmie a śmieciarki będą
    już nie potrzebne i ludzie też ...

    Tak Państwo zniszczy prywatne firmy i konkurencję ...
    A potem będzie znów że bezrobocie rośnie i ceny wywozu śmieci mamy
    najdroższe w Europie ..

    BRAWO !!!

  • 77. Data: 2012-12-07 13:54:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2012 12:50:12 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > W moim akurat przypadku jest tak, ze w wyzej wymienionej nieruchomosci
    >
    > przebywa sie okazjonalnie. Pare razy latem, pare razy zima, wiec woda sila
    >
    > rzeczy jest uzywana. Jak sa imprezy to smieci pakuje sie do worow i wywozi
    >
    > tam gdzie sie mieszka. Co w tym dziwnego, skoro przebywajac gdzie indziej
    >
    > nie przebywa sie tam gdzie sie mieszka w tym samym czasie, a za wywoz smieci
    >
    > i tak sie przeciez placi.

    Oprócz domu mam mieszkanie w bloku. Wokół bloku kilkanascie tzw bliźniaków. Niektórzy
    właściciele tych budynków notorycznie podrzucają śmieci do smietnika blokowego. Chcąc
    nie chcąc "moja wspólnota" za to płaci.
    Od lipca problem zniknie i barany z "bliźniaków" tez będą płacic. Dla nich podwyżka
    będzie duża bo do tej pory płacili 0zł teraz zapłaca 20-40zł miesięcznie pewnie.

  • 78. Data: 2012-12-07 13:58:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie bloki będą miały najgorzej ...
    > Bo tam zawsze płaciło się od osoby i nie miało znaczenia czy się segreguje
    > czy też nie ...
    > Teraz po prostu będą płacili za niesegrowane śmieci ...

    Czyli bez zmian.

    BTW w blokach nikt nie ma umowy na smieci, to spoldzielnie maja

  • 79. Data: 2012-12-07 13:59:12
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > czy to bedzie firma prywatna, jedna , dwie, czy publiczna
    >
    > to nie wazne, w wiekszosci miast sie nic nie zmienic, a podwyzki

    Podobno to jest tak że gmina ma nie zarabiac na śmieciach. Ma wyjść na zero czyli
    zebrac tyle ile zapłaci firmie sprzątającej.
    I takl się zastanawiam- stawki ustalane sa teraz, niech będzie że od budynku. Czyli
    gmina w uproszczeniu zbierze kasy tyle ile budynków razy stawka.
    Wyłonienie firmy w przetargu i jak firma krzyknie więcej to co? Dopłacamy? A jak
    firma krzyknie mniej to co? Zwróca nam różnice?

  • 80. Data: 2012-12-07 14:17:27
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Własnie chyba dwie nie moga byc. Jedna firma wyłoniona w przetargu. Czyli
    >jak teraz u nas firm jest 4 to jak przetarg zostanie rozstrzygniety- 1
    >firma wybrana to 3 pozostałe >moga zwijac interes;)

    I te dziesiątki , setki firm w Polsce po prostu upadnie i stracą pracę setki
    , tysiące ludzi ...

    I tak Polska zabiję wolną konkurencję ...