  • 1. Data: 2009-06-07 10:38:49
    Temat: Ocena projektu
    Od: p...@g...com

    Witam !!
    Czy ktoś z szanownych forumowiczów buduje (wybudował) dom z pracowni
    Domowe Klimaty - Morfeusz
    http://www.domoweklimaty.pl/index.php?page=projects&
    action=project&project_id=776
    Może macie jakieś uwagi.
    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2009-06-08 14:32:28
    Temat: Re: Ocena projektu
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    przy tak niewielkim domu napewno chcesz mieszkać z garażem?

    stać cie na 20m2 * 3tys = 60tys za garaż w bryle?

  • 3. Data: 2009-06-08 14:43:50
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 8 Cze, 16:32, "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> wrote:

    > stać cie na 20m2 * 3tys = 60tys za garaż w bryle?

    20m* 2300 = 46000 :-)
    Biorąc pod uwagę że to do tego cena uśredniona dla całego domu to dla
    garażu pewnie 1500 * 20m = 30000

    ale oczywiście to sprawa względna.

    co do garażu to moim zdaniem garaż 20 metrów to za mało. No chyba że
    faktycznie chcesz tam mieć tylko samochód. Jak doliczysz kosiarki,
    rowery, opony i całe to badziewie to będzie mało.
    Ale to też względne :-)

    Pzdr
    Mat

  • 4. Data: 2009-06-08 15:20:44
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Mat" <m...@g...com> wrote in message
    o.googlegroups.com...

    Garaż musi mieć 6 metrów długości po zamontowaniu bramy i ociepleniu od
    środka. Nie zmieścisz inaczej większego samochodu. I szeroki mu si być żebyś
    wysiadał jak człowiek.

  • 5. Data: 2009-06-08 20:59:05
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > przy tak niewielkim domu napewno chcesz mieszkać z garażem?
    >
    > stać cie na 20m2 * 3tys = 60tys za garaż w bryle?
    A myslisz że jak go wywalisz poza bryłę budynku to będzie tańszy ?

    Wątpię. A poza tym wzrośnie Ci średnia cena metra kwadratowego. No dla
    garażu na pewno jest poniżej średniej (ściany pobiałkowane, tylko wylewka na
    podłodze, no może pomalowana)

    Pozdrawiam
    Bartek Augustyniak

  • 6. Data: 2009-06-09 06:38:13
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 7 Cze, 12:38, p...@g...com wrote:
    > Witam !!
    > Czy ktoś z szanownych forumowiczów buduje (wybudował) dom z pracowni
> [...]

    Mam dość podobny dom w budowie
    http://www.domywstylu.eu/projekty/jednorodzinne_z_uz
    ytkowym_poddaszem/poezja/index.php
    i musze się zgodzić z przedmówcami.
    Szkoda miejsca na garaż w domu, bo i tak tam nie wjedziesz samochodem.
    Po ustawieniu tam powerów, narzędzi ogrodniczych i warsztatowych itp ,
    trudno będzie w ogóle przejść przez garaż.
    Lepiej postawić wiatę lub cos podobnego (np z płyt ogrodzeniowych) o
    ile jest miejsce na działce.
    Nie znaczy to jednak że takie pomieszczenie jest niepotrzebne, trzeba
    miec tylko swiadomość ze będzie tak wszystko tylko nie samochód. Może
    wówczas zdecydujesz się na podzelenie tego pomieszczenia na spiżarnię
    i graciarnię, dasz sobie spokój z drogą bramą garażową i nie będziesz
    musiał dodatkowo ocieplać od wewnątrz.

    Inne wady (wg moich potrzeb, czyli rzeczy na które ja osobiście
    zwracałem uwagę):
    -brak przejścia do kotłowni i garażu z domu.
    -przy wchodzeniu do domu, aby wejść do kuchni z zakupami to trzeba
    przejść przez salon.
    -ściany zewnętrzne o skomplikowanym kształcie
    -punkty poboru wody daleko od kotłowni
    -otawarta kuchnia (to zdecydowanie rzecz gustu, ja u siebie
    zamurowałem przejście pomiędzy kuchnią i salonem)
    -brak spiżarni (u mnie też :( )

    Zalety
    - fajny bo mały
    - 4 pokoje na poddaszu to dużo jak na tak mały dom
    - okno nad schodami (tez zrobiłem)
    - ustawny wiatrołap
    - wentylacja przewidziana w każdym pomieszczeniu (to nie zawsze się
    zdarza)

    I to co mówię wszystkim, jeżeli działka na to pozwala to buduj
    parterowy.

    P.S.
    A tu inny projekt podobny do Twojego, który ja wcześniej brałem pod
    uwagę
    http://www.projekty.ign.com.pl/projekt_domu/marysia/
    45/opis

    P.P.S.
    Pooglądaj jeszcze projekty, zastanów się jakie warunki musi spełniac
    Twój dom. Może wybierzesz inny projekt a może sie utwierdzisz w
    przekonaniu że jednak ten Ci najbardziej odpowiada. Nie wszystkim musi
    sie podobac Twój domu, ale musi sie podobac Tobie.

    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2009-06-09 15:55:54
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    >- 4 pokoje na poddaszu to dużo jak na tak mały dom

    ale mała powierzchnia, wiec i bardzo ścięte..niskiego komfortu

  • 8. Data: 2009-06-10 13:55:10
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 9 Cze, 17:55, "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> wrote:

    > ale mała powierzchnia, wiec i bardzo ścięte..niskiego komfortu

    Mała powierzchnia ale i tak większa niz w blokach. Pamiętam jak
    poszedłem kiedyś do kolegi który mieszka w blokach, jego pokój miał
    chyba ze 6m2.
    W projekcie podana jest pow. uzytkowa, w rzeczywistości pow podłogi
    jest większa nawet o 50% więc nie ma wrażenia takiej starsznej
    ciasnoty. Faktem jest jednak że trudniej umeblować taki pokój a tym
    bardziej zorganizowac potańcówkę ale jako sypialnia czy pokój dziecka
    myśle że jest wystarczająco miejsca.
    A dodatkowy pokój to zawsze coś, można zrobić gabinet, dodatkową
    garderobę, czy graciarnię, albo pralnio-suszarnię. Są to
    pomieszczenie, które są BARDZO pomocne i po pewnym czasie trudno sobie
    wyobrazic życie bez nich.

    Ja w swoim domu zmniejszyłem sypialnię kosztem pralnio-suszarni. Mam
    tego typu pomieszczenie tam gdzie obecnie mieszkam i na prawdę jest
    bardzo przydatne. Nie muszę rozstawiac i sprzątać deski do prasowania.
    Mam gdzie wrzucic brudy do prania oraz miejsce do ich suszenia jeżeli
    pogoda nie pozwala ich suszyć na zewnątrz. Jest to takszę doskonałe
    miejsce na odkurzacz czy środki czystości.

    Pzdr
    QbaB