  • 31. Data: 2018-03-23 17:28:28
    Temat: Re: Ocieplenie stropu sufitem podwieszanym, poddasze nieużytkowe.
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "abomito" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:44182047-5971-4c3b-88cd-f6310e7375af@googlegrou
    ps.com...
    > Z Twojego opisu wynika że kazda warstwa rusztu była robiona z desek o
    > szerokości 12,5 cm.
    > W jaki sposób utrzymywałes te deski w pionie? Czy po ulożeniu jednej
    > warstwy
    > rusztu zapełniałeś go wełna o grubości 10 cm a dopiero na tym układaleś
    > drugą warstwę rusztu i następna warstwę wełny
    > 10 cm? Ja tak właśnie robiłem gdyż wełnę rozwijałem z rolki o takiej
    > szerokości jak legary w moim ruszcie. Moje legary były 5 x 10 cm więc sie
    > same nie przewracały.
    > Z tego co piszesz, to zadnej zasypki na pierwszą folię nie dawałeś?
> [...]
    Najpierw Krisowi.
    Okucie faktycznie nie są drogie.Pojedynczo.Jeśli kupisz ich sto, to będzie
    konkretna kwota.
    W moim wypadku pierwszy ruszt- każdą deskę spinałem poziomą deską
    poprzecznie do belek.Na końcach, żeby ruszt stał tak jak trzeba i tam ,gdzie
    trzeba. Tam gdzie miał być drugi ruszt, dałem kawałki desek, wys 20
    cm.Zamiast okuć i wcale nie dawałem ich gęsto.Co druga, trzecia kratka..
    .Wypełniłem wełną z nadmiarem.Żeby nie łazić po wełnie, nakładłem desek.
    Drugi ruszt:mocowałem deski poprzecznie do pierwszego.Mocowałem do tych
    krótkich desek, wystających z wełny.Można dać jeszcze krótkie kawałki desek
    jako przekładki ma każdym skrzyżowaniu. Podniesie się wysokość rusztu,
    będzie mocniejszy.Ale wpadłem na to po fakcie.
    Zasypka jest głównie po to, żeby zwiększyć tłumienność stropu.Żeby był
    cichszy, żeby dżwięki nie przechodziły..Natomiast myszy- jak nie na deskami,
    zrobią sobie gniazda w wełnie.Po to daje się trutki miejscami, żeby tego nie
    robiły za często.

    W tej zasypce miałem zakopane kable do oświetlen sufitowych w każdym
    pomieszczeniu.
    Miałem nadzieje ze dzieki tej zasypce myszy nie zjedza mi kabli.
    Co prawda kable były w peszelu ale myślę że dla myszy to wszystko jedno.
    --
    Tomasz