  • 131. Data: 2017-08-21 23:17:25
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 23:10:04 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > I to jest ta taniocha, za prawie 23 tys?

    Kto powiedział, że taniocha? ;) Kosztuje tyle, co gobo zapłacił za same
    odwierty.

    > Jak basenowa skoro jak byk napisali, że do CWU? Poza tym, kto grzeje
    > basen basen do 45 stopni?

    No i po co się kłócisz jak masz dowód u sąsiada, że taka tania powietrzna
    do niczego się nie nadaje i COP w zimę ma 1 - owszem, może mieć bo to
    jakiś złom :)

    > Poza tym, co za różnica co on tama ma? Niech się raczej wypowie ktoś z
    > tej grupy jak sprawuje się zimą u niego pompa powietrze-woda. Bo foldery
    > i reklamówki producentów to ja znam, i jak czytam i słucham to wygląda
    > to tak jak sprawność 107% kotłów gazowych.

    Nie raz się wypowiadali, nawet porównywaliśmy kiedyś (nie pamiętam z kim)
    moją gruntówkę z powietrzną. Wiadomo, że gruntówka lepsza ale powietrzna
    trzymała fason - w skali roku zamiast moich 2,5k, powietrzną zapłaciłbym
    mniej więcej 3-3,2k pln za ogrzewanie. Daleko do COP1 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 132. Data: 2017-08-21 23:32:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 23:17:27 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > trzymała fason - w skali roku zamiast moich 2,5k, powietrzną zapłaciłbym
    > mniej więcej 3-3,2k pln za ogrzewanie. Daleko do COP1 :-)

    Ale tu się rozchodzi o te powietrzne do grzania wody, to może być zupełnie
    inny klamot niż do grzania CO, być może pakują tam jakiś gówniany klimatyzator,
    a klient buli 8 tysi zamiast 1500. Wcale bym się nie zdziwił :/

    L.

  • 133. Data: 2017-08-21 23:40:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 23:32:19 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale tu się rozchodzi o te powietrzne do grzania wody, to może być zupełnie
    > inny klamot niż do grzania CO, być może pakują tam jakiś gówniany klimatyzator,
    > a klient buli 8 tysi zamiast 1500. Wcale bym się nie zdziwił :/

    Nie wiem - wiem tylko, że powietrzna żeby grzać z dobrym COPem w zimie
    przy ujemnych temperaturach to niestety musi swoje kosztować :) Nie mam
    aż takiego rozeznania w powietrznych. O ile gruntówek od środka i na żywca
    widziałem, macałem, a nawet podłączałem kilkanaście, to powietrzną chyba
    widziałem na oczy tylko raz i tylko z zewnątrz :-) Więc specem zdecydowanie
    nie jestem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 134. Data: 2017-08-21 23:52:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-21 o 23:17, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > powietrzna trzymała fason - w skali roku zamiast moich 2,5k,
    > powietrzną zapłaciłbym mniej więcej 3-3,2k pln za ogrzewanie. Daleko

    Mnie wyszło 2,5k a innemu 3,2k, z dupy są takie porównania, bo nie
    uwzględniają wielu zmiennych i niewiadomych.
    Mnie interesuje tylko jeden parametr. Czy przy temperaturach poniżej
    zera popa P-W pobierając 1kW mocy oddaje do ogrzewania wody więcej niż
    ten 1kW? Tylko tyle i aż tyle.
    I nie interesują mnie foldery producentów, tylko wyniki kogoś kto ma i
    używa takiej pompy oraz ma to jakoś sensownie opomiarowane.

  • 135. Data: 2017-08-21 23:57:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-21 o 23:40, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > widziałem na oczy tylko raz i tylko z zewnątrz :-) Więc specem zdecydowanie

    No patrz, a twierdzisz, że gość którego na oczy nie widziałeś, nie
    widziałeś też jego pompy ciepła, kupił jakieś gówno do basenów.
    A może po prostu zimą pompa powietrze-woda, to jest ogólnie gówno w
    porównaniu do pompy z gruntowym źródłem ciepła?

  • 136. Data: 2017-08-22 06:10:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 23:52:48 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > I nie interesują mnie foldery producentów, tylko wyniki kogoś kto ma i
    > używa takiej pompy oraz ma to jakoś sensownie opomiarowa

    yarecky kilkakrotnie podsumowania robił.
    Np tu
    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.b
    udowanie/yarecky|sort:date/pl.misc.budowanie/EZxs7hM
    jj4I/i9aELY4AAwAJ

    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.b
    udowanie/Altherma%7Csort:relevance/pl.misc.budowanie
    /WX1loy_fQkQ/QayI3u4vcnQJ

  • 137. Data: 2017-08-22 08:52:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Mnie interesuje tylko jeden parametr. Czy przy temperaturach poniżej
    > zera popa P-W pobierając 1kW mocy oddaje do ogrzewania wody więcej niż

    Gdyby tak było to nie wyszłoby 3,2k za ogrzewanie tylko 8 :-)
    Jasne, że COP wtedy jest niższy ale 1 to by była zwykła grzałka.
    Szukaj na forum muratora, tam jest dziesiątki opomiarowanych pomp z
    wynikami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 138. Data: 2017-08-22 08:53:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 23:57:14 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > No patrz, a twierdzisz, że gość którego na oczy nie widziałeś, nie
    > widziałeś też jego pompy ciepła, kupił jakieś gówno do basenów.

    Skoro twierdzisz, że od września do wiosny ma COP1 to można przyjąć
    za pewnik, że kupił gówno :)

    > A może po prostu zimą pompa powietrze-woda, to jest ogólnie gówno w
    > porównaniu do pompy z gruntowym źródłem ciepła?

    Nie, nie jest.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 139. Data: 2017-08-22 10:06:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Aug 2017 14:32:17 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Ale tu się rozchodzi o te powietrzne do grzania wody, to może być zupełnie
    > inny klamot niż do grzania CO, być może pakują tam jakiś gówniany klimatyzator,
    > a klient buli 8 tysi zamiast 1500. Wcale bym się nie zdziwił :/

    Nie jest inny klamot, po prostu ma znacznie mniejszy wymiennik
    przystosowany do pracy na relatywnie ciepłym powietrzu. W założeniu pompy
    do SAMEGO CWU są projektowane na okresy letnie, aby zastępować kotły
    spalinowe. Niewykluczone, że to nawet trybu defrost nie posiada i jest to
    główny problem. Dlatego pewnie poniżej +5sC to się słabo spisuje (tak samo
    jak mój chiński klimatyzator).

    Inna sprawa, nie wiem czemu niby nagle rozchodzi się o pompy do CWU, gdy
    wątek jest pompie do CO/CWU. Splitowe pompy z dużymi lamelami mają przy -15
    COP pod 2 (ale ile takich dni jest w roku?) za to średni roczny wychodzi
    koło 4.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 140. Data: 2017-08-22 10:10:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Aug 2017 23:52:16 +0200, nadir

    > Mnie interesuje tylko jeden parametr. Czy przy temperaturach poniżej
    > zera popa P-W pobierając 1kW mocy oddaje do ogrzewania wody więcej niż
    > ten 1kW? Tylko tyle i aż tyle.

    Nawet przy -15sC PC PW oddaje więcej. Ale to musi być pompa do CO/CWU (z
    dużymi wymiennikami powietrznymi), a nie pompka do letniego grzania CWU (z
    ze rurowym spiralnym wymiennikiem kanałowym) jak sobie przyjąłeś (po raz
    kolejny) do utwierdzenia się w przekonaniu, że PC to jakieś oszustwo.

    --
    Pozdor
    Myjk