  • 11. Data: 2015-03-02 18:12:17
    Temat: Re: Ogniwa solarne
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    news:369e817a-4b62-48fc-8625-94dfd2d713a3@googlegrou
    ps.com...
    > Bzdura.

    poniewaz?

    > Nie konieczności spuszczania glkolu.

    zakladajc ze piszesz to co mam na mysli to mozesz rozwinac
    i napisac co zrobisz jak zbiornik z nieuzywana cwu ci sie
    nagrzeje do maksimum a masz przed soba kolejny sloneczny
    tydzien?

    owszem mozna to olac i uzupelniac to co ucieknie po zagotowaniu
    przez zawor bezpieczeniestwa, ale to raczej kiepska metoda

    mozna tez walnac sobie solidny kaloryfer w piwnicy

    rozwiazan jest sporo, ale spuszczenie glikolu jest
    prostym i tanim rozwiazaniem

    dobrym pomyslem jest tez pompa zasilana alternatywnie z ogniwa
    fotowoltanicznego co gwarantuje jej prace wtedy kiedy
    zdarzy sie jakies wylaczenie pradu

    --
    http://db.org.pl/

  • 12. Data: 2015-03-02 19:02:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kikuko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > -autor prosił o wrażenia z użytkowania ogniw fotowoltaicznych - akumulator
    > pracujący w systemia, niby drobiazg a okazuje się istotnym elementem
    > układu. Nikt nie rozpisuje się, że nieużywany (a tylko doładowywany) w
    > czasie dużych mrozów szybko padnie... :(

    Aku chyba już wykluczyłem, cena i żywotność raczej nie pozwoli mu się
    zwrócić.
    Koncentruję się na instalacji prosumenckiej, czyli podłączonej do sieci.

  • 13. Data: 2015-03-02 22:37:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W prawidłowo zrobionej instacji solarnej nic takiego się nie stanie

  • 14. Data: 2015-03-03 10:56:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 18:12:21 UTC+1 użytkownik m4rkiz napisał:
    > rozwiazan jest sporo, ale spuszczenie glikolu jest
    > prostym i tanim rozwiazaniem
    Spuszczenie jest proste i tanie, dolanie już trochę bardziej skomplikowane.
    Najczęściej solary są na dachu więc trzeba mieć pompkę aby dolać glikolu no i
    odpowietrzyć układ. A to dodatkowa komplikacja. Ale jak pisałem w dobrze wykonanej
    instalacji problemu nie będzie i nie będzie konieczności spuszczania glikolu.

  • 15. Data: 2015-03-03 17:46:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > W prawidłowo zrobionej instacji solarnej nic takiego się nie stanie

    Ale co się nie stanie?
    Cytatu zabrakło....