  • 1. Data: 2009-02-12 11:20:10
    Temat: Ogrzewanie CO zapytanie
    Od: lucgfx <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zamierzam zlecic wykonanie w domu wolnostojacym ogrzewanie CO, oparte na
    piecu weglowym sterowanym (ale bez podajnika).

    Z 4 propozyji najbardziej opowiadala mi propozycja jednej z firm ze
    wzgledu na w miare przystepna cene i brak problemow z terminami. Jednak
    podczas rozmowy przedstawiciel tejze firmy stwierdzil ze robia
    ogrzewanie weglowe w ukladzie zamknietym i takowe poleca. Twierdzi ze
    naczynie przeponowe zalatwia problem.

    Jak to sie ma do przepisow ktore podobno zabraniaja przy piecu weglowym
    instalacje CO w ukladzie zamknietym? Boje sie decydowac na takie
    rozwiazanie, ale brak mi wiedzy co do poprawnosci takiego rozwiazania i
    nie wiem czy sie zdecydowac.

    Dodatkowo, jezeli ktos zna osoby/firmy z okolic Katowic, ktore moze
    polecic do wykonania takiego ogrzewania bylbym wdzieczny.

    Pozdrawiam.
    /Łukasz

  • 2. Data: 2009-02-12 11:45:57
    Temat: Re: Ogrzewanie CO zapytanie
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Dodatkowo, jezeli ktos zna osoby/firmy z okolic Katowic, ktore moze
    > polecic do wykonania takiego ogrzewania bylbym wdzieczny.

    Przepisy mówią, że nie wolno.
    Firma, która proponuje Ci wykonanie instalacji zamkniętej z kotłem na paliwa
    stałe jest nieodpowiedzialna.
    W żadnym wypadku nie gódź się na takie rozwiązanie. To dla Twojego dobra,
    zdrowia i życia Twojego i Twojej rodziny.
    Jedynie kotły z podajnikami na ekogroszek lub pelet można podłączyć
    warunkowo (choć to także niezgodne z polskim prawem) do takiej instalacji,
    ale przy tym jest warunek, że instalacja musi mieć zabezpieczenia oraz, że
    kocioł nie może mieć dodatkowego rusztu.

    Skąd jesteś ?
    Tak się składa, że jestem instalatorem z Częstochowy i mamy też kotły w
    swojej ofercie.
    Jak jesteś zainteresowany naszą ofertą to odezwij się na priv.

    p...@w...pl
    Usuń iksa - zabezpieczenie antyspamowe.

  • 3. Data: 2009-02-12 12:10:42

    lucgfx pisze:
> [...]
    >
    > Dodatkowo, jezeli ktos zna osoby/firmy z okolic Katowic, ktore moze
    > polecic do wykonania takiego ogrzewania bylbym wdzieczny.

    Napisz do mnie na priv, to Ci polecę moją ekipę (usuń literki "a" z adresu)
    p...@o...pl

    Pozdrawiam
    Adam