  • 1. Data: 2009-02-12 09:25:51
    Temat: zjazd z drogi powiatowej - czy mozna bez projektu
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Oto moja sytuacja. Mam dzialke polozona przy drodze powiatowej.
    Niedlugo bede stral sie o pozwolenie budowlane.

    Czy jest metoda unikniecia projektu zjazdu w jakis legalny sposob?

    Kiedys pomiedzy droga a dzialka był rów. Od wielu lat jest nieczynny,
    poniewaz nikt o niego nie dbal, zostal przysypany i teraz przy
    drodze zostaly tylko w niktorycvh miejscach, krotkie pozostalosci po rowie.
    W zarzadzie powiedziano mi, ze jednak moze oni kiedys zechca ten row odnowic
    przez co ja musze zakopac przepust. Ile moze mniej wiecej kosztowac
    wykonanie takiego zjazdu nie liczac warstwy wykonczenia. Czy to musi byc
    wykonane
    w jakis magiczny sposob, czy wystarczy rura, zawalic ziemia i to wszystko?

    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2009-02-12 17:24:08
    Od: "j_k_k" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykonane
    > w jakis magiczny sposob, czy wystarczy rura, zawalic ziemia i to wszystko?

    Projekt, 5 x rura 1 m fi 0,5m 10 cm poniżej dna, tłuczeń, płyta i murki
    żelbetowe.
    W zależności od głębokości może być np. 5, albo i więcej tys. PLN ...
    Zapewne będą po tym jeździć betoniarki, wywrotki z piachem, etc.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-02-12 19:45:59
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Pytanie podstawowe, to czy ten rów jest zaznaczony na mapkach? Czy może rów
    istnieje, ale w/g mapki go tam nie ma?

  • 4. Data: 2009-02-12 20:17:41
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > Pytanie podstawowe, to czy ten rów jest zaznaczony na mapkach? Czy może
    > rów istnieje, ale w/g mapki go tam nie ma?

    Tak, czy siak, jest to zjazd z drogi powiatowej.
    I zarząd dróg powiatowych zatwierdzi ten projekt,
    lub nie - a już widać, że mogą mieć plany odnośnie
    czyszczenia tego rowu.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-02-12 20:48:43
    Od: "Czacha " <p...@g...pl>

    Darek <d...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Oto moja sytuacja. Mam dzialke polozona przy drodze powiatowej.
    > Niedlugo bede stral sie o pozwolenie budowlane.
    >
    > Czy jest metoda unikniecia projektu zjazdu w jakis legalny sposob?

    musisz mieć projekt, a projektant musi mieć specjalne uprawnienia do
    projektowania mostów i autostrad . Ja za taki projekt płaciłem 500 pln .

    pozr Czacha

  • 6. Data: 2009-02-13 11:36:11
    Od: "SP6VWX" <s...@p...onet.pl>

    Procedura wymagajaca pozwolenia na budowę.
    Czyli mapki, uzgodnienia, projekt. Jak przy budoie domu.
    Róznica jest taka, że projekt musi wykonać osoba, która ma uprawnienia w
    "drogownictwie".

    Mój projekt kosztował ok 500 PLN plus mapki i czas na bieganie.
    Zakłada on zainstalowanie rury, przepustu betonowego na podsypce z piachu,
    zasypanie tego piachem i utwardzenie nawierzchni z góry oraz obmurowanie
    boków.

  • 7. Data: 2009-02-13 11:59:15
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > zasypanie tego piachem i utwardzenie nawierzchni z góry oraz obmurowanie

    Szacowales wzkonanie takiego zjazdu?
    Mnie chyba bedzie tez czekal przepust :-(. Bo jak widze
    ze na dzien dobry ma mi sie rozwalic razem z projektem
    zjazdu 5k-6k to mnie troche krew zalewa. Takiego kosztu zjazdu
    nie bralem pod uwage - a w sumie jeszcze nic nie zrobilem
    w kirunku budowy zasadniczej.

    Pzdr
    Darek

  • 8. Data: 2009-02-13 12:03:41
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Pytanie podstawowe, to czy ten rów jest zaznaczony na mapkach? Czy może
    > rów istnieje, ale w/g mapki go tam nie ma?

    nie mam pojecia, mapki 1:500 dopiero bede mial.
    Ale rozmawialem z jednym projektantem, ktory twierdzi
    ze to trza ustalic w zarzadzie drog czy beda chcieli czy nie
    taki przepust. I odnioslem wrazenie ze mapka nie ma tu
    nic do rzeczy, tylko zyczenia zarzadu drog. Dziwne jest to
    ze projektant mi powiedzial, ze no Panie dobrze by bylo zrobic
    taki przepust, ale ja nie mam ochoty zbytnio robic po to zeby robic,
    skoro tam nie ma fizycznie rowu.
    Nie wiem czy w takim ukladzie ciagnac dalej rozmowe z tym projektantem.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2009-02-13 12:37:16
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Nie wiem czy w takim ukladzie ciagnac dalej rozmowe z tym projektantem.

    Nie ciągnij rozmowy z tym projektantem bo widać, że chłop nie zna życia.
    Aby zrobić legalnie zjazd najpierw musisz wystąpić do zarządcy drogi o pisemne
    wydanie warunków, czyli określenie wytycznych do projektu. Na bazie tych
    warunków projektant zrobi projekt, który złożysz u zarządcy drogi do
    uzgodnienia. Jednocześnie zaznaczysz, aby razem z uzgodnieniem zarządca drogi
    wydał ci od razu tzw. zgodę na wejście w teren, czyli kwit pozwalający ci
    wykonywać prace w pasie drogowym. Po uzgodnieniu projektu przez zarządcę drogi
    należy ten projekt + ww. uzgodnienie złożyć w gminie wraz z wnioskiem o
    wydanie pozwolenia na budowę. Czyli parę miesięcy zabawy, ale nikt nie mówił
    że będzie przyjemnie :-(

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 10. Data: 2009-02-13 13:09:05
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > wykonywać prace w pasie drogowym. Po uzgodnieniu projektu przez zarządcę
    > drogi
    > należy ten projekt + ww. uzgodnienie złożyć w gminie wraz z wnioskiem o
    > wydanie pozwolenia na budowę.

    Najlepiej to niech nieoficjalnie zapyta się w zarządzie dróg,
    kto z pracowników robi takie projekty (podobnie jak w gazowni, etc.)
    Będzie miał szybko i bez problemów.

    Pzdr

    JKK