  • 1. Data: 2009-02-11 22:45:58
    Temat: wlacznik automatyczny do pompy
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Wiosna poki nie udroznia sie pozamarzane dreny
    mam przez pare dni problemy z podsiakajaca woda do piwnicy
    Mam w piwnicy wpuszczone na okolo 60 cm w dwoch miejscach rury fi 30
    Cos w rodzaju studzienek w ktorych mozna wstawic pompy
    Mysle teraz jak zorganizowac automatyczne wlaczanie i wylaczanie
    po wypompowaniu
    W dzien moge sam pilnowac ale nie ma mie tam przez noc
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    sklep: http://trawki.pl/

  • 2. Data: 2009-02-12 07:45:29
    Temat: Re: wlacznik automatyczny do pompy
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    a zwykłej pompy z pływakiem tam włożyć nie możesz? jak woda sie pojawi
    pływak załączy pompe jak zniknie pływak ja wyłączy :)

    Adi

  • 3. Data: 2009-02-12 08:22:45
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Cos w rodzaju studzienek w ktorych mozna wstawic pompy
    > Mysle teraz jak zorganizowac automatyczne wlaczanie i wylaczanie

    wiesz co się dzieje z budynkami, gdzie regularnie odpompowuje sie wode z
    piwnicy?

    ihmo nalezy zlikwidować podsiąkanie - jak, to zależy od wielu czynników
    (sugeruje nowy watek z dokladnym opisem sytuacji) zanim pompy wyrzadzą
    większe szkody...

  • 4. Data: 2009-02-12 08:29:35
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    na logikę rzeczywiście przy dużej ilosci wód gróntowych mogło by sie cos
    dziać, ale z praktycznego punktu wdzenia mój wujek ma drenaż zrobiony dokoła
    i pod budynkiem i wszystko wpięte do studzienki w centrum piwnicy,
    odpompowuję wodę automatycznie już prawie 20 lat i nic się nie dzieje :)

    Adi

  • 5. Data: 2009-02-12 09:03:51
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    qlphon pisze:

> [...]
    >
    > ihmo nalezy zlikwidować podsiąkanie - jak, to zależy od wielu czynników
    > (sugeruje nowy watek z dokladnym opisem sytuacji) zanim pompy wyrzadzą

    Temat znam a ta konkretna studzienka jest na zewnatrz,
    w odległosci okolo metra od fundamentow
    Wedlug planu ma w niej sie zbierac woda opadowa z niezadaszonych
    schodow zewnetrznych do piwnicy.
    Mam doporowadzony do niej peszel na przewod oraz waz do odprowadzenia wody .
    Kopiac fundamenty pod dom (czesciowo podpiwniczony )natrafilem jednym z
    nnarozy piwnicy na nieckę zwirowa z wyzszym o około poł metra
    spietrzeniem wody niz poziom wod gruntowych.
    Mam wokol domu tzn prawie wokol domu bo z trzech stron drenaz .
    Od stron niepodpiwniczonej nie mam jeszcze drenazu
    bo gdy układałem drenaz mialem tam material
    W marcu bede mial wykopki zwiazane z budowa oczyszczalni
    i mam w planie dolozyc ten kawalek drenazu.
    Problem podsiakania powinien ustapic ale zawsze bedzie
    ryzyko , ze obfite opady wypełnią studzienkę i woda wleje mi sie z
    zewnatrz do piwnicy.
    W sumie to znalazłem juz odpowiedni czujnik
    http://www.allegro.pl/item546778330_czujnik_wody_syg
    nalizacja_swietlna_3_poziomow.html

  • 6. Data: 2009-02-12 09:48:31
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Adi pisze:
> [...]
    > dokoła i pod budynkiem i wszystko wpięte do studzienki w centrum
    > piwnicy, odpompowuję wodę automatycznie już prawie 20 lat i nic się nie

    Duzo zalezy tez od podloza z jakiego pompuje sie
    Przy pekaniu przxy ustalaniu przyczyn jednym z pierwszych punktów jest
    sprawdzenie odleglosci studzienek czerpnych od fundamentow

  • 7. Data: 2009-02-12 12:31:40
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Tadeusz Smal wrote:
    > W sumie to znalazłem juz odpowiedni czujnik
    > http://www.allegro.pl/item546778330_czujnik_wody_syg
    nalizacja_swietlna_3_poziomow.html

    dobrze kombinujesz ale ten czujnik jest tylko czujnikiem, a ty potrzebujesz
    czegoś co załączy ci pompę, sondy muszą być z nierdzewki ( chyba że lubisz
    kłopoty to stalowe), słowo kluczowe to "cluwo"

    jeffrey

  • 8. Data: 2009-02-12 14:12:47
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > po wypompowaniu
    > W dzien moge sam pilnowac ale nie ma mie tam przez noc

    Mlody, nic nie kombinuj tylko poszukaj porzadnej, np. pompy w obudowie
    zeliwnej z wbudowanym wylacznikiem. Moze to byc, jak ktos tu juz napisal,
    pompa z wylacznikiem plywakowym lub lepiej z przesuwajacym sie na drucie w
    gore i w dol, plywakiem styropianowym, ktory naciska dzwigienke, ktora z kolei
    naciska mikrowylacznik zamontowany hermetycznie w pompie i ktory jest
    polaczony w szereg z kablem zasilajacym. Takie pompy sa produkowane przez
    fachowcow i one maja wieloletnia zywotnosc.
    Jak Twoj superspecjal elektroniczny wylacznik z badziewna pompa sie zepsuje a
    Ciebie w domu przez tydzien nie bedzie, to przyjdzie fachowiec i pierwsze co
    zrobi to te Twoje druty i swiatelka wypieprzy w cholere i zainstaluje
    normalna, do tego celu stosowana, firmowa pompe. To urzadzenie musi byc
    niezawodne a czym mniej elementow, tym rzadziej sie psuje. Taka pompa kosztuje
    tu okolo 150 dolarow.
    Ja to kilka razy przerabialem i sie na tym znam. Jedno co do
    tego "wymyslilem", to system dwu pomp wstawionych w te studzienke i
    polaczonych hydraulicznie rownolegle ale tak, aby pompa glowna, zasilana
    normalnie z sieci, byla nieco nizej a druga, zasilana z wypasionego
    akumulatora, byla wyzej. System ten zainstalowalem w domu zalanym z powodu
    przerwy w dostawie elektryki. Zestaw, ktory ja "wymyslilem" jest tez
    oczywiscie produkowany lacznie z ladowarka, ktora podladowuje akumulator, aby
    zawsze mial pelna moc i byl w stanie zapewnic awaryjne pompowanie wody ze
    studzienki przez dobe.
    Facet byl i do tej pory jest bardzo zadowolony (bonus dostalem i kawe podaje,
    co sie tu w Usa rzadko zdarza).
    Reasumujac, swoja inwencje tworcza poswiec na zainstalowanie pompy awaryjnej.
    Ta Twoja automatyka nie zadziala przeciez w przypadku braku pradu co sie
    przecie czesto zdarza i musisz to wziac pod uwage.
    A ha, w rurach wychodzacych z tych pomp musza byc zawory kulowe. Pzdr.