  • 1. Data: 2009-02-11 21:00:49
    Temat: Prośba o pomoc - balkonik
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Wiosna już tuz tuz a my dalej walczymy z projektem. W zasadzie zostało nam
    dogranie tylko południowej fasady budynku, czyli balkon, podpory balkonu,
    okna, drzwi tarasowe i taras i w związku z tym mamy problem bo nie umiemy
    się zdecydować. Może ktos podpowie coś lub rzuci jakieś nowe światło na
    sprawę....
    Na załączonym obrazku widać całą historię modyfikacji tej fasady. Z
    oryginalnej (nr 1) powiekszylismy balkon (nr 2), ale potem stwierdzilismy,
    że kolumny sa na tyle wasko, że taras robi się mało uzyteczny, więc je
    rozsunelismy, ale żeby nie zasłaniały okien te zostały scalone z drzwiami
    (nr 3), o ile na górze wyszło ok, to na dole coś nam nie pasuje jednak.
    Spróbowalismy odusnąć okna o 25 cm, mimo że weszły w konfilkt z kolumnami
    (nr 4) to jednak nadal cos jest nie tak i wydaje nam się, że jednak wersja
    nr 2 była najlepsza....

    Wizualizacje:
    http://www.imagic.pl/public/pview/257425/projekt.jpg

    Proszę o porady, sugestie, pomoc :)
    --

    Mariusz

  • 2. Data: 2009-02-11 21:31:09
    Temat: Re: Prośba o pomoc - balkonik
    Od: a...@g...com

    On 11 Lut, 22:00, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:
> [...]
    > Na załączonym obrazku widać całą historię modyfikacji tej fasady. Z
    > oryginalnej (nr 1) powiekszylismy balkon (nr 2), ale potem stwierdzilismy,

    Oryginalny projekt z tak wasko ulozonymi kolumnami to jakies totalne
    nieporozumienie! Ani tam stolu postawic, ani krzesla.. Nie wolalbys
    zamiast tego balkonu miec wiekszy taras? ;-) Bo teraz to praktycznie
    kosztem braku tarasu masz balkon. A z balkonu nie bedziesz korzystac,
    no oprocz oczywiscie sprzatania go ;) Jest tez pieknym mostkiem
    cieplnym.

> [...]
    > (nr 4) to jednak nadal cos jest nie tak i wydaje nam się, że jednak wersja

    Ja bym osobiscie wybral wariant nr 3. Cztery kolumny na tak maly
    balkonik w wersji 1/2 to przerost formy nad trescia :) No chyba, ze
    dzieki temu mial to byc balkon wolnostojacy, oddylatowany od
    budynku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-02-11 21:35:06
    Od: a...@g...com

    On 11 Lut, 22:00, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:

    > Proszę o porady, sugestie, pomoc :)

    Albo zrobilbym jeszcze inaczej - na dole wywalil wogole te boczne okna
    i poszerzyl o jedno skrzydlo okno tarasowe i zrobil np 3 x 110cm - dwa
    fixy po bokach i srodek przesuwany - 110cm dzisiaj u sasiada
    testowalem i jest wystarczajace, a fixy sa duzo tansze i okno nie
    bedzie przerazliwie drogie :) Sasiad za 2 x 110cm (skrzydla, dziure
    mial w sumie jakos 240cm szer.) zaplacil 2-2,5k. Swiatla bedzie tyle
    samo, a nie bedzie nic zachodzilo na slupy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-02-11 22:07:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > (nr 4) to jednak nadal cos jest nie tak i wydaje nam się, że jednak wersja

    Mariusz a nie myslales zeby wogole wywalic w diably ten balkonik?
    z tylu widze ze jest spory taras wiec na diabla ci jeszcze balkonik?
    Do sprzatania jak napisal poprzednik?
    Generalnie uwazam ze balkony i tarasy na pietrze to chory pomysl w domkach
    bo i tak wszyscy siedza na tarasie na parterze lub wrecz na trawce
    i u mnie jest to samo do tego stopnia ze taras na pietrze sluzy za strych
    ;-) (czytaj rupieciarnia)
    lepiej pomyslec nad fajnymi oknami zeby elewacja byla ladna a nie takie cus
    kompletnie nie pasujace w zadnym wariancie
    ale to tylko moje prywatne zdanie
    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-02-11 23:05:28
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Mariusz a nie myslales zeby wogole wywalic w diably ten balkonik?
    > z tylu widze ze jest spory taras wiec na diabla ci jeszcze balkonik?

    Wywalić to chyba nie bo bez niego dom wyglądał by pewnie nieco dziwnie, po
    drugie balkonik dzieciakom się przyda (to z ich pokoi), tak mi się wydaje,
    wyjść latem itp. Poza tym pełni tez funkcję daszku nad tarasem, żeby mozna
    było w deszczowy dzień posiedzieć na dworze przy piwku patrząc jak pada ;-P

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-02-12 04:18:24
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > (nr 4) to jednak nadal cos jest nie tak i wydaje nam się, że jednak wersja

    Wersja 1 i 2 moim zdaniem nie do zaakceptowania, budynek jest
    strasznie oszpecony przez te kolumny - sprawia wrazenie masywnego i
    topornego tworu. Co wiecej calkowicie odbiera funkcjonalnosc tarasu.
    Gdybym mial na takim tarasie pic kawe, to czul bym sie jak bym ja pil
    na schodach wejsciowych do domu. To oczywiscie moje skromne zdanie.

    Do zaakceptowania jest jeszcze wersja 3.

    Ale powtorze po moich przedpiscach. Ja wyrzucil bym ten balkon.poniwaz
    skutek w tym przypadku jest odwrotny od zamierzonego tj. od upiekszenia
    budynku.
    Sam wykonuje projekt indywidualny i dlugo myslalem na balkonem.
    Zrezygnowalem
    przez mostki termiczne - choc tego mozna uniknac nie wiazac balkonu
    konstrukcyjnie
    z plyta stropu. W Twoim projekcie chyba jest to niezalezna konstrukcja,
    skoro podparta
    na 4 kolumnach?
    Druga sprawa to kwestia uzytecznosci. Jak przemyslalem, to moze mi sie tylko
    przydac co najwyzej na wyjscie na papierosa, poniewaz na poddaszu i tak beda
    tylko sypialnie. Jak zejde do kuchni na parter i zrobie sobie kawe to i tak
    mi sie nie bedzie chcialo
    z nia isc do gory na balkon zeby ja wypic, tylko pojde na taras.
    Doszedlem do wniosku, ze i tak nie bede z niego kozystal wiec w sumie po co
    mi taki balkon?

    Jedyne rozwiazanie balkonu/tarasu na poddaszu jakie mnie sie podoba:
    http://www.galeriadomow.pl/projekt,upb124-dom-przy-l
    ipowej,133.html

    Z takiego balkonu zapewne bym kozystal, np zeby poczytac i pewnie nawet kawe
    chcialo by mi sie
    tam zatachac, ale nie chce przedrazac mojego projektu w budowie, wiec
    pozostane przy tarasie na parterze.

    Pzdr
    Darek

  • 7. Data: 2009-02-12 07:29:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

> [...]
    > tak mi się wydaje, wyjść latem itp. Poza tym pełni tez funkcję daszku
    > nad tarasem, żeby mozna było w deszczowy dzień posiedzieć na dworze

    a nie możesz zrobić mniejszego balkonu o konstrukcji samonośnej, bez tych
    cholernych słupów.

    i zrezygnował bym z tych okien bankonowych w stylu blok, są nie łądne i nie
    modne. Daj łądne podwójne drzwi na górze

    a na dole szerokie drzwi tarasowe albo przesówki albo harmonijki.

  • 8. Data: 2009-02-12 10:11:28
    Od: "sat" <s...@w...pl>

    ten "baaalkonik" zabiera kupe swiatla oknom na dole - jak chcesz miec
    koniecnie tam cos dla dzieciakow to moze konstrukcja drewniana. wszystkie
    warianty na zdieciach moim zdaniem nie do przyjecia. Idziesz w złą strone.

  • 9. Data: 2009-02-12 12:12:30
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    Chcesz potwierdzic co sie podoba grupowiczom. Nie interesuja Cie ich rady bo
    tak to sobie wymysliles i szukasz tylko akceptacji ktore rozwiazanie nam sie
    podoba.
    Ja jestem zdecydowanie za 3 ;-)

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 10. Data: 2009-02-12 12:18:38
    Od: k...@g...com

> [...]
    > tak to sobie wymysliles i szukasz tylko akceptacji ktore rozwiazanie nam sie

    No właśnie nie do końa. Jak pracujesz nad projektem pół roku to
    ogarnia Cię otępienie więc warto posłuchac głosów osób zupełnie z
    boku, takży tych zgryźliwych bo to zawsze daje do myślenia.
    Zaprezentowane rozwiązania są moim koncepcjami kolejnymi, ale może
    fkatycznie szły w złą stronę. Balkon na pewno musi być, więc może
    jednak mały wiszący, taki na 1,5m szerokości (ale nie pełniący funkcji
    ogrzewacza atmosfery - bo widzę, że nadal ludzie mają z tym tematem
    problem, a przecież to DA SIĘ zrobić).

    Mariusz