  • 1. Data: 2009-02-11 16:00:21
    Temat: Jaka siatka ogrodzeniowa
    Od: Michal <m...@i...pl>

    Witam,
    chciałbym poradzić się w kwestii wyboru siatki ogrodzeniowej.

    Mam dość sporego psiaka, który notorycznie przeskakiwał przez siatkę, a
    obecnie forsuje ją metodą "na kreta" :) Między innymi z tego też powodu
    chciałbym zrobić porządne ogrodzenie o wysokości tak ok. 1,8m i z
    podmurówką.

    Jakiej grubości drutu szukać? I ocynk czy powlekana?

    Dzięki i pozdrawiam,
    ML

  • 2. Data: 2009-02-11 17:31:43
    Temat: Re: Jaka siatka ogrodzeniowa
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > obecnie forsuje ją metodą "na kreta" :) Między innymi z tego też powodu
    > chciałbym zrobić porządne ogrodzenie o wysokości tak ok. 1,8m i z

    trochę z innej beczki ale możesz pieska łatwo oduczyć niszczenia płotu:
    w okolicy gdzie kopie, naciągasz sznurek do pastuchów elektrycznych
    podłączasz prąd (z pastucha oczywiście) i obserwujesz

    ja tak kiedyś oduczyłem starą uparta bestie wyżerania w nocy wszystkiego co
    sie da z blatu kuchennego
    - podałem prąd na reling kuchenny przy blacie

  • 3. Data: 2009-02-12 11:06:13
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    Michal <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > podmurówką.
    >
    > Jakiej grubości drutu szukać? I ocynk czy powlekana?

    A może lepiej zamontować panele ogrodzeniowe.
    Trudniejsze do sforsowania, psiak nie zniszczy, podmurówkę można zalać na dość
    dużą głębokość to i "na kreta" mu się nie uda.
    Ja miałem kiedyś podobny przypadek z klientem i zabetonowaliśmy fundamenty na
    80 cm w ziemię, do tego poszły na górę panele i pies zrezygnował z próby
    forsowania ogrodzenia.
    Jak byś jednakowoż upierał się przy siatce to jak najgrubszą - drut co
    najmniej 3mm ocynkowany i powlekany. Sam ocynk też od biedy by się nadał ale
    to zależy czy chcesz mieć ładne ogrodzenie przez kilka lat czy dłużej.
    PioPio

  • 4. Data: 2009-02-12 14:05:38
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    qlphon pisze:

> [...]
    > sie da z blatu kuchennego
    > - podałem prąd na reling kuchenny przy blacie

    dzieci nie masz? ;)

    michal

  • 5. Data: 2009-02-12 15:31:27
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > dzieci nie masz? ;)

    wtedy nie miałem - zresztą to krzywdy nie robi

    taki kuchenny reling jest na wysokosci klejnotów rodowych
    i znane mi sa przypadki nieostrożnego zbliżenia...

    w kazdym razie piesek oduczył sie bardzo skutecznie

  • 6. Data: 2009-02-12 20:54:53
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    1.8 m to już sporo. Zorientuj się w jakiej szer. mozesz miec tą siatkę, żeby
    to z podmur. optycznie dobrze wyglądało. A co do drutu to najlepiej ocynk
    powlekana - i ładnie wygląda i nie prędko "zgnije". Samo powlekanie może
    popękac i korozja gotowa. Grubość gołego drutu min. 2,5mm. Zresztą wystarczy
    "organoleptycznie" sprawdzić. Przy cieńszym drucie psiak się pare razy oprze
    i będą fale Dunaju. Ważne by między słupkami był mocny drut (min 3, a przy
    wysokiej siatce może 4), naciągnięty śrubą rzymską i siatka poupinana do
    drutu.

    Pzdr
    J23

  • 7. Data: 2009-02-12 21:04:18
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oprze i będą fale Dunaju. Ważne by między słupkami był mocny drut (min 3,
    > a przy wysokiej siatce może 4), naciągnięty śrubą rzymską i siatka

    Alternatywnie - zgrzewana z Betafence,
    ale od dealer'a, a nie z marketu
    - jest spora różnica w twardości materiału.

    Ew, jeśli niewielki obszar i z marketu - to panele z drutu ~6.

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2009-02-13 15:21:46
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

> [...]
    > powlekana - i ładnie wygląda i nie prędko "zgnije". Samo powlekanie może
    Ja właśnie taką miałem na myśli. Ocynkowana i powlekana. Nie wiem kto jeszcze
    robi z nieocynkowanego drutu ale może lokalni producenci bawią się w takie
    oszczędnosci.

> [...]
    > wysokiej siatce może 4), naciągnięty śrubą rzymską i siatka poupinana do

    Jak duży psiak to można dodatkowo na dole dać jeszcze jeden drut napinający,
    to będzie miał trudność ze zniszczeniem takiego ogrodzenia. Koszt niewielki a
    zawsze jakieś dodatkowe zabezpieczenia jest.

  • 9. Data: 2009-02-13 15:27:10
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    > Alternatywnie - zgrzewana z Betafence,
    > ale od dealer'a, a nie z marketu
    > - jest spora różnica w twardości materiału.

    Ech, jakoś mi się nie chce wierzyć, że dla marketów specjalnie gorsze produkty
    robią. Akurat tutaj koszt zmiany jakości są dość wysokie i nie wiem czy się
    opłaca coś takiego. Poza tym większość siatki zgrzewanej w marketach robi
    Betafence a oni na jakości raczej nie oszczędzają. Ale mogę się mylić.

    > Ew, jeśli niewielki obszar i z marketu - to panele z drutu ~6.

    A te panele z drutu 6 to przeciw czołgom czy na zwykłego pieska. Większość
    paneli w marketach robi się z drutu 4,8mm i podaje grubość 5mm albo 3,8 i
    podaje 4 mm. Sprawdzałem w Obim. Polski producent z Radomia.
    Betafence też miał panele ale tam były podane średnice nominalne 4,8mm.
    Ja myślę, że dla większości psów panele 4mm są wystarczające chyba, ze mówimy
    o jakimś owczarku kaukaskim albo innym bydlaku do tego lekko niedowidzącym,
    który z pełnego biegu co chwilę będzie w takie ogrodzenie uderzał.

  • 10. Data: 2009-02-13 15:44:31
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "PioPio" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ech, jakoś mi się nie chce wierzyć, że dla marketów specjalnie gorsze
    > produkty
    > robią.

    Weź, pójdź i porównaj.
    Np. czy dasz końcówkę tej najtańszej z tylko białą kartką
    owinąć na palcu, a tej z kartką kolorową.
    OIDP to właśnie ta najtańsza nie jest cynkowana
    (ale też Betafence)

    > A te panele z drutu 6 to przeciw czołgom czy na zwykłego pieska. Większość
    > paneli w marketach robi się z drutu 4,8mm i podaje grubość 5mm albo 3,8 i
    > podaje 4 mm.

    No różnica normalnie porażająca :-)))
    Podałem ~6 bo to pewnego rodzaju standard np. przy zbrojeniu.
    W zeszłym roku było np. takie coś o wysokości 1,4 i 1,6:
    http://www.nomi.pl/gazetka/2008-03-28/1/12.jpg
    Grubości drutu nie podają

    A co do czołgu to sam wiesz ;-)

    Pzdr