  • 11. Data: 2015-10-02 08:16:55
    Temat: Re: Ogrzewanie pelletem domu
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 października 2015 07:28:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > stocznie opylili i przynajmniej zaczeły zarabiać

    wbilem w gugle stocznie w polsce. Parenascie pozycji to robota z czerwca 2105 ktora
    miala chyba za zadanie napisac jak jest dobrze :)

    "polskie stocznie - np. Remontowa Shipbuilding" powtórzony 3 razy w artykule pokazuje
    nagą prawdę: autor nie miał już innych przykładów do dyspozycji a koniecznie musiał
    napisać PROPAGANDĘ SUKCESU na zamówienie.
    Fakt: "Grupa Remontowa" to ostatnia już polska "stocznia" licząca się na rynku i
    zajmująca produkcją stoczniową.
    I to jest smutny fakt, jest "Grupa Remontowa" potem długo długo nic, potem firmy
    jachtowe, producenci wiatraków i przęseł mostów, produkujący na terenach pozostałych
    po dawnych stoczniach"

    ma ktos dane o produkcji w kolenych latach?

    b.

  • 12. Data: 2015-10-02 12:39:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W demoludach Polska, DDR i ZSRR miały dostęp do morza. A ze państwa socjalistyczne
    chciały mieć własne floty z przyczyn różnych to ktoś musiał im statki i okręty
    budować. Dlatego w Polsce był przemysł stoczniowy. Jak się socjalizm wysypal to stal
    się zbędny.

  • 13. Data: 2015-10-02 13:42:55
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jak się socjalizm wysypal to stal się zbędny.

    I dlatego Polskę opuściło już 3 mln ludzi.

    Tak trochę z innej beczki.
    Najlepszą fabryką w grupie Fiat są/były Tychy.
    Jak przyszedł kryzys to Tychy przystopowali i przenieśli produkcje do Włoch.

    Żona pracuje w polskim oddziale niemieckiej firmie.
    Jak szefem był Austriak to wszystko było OK.
    Ale jak został Niemiec to co lepsze funkcje w firmie zostały przniesione.
    A już transfer-pricingu nie wspomnę.

    Ze ślaskiem jest ten problem że tam jest za dużo kasy.
    I stąd się bierze patalogia.
    Natmiast generalnie jestem za tym żeby śląsk istniał bo wtedy
    mamy szanse na jakąs tam niezależność energetyczną.
    Bo jak jej nie będziemy mieli to będziemy kupować zielony prąd od Niemców.
    Za Euro

  • 14. Data: 2015-10-02 14:04:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    budować. Dlatego w Polsce był przemysł stoczniowy. Jak się socjalizm wysypal to stal

    Polski przemysł stoczniowy ma się bardzo dobrze. Za wyjątkiem wypowiedzi
    polityków i ich przydupasów, którzy albo na siłę chcą wykazać, że Polska
    jest w ruinie, albo nie ogarniają tematu.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2015-10-02 16:09:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne. 10 lat budowali jakas lodke dla wojska. Jeszcze jak by to byl lotniskowiec z
    napedem atomowym to zgoda ze 10 lat. Ale to jakis stawiacz min czy inny kuter
    torpedowy. Moze o czyms nie wiem i na przyklad buduja teraz 10 statkow do transportu
    gazu ziemnego skroplonego, 20 superkontenerowcow i 4 tankowce tej wielkosci ze trzeba
    bedzie poszerzyc wlot do Baltyku. Ostatnio co slyszalem to przyjeli do rozebrania
    jakies statki. Nikt na Ziemi nie chcial tego robic bo izolacje mialy z azbestu.

  • 16. Data: 2015-10-02 17:08:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 października 2015 14:06:50 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > Polski przemysł stoczniowy ma się bardzo dobrze. Za wyjątkiem wypowiedzi
    > polityków i ich przydupasów, którzy albo na siłę chcą wykazać, że Polska
    > jest w ruinie, albo nie ogarniają tematu.

    a jak to wytłumaczysz?
    http://www.wykresy.net/liniowe/produkcja-statkow-mor
    skich-o-nosnosci-powyzej-100-dwt-w-polsce-ostatnie-3
    0-lat.html

    w danych GUS http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/rs_rocznik_gosp_
    morskiej_2011.pdf i nastepnych
    stoja takie liczby wyprodukowanych statków o pojemnosci >100GT
    2007 30
    2008 20
    2009 25
    2010 24
    2011 14
    2012 15
    2013 12

    masz pomysł jak to wytłumaczyć jako sukces naszej gospodarki stoczniowej?

    b.

  • 17. Data: 2015-10-02 18:50:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wytlumacze bo nie ma zadnego punktu odniesienia. Jak bys dal dane z Holandii,
    Niemiec. Albo pojedz po calosci i daj z Korei Poludniowej i Japoni dla porownania.
    Jako ciekawostke mozesz odszukac ile Korea Polnocna wyprodukowala w tym czasie
    statkow.

  • 18. Data: 2015-10-03 17:32:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    jakies statki. Nikt na Ziemi nie chcial tego robic bo izolacje mialy z azbestu.

    ponad 1mld euro w nowobudowanych statkach, brak miejsca na remonty tyle
    jest zamówień.  Że o jachtach rozmiaru i ceny wszelkiej już nie wspomnę.
    Ale się zwija

  • 19. Data: 2015-10-03 19:15:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widać po tym co Budyń zapodal jaki ruch w interesie stoczniowym. Niedawno 30 dzisiaj
    12. Taki spektakularny sukces zmniejszenia produkcji trzy razy.

  • 20. Data: 2015-10-03 19:28:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Miliard euro to dużo ma być czy malo. Francja zapłaciła Rosji miliard dwieście
    milionów ojro za dwa Mistrzów których nie dostarczyła. Wychodzi 600 milionów za samo
    żelazo z silnikiem za sztukę. Żeby się nie okazało ze ten nieograniczony rozwój
    polskich stoczni jest finansowany z kieszeni polskiego podatnika.