  • 11. Data: 2011-08-01 10:22:59
    Temat: Re: Ogrzewanie podłogowe Pilne !
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Podobno było odpowietrzone wszystko i sprawdzone ...
    >
    > Moja listwa górna i dolna ma odpowietrzniki automatyczne Afriso (czy
    > jak tam to się zwie). Dziś spróbuję jeszcze raz.
    > Być może to moja wina bo obniżyłem obroty pomp z 3 na 1 aby mniej
    > pożerało prądu bo niestety pompy nie są zbyt energooszczedne ...
    >
    > Dziś przestawię je na trójkę ...
    >
    > Jak zobaczyć czy jest przepływ na rotametrze ? Czy będzie on "zalany"
    > wodą jak będzie przepływ czy pusty ?

    podniesie się i pokaże przepływ, chyab że coś jest źle zrobione (np odwócone
    zasilanie z powrotem)

    > Spróbuję jeszcze odpowietrzyć dodatkowo ...

    Ustaw automatyczne dobijanie... albo kogoś kto będzie stał przy zaworze i
    kontrolował ciśnienie. :)

    zamknij zawór powrotny na rozdzielaczu, zamknij wszystkie obwody zaworkami,
    odkręć zawór spustowy na belce powrotnej rozdzielacza, odkręć jeden zaworek,
    zacznie lecieć woda lub powietrze z wodą, zakręcasz zaworek gdy lecie tylko
    woda, i tak po kolei każdy obwód.

  • 12. Data: 2011-08-01 10:26:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jeden zaworek, zacznie lecieć woda lub powietrze z wodą, zakręcasz zaworek
    > gdy lecie tylko woda, i tak po kolei każdy obwód.

    dokładnie tak, tylko poźniej na następny dzień albo za kilka godzin to samo,
    trzeba powtorzyc, przynajmniej u mnie tak było, ze kilka wieczorów
    odpowietrzałem.
    Ale w końcu się udało.

  • 13. Data: 2011-08-01 11:01:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:

    > dokładnie tak, tylko poźniej na następny dzień albo za kilka godzin
    > to samo, trzeba powtorzyc, przynajmniej u mnie tak było, ze kilka
    > wieczorów odpowietrzałem.
    > Ale w końcu się udało.

    zwykle wystarcza jednorazowa operacja, jak już woda ruszy to powinna
    wypłukać powietrze z rurek, chyba że gdzieś są zbyt małe lub zbyt duże
    przepływy.

    Co ciekawe rechau potrafi tak obliczyć podłogówki że same sie odpowietrzają
    (tak twierdzą przynajmniej (z praktyki mam inne odczucie) :)

  • 14. Data: 2011-08-01 14:06:11
    Temat: Re: Ogrzewanie pod3ogowe Pilne !
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-01 10:57, vert wrote:
    > ojej psorze, coz takiego wielkiego sie stalo.
    > Chec pomocy czlowiekowi zawsze obudzi jakiegos sluzbiste ktoremu sie to nie
    > do konca podoba
    > 3 tez zle.
    > vert

    Nie masz racji i jeszcze pyskujesz.
    Naucz się pisać na grupy bo śmiecisz.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2011-08-01 19:56:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "vert" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ojej psorze, coz takiego wielkiego sie stalo.
    > Chec pomocy czlowiekowi zawsze obudzi jakiegos sluzbiste ktoremu sie to
> [...]

    Kretyn z Ciebie i nawet o tym nie wiesz. Szanuj innych to bedziesz
    szanowany. Na grupach panuje pewien porzadek, jak nie potrafisz sie
    dostosowac do reszty to pisz na forum dla ludu.

    TK

  • 16. Data: 2011-08-01 19:59:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w skrzynce powinny byc takie małe zaworki.
    >
    > 50 stopni to trochę mało przy kotle na ekogroszek, ustaw chociaż 60

    50 stopni to gorna granica dla podlogowki. W zadnym razie nie powinien jej
    podnosic.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2011-08-01 20:35:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > 50 stopni to gorna granica dla podlogowki. W zadnym razie nie powinien jej
    > podnosic.

    Ale dla kotła stałopalnego jest gruubo poniżej wymagań i MUSI ją podnieść...
    Inaczej zajeździ kocioł.

    pozdr
    Robert G.

  • 18. Data: 2011-08-01 21:14:23
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    > Ale dla kotła stałopalnego jest gruubo poniżej wymagań i MUSI ją
    > podnieść...
    > Inaczej zajeździ kocioł.

    Ale w kotle się pali, a nie jeździ na nim :)

  • 19. Data: 2011-08-01 21:37:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ale dla kotła stałopalnego jest gruubo poniżej wymagań i MUSI ją
    > podnieść...
    > Inaczej zajeździ kocioł.

    Mi tam wszystko jedno, moze pchac i 90C. :-)

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-08-02 05:53:01
    Od: "vert" <v...@i...pl>

    wyszla sloma z trzewikow