  • 1. Data: 2009-11-22 14:07:01
    Temat: Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne?
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    Uklad wentylacji w moim mieszkaniu uniemozliwia zamontowanie okapu
    tloczacego powietrze bezposrednio do pionu wentylacyjnego. Wiedze na
    temat okapow mam mizerna, a mnogosc typow przytlacza.

    Mam aneks kuchenny, gotuje w domu niewiele. Glownym zadaniem okapu
    mialoby byc ograniczanie rozprzestrzeniania sie po mieszkaniu ciezkich
    zapachow typu ryba, kapusta.

    Wygrzebalem w jednym sklepie internetowym specjalne "zestawy do
    recyrkulacji". Z kolei opisy niektorych okapow mowia, ze dany model moze
    pracowac jako pochlaniacz w obiegu zamknietym. Czy te rozwiazania sie
    uzupelniaja, wykluczaja, pelnia ta sama role? Ktore z nich najlepiej sie
    sprawdzi w moim przypadku? A moze po prostu zamontowac zwykly okap, rure
    skierowac w strone kratki wentylacyjnej i liczyc, ze ciag w wentylacji
    zalatwi sprawe?

    --
    NotBear

  • 2. Data: 2009-11-22 14:16:49
    Temat: Re: Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne?
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    NotBear pisze:
> [...]
    > recyrkulacji". Z kolei opisy niektorych okapow mowia, ze dany model moze
    > pracowac jako pochlaniacz w obiegu zamknietym.

    Zwyczajny filtr weglowy - wymieniany raz na XX czasu (roznie od
    producenta i typu, ok kilku miesiecy). Wtedy powietrze jest zasysane
    przez okap i kierowane na filtr weglowy - a nastepnie wydmuchiwane
    "gdzies" (do tego samoego pomieszczenia najczesciej - ale juz lekko
    oczyszczone).

    Ja to sie sprawuje - zalezy glownie od klasy filtra - lepszy producent i
    czestsza wymiana - bedzie ok. Ofc jest to raczej rozwiazanie zastepcze -
    bo jak masz mozliwosc - wypychaj to do kratki wentywacyjnej...

> [...]
    > sprawdzi w moim przypadku? A moze po prostu zamontowac zwykly okap, rure
    > skierowac w strone kratki wentylacyjnej i liczyc, ze ciag w wentylacji

    Wiekszosc filtrow moze pracowac na dwa sposoby - albo wkladasz filtr
    weglowy i wydech na pokoj, albo bez filtra (bez - bo po co ponosic
    koszty) do wentylacji.

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 3. Data: 2009-11-23 11:51:07
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "NotBear" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > sprawdzi w moim przypadku? A moze po prostu zamontowac zwykly okap, rure
    > skierowac w strone kratki wentylacyjnej i liczyc, ze ciag w wentylacji
    > zalatwi sprawe?

    Jeżeli masz kanał indywidualny, tylko dla siebie to możesz tam puszczać co
    chcesz.
    Jeśli nie - nie jest to dopuszczalne - zakłóca ciąg grawitacyjny.

  • 4. Data: 2009-11-23 12:14:31
    Od: "G." <g...@g...com>

    Jeszcze bym sprawdził głośność pracy, bo niektórym bardziej lub mniej
    przeszkadza odgłos wętylatora.

  • 5. Data: 2009-11-23 18:32:10
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    Jan Kowalski wrote:
    > Jeżeli masz kanał indywidualny, tylko dla siebie to możesz tam puszczać co
    > chcesz.

    Prawda, moglbym (pod pewnymi warunkami, np. brak kotla czerpiacego
    powietrze z pomieszczenia). Mimo tego "moj" kominiarz nie zalecal
    takiego rozwiazania przy jedynym kanale wentylacyjnym. Tlumaczyl, ze
    okap pracuje stosunkowo krotko, a w pozostalym czasie mocno ogranicza
    przeplyw powietrza.

    > Jeśli nie - nie jest to dopuszczalne - zakłóca ciąg grawitacyjny.

    Tak jak pisalem w pierwszym poscie - to jest moja sytuacja. Dlatego
    pytalem czy ma jakikolwiek sens zamontowanie okapu, ktory jedynie dmucha
    w kierunku otwartego otworu wentylacyjnego. Np z odleglosci 50 cm.

    --
    NotBear

  • 6. Data: 2009-11-23 18:33:57
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    G. wrote:
    > Jeszcze bym sprawdził głośność pracy

    Slusznie! Ciekawe na ile mozna wierzyc danym producentow, bo sprawdzanie
    tego w glosnym sklepie raczej mija sie z celem. :-/

    --
    NotBear

  • 7. Data: 2009-11-25 07:10:38
    Od: "G." <g...@g...com>

    Parametry głośności okapu są różne i nie raz nie mają odzwierciedlenia z
    suchych danych, co dla jednych jest do wytrzymania do innych nie -- głośność
    subiektywna. Ale używając go na codzień ważne jest aby był cichy, bo po
    pewnym czasie, sama go wyłączysz i nie będziesz używała, bo będzie dla
    Ciebie męczący.

  • 8. Data: 2009-11-26 20:18:03
    Temat: Re: Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne? [OT]
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    G. wrote:
    > [...] sama go wyłączysz i nie będziesz używała [...]

    Dla pewności sprzawdziłEM w spodniach. Uff... Na szczęście nic mi nie
    odpadło ;-)

    --
    NotBear

  • 9. Data: 2009-11-27 09:05:24
    Od: "G." <g...@g...com>

    Przepraszam za EM, zawsze trzeba sprawdzić, szczególnie dzisiaj, chociaż
    dzisiaj to mówią, że już nie ważne. ;)

  • 10. Data: 2009-11-27 10:05:35
    Od: "pytas" <c...@t...com>

    U mnie w instrukcji pochłaniacza napisali ze za pochłanianie zapachów
    odpowiada filtr weglowy ktory trzeba wymieniac raz na poł roku i za niego
    płacić.

    Czytałem gdzies o wentylacji grwitacyjnej i napisali ze powietrze powinno
    wchodzić przez otwory (lub nawiewniki) w oknach w najdalszych pokojach a
    wychodzic przez kratki w łazience i kuchni. Czyli ten Twój fachowiec ma
    trochę racji mowiac ze rura z okapu moze pogorszyc normalna wentylację.
    Czy wgole masz otwarte te kratki w kuchni bo wiem ze czesto ludzie błednie
    je zamykają zeby ciepło nie uciekało.