  • 1. Data: 2009-11-18 18:47:49
    Temat: Żarówki power led
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Ktoś stosuje? Jakiej firmy polecacie?
    Wiem,ze ledy luxeona czy cree to jest to czym warto sie zainteresować.Ale te ceny...
    R.

  • 2. Data: 2009-11-19 08:54:56
    Temat: Re: Żarówki power led
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Ktoś stosuje? Jakiej firmy polecacie?
    > Wiem,ze ledy luxeona czy cree to jest to czym warto sie zainteresować.Ale
    > te ceny...
    > R.
    Ja NIE polecam. Kupiłam na próbę na allegro taką za 45 zł (LED,zwykły gwint)
    . Miała świecić jako odpowiednik 80W.
    Miała świecić długo. Wytrzymała dwa miesiące, a światło było sporo słabsze
    niż 40 watowa żarówka obok.
    Być może istnieją gdzieś na rynku porządne ledowe żarówki... ale ja się
    znimi nie spotkałam.

  • 3. Data: 2009-11-19 09:27:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Rentier pisze:
    > Ktoś stosuje? Jakiej firmy polecacie?
    > Wiem,ze ledy luxeona czy cree to jest to czym warto sie
    > zainteresować.Ale te ceny...
    Jeśli jesteś świadomy ich minusów - tzn światło jak anemiczny świetlik z
    hemoroidami, tak na prawdę to wcale nie 100000 godzin żywotności,
    wersje 12v konieczność zasilania z transformatora toroid lub specjalnego
    zasilacza do led (a nie najtańszego "elektronicznego" do halogenów),
    wersje 230v migoczące, to proszę bardzo:
    25795
    Ja od gościa kupowałem te
    http://www.allegro.pl/item811401544_led_zarowka_48_c
    iepla_mr16_12v_z_ukl_stabiliz.html
    i są niezłe (jak na ledy, ale tak z 5x lepsze niż dziadostwo z marketów)
    oraz te
    http://www.allegro.pl/item811376909_led_zarowka_20_z
    imna_mr16_230v_prom_tr_gratis.html
    - nadają się tylko do oświetlenia np schodów w nocy, tak by ktoś nie
    przegapił że tam są schody... i to pod warunkiem zastosowania takiego
    światełka co parę metrów. Takie 2szt w suficie w łazience średniej
    wielkości świecą się całą dobę (do paru miesięcy, jeszcze żyją), i dają
    tylko tyle światła, żeby w nocy było łatwo znaleźć włącznik
    "prawdziwego" światła. Jasność naprawdę symboliczna

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-11-19 10:40:43
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    " do
    > halogenów), wersje 230v migoczące, to proszę bardzo:
    > http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=134
    25795
    > Ja od gościa kupowałem te
    > http://www.allegro.pl/item811401544_led_zarowka_48_c
    iepla_mr16_12v_z_ukl
    > _stabiliz.html

    Ale autor nie o te ledy pyta. Typ jest w temacie.

  • 5. Data: 2009-11-19 12:10:22
    Od: BartekK <s...@N...org>

    K.K. pisze:
    > " do
    25795
    iepla_mr16_12v_z_ukl

    > Ale autor nie o te ledy pyta. Typ jest w temacie.
    Sory, może faktycznei się zagalopowałem w kontekście .rec.dom, gdyby
    pytanie było na pl.misc.elektronika (gdzie zapraszam wątkotwórcę) byłoby
    chyba lepiej. Z kategorii "power led" nic chińskiego (w gotowej wersji
    zabudowanej przez chińczyka w GU10 czy Mr16) nie spotkałem (sensownej
    jasności). A "gołe" moduły, to i 50W, nawet przyzwoite ale to już temat
    na pl.m.elektronika

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-11-19 18:58:24
    Od: Rentier <f...@g...com>

    czyka w GU10 czy Mr16) nie spotkałem (sensownej
    > jasności). A "gołe" moduły, to i 50W, nawet przyzwoite ale to już temat
    > na pl.m.elektronika
    Ok idę tam:-)
    Dzięki.

  • 7. Data: 2009-11-20 08:26:52
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Ale autor nie o te ledy pyta. Typ jest w temacie.

    Ja tylko wiem jedno - mam latarkę na Cree Q5. W życiu nie myślałem że taka
    mała diodka może dać tyle światła -jak się da na maksa to strumień światła
    świeci na 150 metrów.
    Ale cena zabójcza.

    MS

  • 8. Data: 2009-11-20 11:29:01
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "Rentier" <f...@g...com> wrote in message
    > Ktoś stosuje? Jakiej firmy polecacie?
    > Wiem,ze ledy luxeona czy cree to jest to czym warto sie
    > zainteresować.Ale te ceny...

    Zobacz to:
    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1983

    Diody Cree w akcji: