  • 1. Data: 2018-04-29 13:46:37
    Temat: Ostróżka czerwona - czerwona?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Czy ktoś ma/widział ostróżkę czerwoną? W sprzedaży internetowej widuję
    zdjęcia jej żywoczerwonych kwiatów, ale obawiam się, że ta czerwień to
    robota fotoszopa, a nie natury. Chciałabym mieć czerwoną-czerwoną ostróżkę,
    ale nie coś, co ma zaledwie domieszkę czerwieni i tak naprawdę ma się do
    niej jak pięść do oka.

    --
    XL

  • 2. Data: 2018-04-29 15:37:18
    Temat: Re: Ostróżka czerwona - czerwona?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.04.2018 13:46, XL pisze:

    > W sprzedaży internetowej widuję
    > zdjęcia jej żywoczerwonych kwiatów, ale obawiam się, że ta czerwień to
    > robota fotoszopa, a nie natury.

    Więcej wiary w ludzi. W Google na dzień dobry pokazują się "Obrazy dla
    ostróżka czerwona". I co - te dziesiątki/setki zdjęć, to wszystko
    fotoszopowane, bo ludzie nic nie mają do roboty przy fotografowaniu
    ostróżki czerwonej, tylko dbanie, by ona na zdjęciu była zajebiście
    czerwona? Nie mam ostróżki czerwonej i nie wiem, czy jest ona krwiście
    czerwona jak krew z aorty, czy jak krew z żyły, ale pewnie to zależy -
    jak wszystko w ogrodzie - od odmiany i gdzie zasadzona, w jakiej ziemi,
    w jakim otoczeniu etc.

    Tu znów odzywa się Twój brak możliwości pomacania przedmiotu kupna
    i tego nawet nie przeskoczysz, gdy Ci ktoś napisze, że ma w ogródku
    ostróżkę czerwoną - czerwoną jak nie wiem co, bo co dla jednego
    mężczyzny czerwone, to dla drugiej kobiety może być karmazynowe,
    albo i amarantowe. Już nie mówiąc o daltonistach, dla których ta
    ostróżka czerwona będzie zielona.

    - Tato, co to jest?
    - To są czarne jagody, synku.
    - A dlaczego one są czerwone?
    - Bo są jeszcze zielone.

  • 3. Data: 2018-04-29 15:45:58
    Od: XL <i...@g...pl>

    collie <c...@v...pl> wrote:

> [...]
    > mężczyzny czerwone, to dla drugiej kobiety może być karmazynowe,
    > albo i amarantowe. Już nie mówiąc o daltonistach, dla których ta

    https://cebule-kwiatowe.pl/files/fotob/product-528.j
    pg

    A ta jest wg Ciebie czerwona, czy nie?
    :->

    > - Tato, co to jest?
    > - To są czarne jagody, synku.
    > - A dlaczego one są czerwone?
    > - Bo są jeszcze zielone.

    Polityczne i rasistowskie żarciki ntg :-)

    --
    XL

  • 4. Data: 2018-04-29 17:03:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.04.2018 15:45, XL pisze:

    > A ta jest wg Ciebie czerwona, czy nie?

    Nie. Jest majtkowa, czyli różowa. Ale jeszcze
    trzeba by porównać nasze monitory - rodzaj matrycy,
    kalibracja kolorów. No i jakość aparatu foto,
    którym zrobiono zdjęcie. Ni ma letko z wirtualnymi
    kolorami. Tylko ostróżka czerwona na którą patrzysz
    w naturze, jest czerwona, jeśli w Twoich oczach
    jest czerwona.

  • 5. Data: 2018-04-29 17:36:58
    Od: XL <i...@g...pl>

    collie <c...@v...pl> wrote:

> [...]
    > kolorami. Tylko ostróżka czerwona na którą patrzysz
    > w naturze, jest czerwona, jeśli w Twoich oczach

    I już zaczynasz filozofować.
    A ja przypuszczam, że akurat to zdjęcie jest uczciwie zrobione, natomiast
    te w najbardziej pożadanej czerwieni to fotochłyt marketingowy. Że potem
    wyrośnie majtkowa komuś? Paaanie, ziemia u pana nie taka, monitor
    nieskalibrowany, aparat inny itp. pierdoły ?

    --
    XL

  • 6. Data: 2018-04-29 18:10:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.04.2018 17:36, XL pisze:

> [...]
    > wyrośnie majtkowa komuś? Paaanie, ziemia u pana nie taka, monitor
    > nieskalibrowany, aparat inny itp. pierdoły ?

    No masz i gadaj tu ze ślepym o kolorach. ;)

  • 7. Data: 2018-04-29 20:49:46
    Od: XL <i...@g...pl>

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > No masz i gadaj tu ze ślepym o kolorach. ;)

    A gadamy o CMYK czy RGB?
    :->

    --
    XL