  • 71. Data: 2014-03-19 12:17:26
    Temat: Re: Oświetlenie podtrzymywane UPSem?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-19 09:04, janusz_k pisze:

    > Pleciesz jak potłuczony, wystarczy oświetlenie przepiąć na jedną fazę
    > i dać
    > JEDEN ups.

    Rozwiązanie godne geniusza takiego jak ty.

  • 72. Data: 2014-03-19 12:43:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 marca 2014 09:04:20 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Pleciesz jak potłuczony, wystarczy oświetlenie przepiąć na jedną fazę i dać
    > JEDEN ups.

    Ale po to sie rozbija na trzy fazy zeby w razie wystapienia jakiejs
    awarii nie wylaczylo nam calego domu :)

    Przyklad - wiercisz sobie dziure pod cokolwiek i wwiercasz sie w kabel.
    Tracisz oswietlenie w calym domu, UPS nic tu nie pomoze :)

    Rozwiazanie problemu stworzeniem kolejnego to nie rozwiazanie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2014-03-19 13:59:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.03.2014 12:43, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Przyklad - wiercisz sobie dziure pod cokolwiek i wwiercasz sie w kabel.
    > Tracisz oswietlenie w calym domu, UPS nic tu nie pomoze :)

    To po co wiercisz tam, gdzie są kable?

  • 74. Data: 2014-03-19 14:22:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 marca 2014 13:59:57 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > To po co wiercisz tam, gdzie są kable?

    Moze nie wiem ze tam ida kable?
    Moze przewierci moj szwagier?
    Moze oprawka w lazience sie "zrosi" i wywali bezpieczniki?

    Jest tysiac powodow dla ktorych rozbija sie oswietlenie na 3 fazy,
    a nie na jedna, wiec nie rob ze mnie i z dyskutujacych glupka bo
    doskonale sobie z tego zdajesz sprawe (no chyba ze nie).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2014-03-19 20:34:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.03.2014 14:22, Adam pisze:

    > Moze nie wiem ze tam ida kable?

    Kładłeś po pijaku?

    > Moze przewierci moj szwagier?

    Też pijany?

    > Moze oprawka w lazience sie "zrosi" i wywali bezpieczniki?

    Dlaczego instalujesz gówniane oprawki nienadające się do łazienki?

    > Jest tysiac powodow dla ktorych rozbija sie oswietlenie na 3 fazy,
    > a nie na jedna, wiec nie rob ze mnie i z dyskutujacych glupka bo
    > doskonale sobie z tego zdajesz sprawe (no chyba ze nie).

    Ale to ty sam z siebie robisz głupka.

    Ja ewentualnie rozumiem problemy z kablami-niespodziankami w ciągle
    przebudowywanych pomieszczeniach wynajmowanych co pół roku kolejnym
    firmom, robiących sobie własne "profesjonalne" oświetlenie i
    (prze)stawiających na łapu-capu ścianki działowe z rzuconymi na oślep
    kablami.

    A we własnym domu/mieszkaniu tylko kompletny idiota nie ma pojęcia o
    przebiegu własnej instalacji elektrycznej.

  • 76. Data: 2014-03-19 21:56:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 19.03.2014 o 12:17 uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Rozwiązanie godne geniusza takiego jak ty.
    Ty już swój pokazałeś, zbieraj zabawki i wracaj do piaskownicy bo tam
    twoje miejsce.
    EOT

  • 77. Data: 2014-03-19 22:05:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 19.03.2014 o 12:43 Adam <a...@g...com> pisze:

    > Ale po to sie rozbija na trzy fazy zeby w razie wystapienia jakiejs
    > awarii nie wylaczylo nam calego domu :)
    Ale Adam od tego są bezpieczniki, ja mam całe oświetlenie na jednym ups-ie
    jeszcze mi nic nie wywaliło bo normalnie nie ma prawa, poza tym mam
    njsłabsze
    6A bezpieczniki na obwód i w razie czego on wywala.

    > Przyklad - wiercisz sobie dziure pod cokolwiek i wwiercasz sie w kabel.
    > Tracisz oswietlenie w calym domu, UPS nic tu nie pomoze :)
    Ja cię proszę, nie dawaj takich przykładów :)
    A co do wiercenia to mam prosty sposób aby nie przewiercić kabla, wiercę
    tępą widią
    na małych obrotach nawet nie muszę sprawdzać czy idzie kabel czy nie, widia
    go nie przewierci, ale musi być tępa i małe obroty zwykłą wiertarką z
    udarem, nie sds.

    > Rozwiazanie problemu stworzeniem kolejnego to nie rozwiazanie ;)
    Sa tworzysz problemy :) jak ktoś ma rozrzucone oświetlenie po wszyskich
    fazach
    to ma dwa wyjścia albo 3 upsy, albo zgarnąć do jednego obwodu newralgiczne
    obwody
    (niekoniecznie wszystkie) z oświetleniem i postawić na tym jednego upsa.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 78. Data: 2014-03-19 23:33:45
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-19 22:05, janusz_k pisze:

> [...]
    > njsłabsze
    > 6A bezpieczniki na obwód i w razie czego on wywala.

    Chłopcze, lepiej przestań pierdo...ć głupoty i przestań się lansować na
    wszechwiedzącego, bo nie masz najmniejszego pojęcia o instalacjach
    elektrycznych, a twoje porady nie dość, że są złe to wręcz są szkodliwe.
    Ponadto doradzanie montowania bezpieczników w instalacji domowej jest
    szczytem idiotyzmu.

> [...]
    > widia
    > go nie przewierci, ale musi być tępa i małe obroty zwykłą wiertarką z

    Nawet choćby ta widia dorównała tępotą tobie to także wyrządzi szkody
    podczas wiercenia.

> [...]
    > newralgiczne obwody
    > (niekoniecznie wszystkie) z oświetleniem i postawić na tym jednego upsa.

    Kiedy ja napisałem o trzech UPS-ach to według ciebie "plotłem jak
    potłuczony".
    Teraz uważasz siebie za geniusza pisząc to samo, a jesteś tępy jak ta
    twoja widia.
    Mając porozrzucane po fazach oświetlenie, także można mieć tylko i
    wyłącznie jednego UPS-a i 3 przekaźniki, które po zaniku każdej z faz,
    przełączą obwód wyjściowy z danej fazy na obwód jednego UPS-a. Ale
    gdybyś nie był tak tępy jak jesteś to zrozumiałbyś, że o tym pisałem
    wcześniej i nie zachowywałbyś się jak skończony kretyn i cham.
    Ponadto wiedziałbyś, ze zaniki napięcia na jednej fazie są nie tylko i
    wyłącznie skutkiem wyłączenia przez elektrownię czy też zabezpieczenia
    przed przyłączem, ale częściej są skutkiem awarii w danym obwodzie.
    Przełączenie takiego, uszkodzonego obwodu na UPS-a spowoduje wyłączenie
    zabezpieczenia w tym UPS-ie. Dlatego też w takim przypadku potrzebne
    jest dodatkowe dobezpieczenie każdego obwodu, aby uszkodzony obwód po
    przełączeniu na UPS-a nie powodował wyłączenia jego zabezpieczenia.

  • 79. Data: 2014-03-20 08:59:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > A we własnym domu/mieszkaniu tylko kompletny idiota nie ma pojęcia o
    > przebiegu własnej instalacji elektrycznej.

    No to teraz dla odmiany _pomyśl_ a nie pisz. To może dojdziesz do wniosku że
    żona może sobie chcieć powiesić obraz gdy mąz jest na delegacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2014-03-20 10:03:10
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    \

    > Chłopcze, lepiej przestań pierdo...ć głupoty i przestań się lansować na
    Tak to możesz się odzywać do swoich dzieci, za stary jestem aby z takim
    głupkiem
    jak ty dyskutować dalej.

    --

    Pozdr