  • 91. Data: 2015-03-07 19:35:38
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 05-03-15 o 11:01, Ergie pisze:
    > Natomiast wiem, że moje dzieci będą klasa średnią już "na starcie". Tak
    > po prostu bo _odziedziczą_ jakieś mieszkanie, samochód itd. Oni już
    > zaczynając swoją pierwszą pracę będą mieli jakiś majątek czy to po to by
    > od razu mieszkać na swoim czy to po to by rozkręcić własny biznes. Już o
    > tym kiedyś pisałem - nasze pokolenie zaczynało od zera - następne będzie
    > miało łatwiej.
    Raczej nie będą.
    Światowy komunizm (wersja bolszewicka wschodnia) lub neokomunizm
    korporacyjny (wersja a'la Gramsci zachodnia) czyli neoniewolnictwo nie
    przewiduje istnienia klasy średniej, a w każdym razie tak rozumianej
    klasy średniej.
    Będą tylko właściciele niewolników i proleci.

    Mój dziadek sądził tak jak Ty. Wybudował kamienicę, miał zakład.
    Po latach męki ja wreszcie odebrałem ruinę.
    Dzięki Opatrzności Boskiej uda mi się ją zdaje się sprzedać.
    I NIGDY więcej żadnych inwestycji.
    W Polsce....

  • 92. Data: 2015-03-07 19:46:34
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 05-03-15 o 13:44, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale ja nie chcę nikogo zmuszać do PC, ja chcę wyegzekwować moje _prawo_
    > do oddychania czystym powietrzem.
    >
    > Jeśli wolisz to zamiast wprowadzać podatek można wprowadzić całkowity
    > zakaz i kary po 10 tys. miesięcznie - będziesz zadowolony bo nie będzie
    > podatku.

    I dlatego kolejne instancje Umiłowanych Przywódców drą szaty z powodu i
    na okoliczność , że kolejne pokolenie Polaków przyjdzie na świat za granicą.
    Przy czym wykrztusić z siebie nie mogą, że ci ludzie wyjechali z Polski
    po to żeby NIE BYĆ polskimi obywatelami...

  • 93. Data: 2015-03-07 19:55:54
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-03-15 o 10:11, Ergie pisze:

> [...]
    > rozwiązywać z krzywdą dla innych - nawet gdy nie wynikały z mojej
    > niefrasobliwości tylko z tego że zostałem okradziony lub oszukany.
    >
    > Ale nie to jest sednem dyskusji. Bo biedny tak jak teraz z MOPS dostaje
    > węgiel tak mógłby dostawać gaz lub prąd. Więc zakaz palenia węglem nie
    > uderzy w tych naprawdę biednych. Budyń sprowadził dyskusję o ogólnym
    > problemie do skrajnego przypadku. Tymczasem węglem palą setki tysięcy
    > osób: czarny dym z komina, a na elewacji antena satelitarna, a BMW przed
    > domem.
    >
    > Zobacz sobie na te miasta z pierwszej 10:
    ardziej-zanieczyszczone-miasta-w-europie-polska-domi
    nuje-w-pierwszej10

    > W Gliwicach, Zabrzu czy Krakowie praktycznie nie ma ciężkiego przemysłu
    > - to wszystko niska emisja z opalania mieszkań i domów węglem i drewnem.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    A może dla odmiany relacja cen np. gazu w innych państwach europejskich
    w relacji do realnej płacy na rynku ?
    Piszę realnej, a nie tzw. średniej, której większość z pracujących nigdy
    na oczy nie zobaczy.

  • 94. Data: 2015-03-07 20:03:14
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-03-15 o 20:38, Maniek4 pisze:

    > Jest znacznie gorzej Kris.
    > Przywolywanie przykladow gwalcenia bo ma sie chcice, kradzieze, wlamania
    > i mordowanie do poki co legalnego palenia weglem, oczekujac ze ktos nie
    > bedzie jadl, by ktos mial czystsze powietrze jest kompletna paranoja.
    > Szkoda czasu na prostowanie czego kolwiek w konfrontacji z tak
    > beznadziejnymi argumentami jak powyzej.
    >
    > Pozdro.. TK
    Owszem. Masz całkowita rację.

    Przypomina się rzekome (a faktycznie wymyślone przez Rousseau)
    powiedzenie krolowej Antoniny w czasie demonstracji godowej pod oknami
    pałacu:
    S'ils n'ont pas de pain, qu'ils mangent de la brioche!
    Jak nie mają chleba niech jedzą ciastka !

  • 95. Data: 2015-03-07 20:11:58
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-03-15 o 15:06, Ergie pisze:
    > ale ja po prostu wymieniłem
    > katalizator - coś co w cywilizowanym świecie jest oczywistością. Dla
    > mnie było oczywistością, a on mnie już przyrównuje do Jezusa... Coś
    > jakby proporcje nie takie :-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Ostatnio cywilizowany świat mocno się obkurcza.
    Cywilizowani młodzi Hiszpanie przyjeżdżają do Warszawy, bo tu łatwiej
    przeżyć za zasiłek bezrobotnego (w Hiszpanii bezrobocie wśród młodych
    dochodzi do 60%), a cywilizowani Włosi coraz częściej tu i ówdzie palą
    urzędy skarbowe (o czym się profilaktycznie nie informuje, ale ja o tym
    wiem ,bo we Włoszech często bywam).

  • 96. Data: 2015-03-07 20:14:26
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-03-15 o 16:35, Ergie pisze:

    > Nigdy

    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Fakt.
    Ludzie też tak chcą i dlatego tak gremialnie zmieniają obywatelstwo.
    Z polskiego na jakiebądź...

  • 97. Data: 2015-03-07 20:22:29
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 07-03-15 o 11:16, Budyń pisze:

    > Ergi, nie daj sie podpuszczec do publicznej spowiedzi bo całkiem nie o to chodzi.
    >
    > Wracając do tematu:
    > Pomysły typu "zakazac palenia węglem" swiadcza o bardzo waskim spojrzeniu - mysli
    sie wyłacznie o zdrowiu, i to tylko zdrowiu tych bogatszych. Egoizm.
    > To jest oglądanie drzewa w lesie nie biorąc pod uwage ze blisko sa inne - trzeba
    patrzec na las, nie na drzewa.
    > Zakazesz biedniejszym palic weglem, to owszem beda grzac gazem -ale nie wykupią
    lekarstw.
    > Dwa: tzeba myslec o dywersyfikowaniu zrodel energii -wegiel mamy swój i
    strategicznie jest to istotne, nawet jesli sa patologie w górnictwie. Gwarancji ze
    nam ruscy gazu nie zakręcą nie ma zadnej. Mozna pociągnniemy troche od zachodniej
    strony ale jesli wszyscy sie przerzucą na gaz to go nie wystarczy.
    > Trzy:
    > Metody - podnoszenie komfortu, jakosci zycia metodami nakazowymi troche sie mija z
    celem. Mozna zakazac palic weglem, mozna zakazac jezdzic autami starszymi niz 5lat
    (kto by nie chcial jezdzic prawie nowym), mozna nakazac zeby sie na ulicy ludzie
    uśmiechali...
    > Co nie znaczy ze panstwo w ten sposób nie kontroluje poziomu cywilizacyjnego -
    przepisy mówia ze masz miec prad i wode - aby nikomu nie przyszlo do glowy slamsa
    wybudowac. Tyle ze te metody musza byc zgodne z naszym obecnym rozwojem - a na dzien
    dzisiejszy zakaz palenia weglem byłby mocno krzywdzący dla duzej grupy polaków.

    > b.

    To są oczywiście wszystko brednie.
    Polska leży na węglu. Należy dążyć do samowystarczalności
    energetycznej.Z węgla można wytwarzać dokładnie to samo co z ropy. Można
    też konstruować kotły węglowe z bardzo niską emisją.
    Można.
    Tylko muszą rządzić ludzie , a nie skurwysyny z WSI.

  • 98. Data: 2015-03-07 20:47:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Jak masz wszyty esperal to faktycznie przykrość.

    widać gdzie Cię boli

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 99. Data: 2015-03-07 21:09:41
    Od: w...@g...com

    > Tylko muszą rządzić ludzie , a nie skurwysyny z WSI.

    Właśnie chciałem napisać, że ten podział na biednych i bogatych odnośnie trucia
    innych ja bym raczej sobie odpuścił, a inaczej postawił sprawę:

    Każdy powinien respektować prawo i jeżeli ktoś złamie prawo, powinien ponieść
    konsekwecje. Również w przypadku, gdy ktoś czuje się podtruwany, powinien móc w
    ostateczności w sądzie dojść swoich racji.
    Powinny być dobre przepisy, dobre = równe wobec wszystkich oraz dostosowane do
    polskich realiów.
    Póki co raczej nie mamy 'dobrych przepisów' w tej materii, po drugie to nie mamy za
    bardzo poszanowania do prawa, a po trzecie nasz wymiar sprawiedliwości to póki lepiej
    omijać szerokim łukiem, niż dochodzić sprawiedliwości w ostateczności.
    pzdr
    Bogdan

  • 100. Data: 2015-03-08 09:35:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 7 marca 2015 21:09:41 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    ostateczności w sądzie dojść swoich racji.
    > Powinny być dobre przepisy, dobre = równe wobec wszystkich oraz dostosowane do

    Zczeniowe myslenie, słuszne ale co z tego. Aby przepisy były dla korzystne dla ogółu
    polaków u władzy muszą sie znaleźc ludzie dla których najwazniejsza jest polska racja
    stanu a nie interes stosunkowo wąskiego postubeckiego układu.
    Na razie widoków na zmiany nie ma...

    > po drugie to nie mamy za bardzo poszanowania do prawa

    123 lata zaborów, potem jedyne 20lat oddechu gdy bylismy na swoim, potem 6 lat
    okupacji niemieckiej, 45 lat okupacji sowieckiej a od 25 role okupanta z gorliwoscia
    wypelnia postubecki układ. Naprawde w tych warunkach ciezko uczyc przestrzegania
    prawa.
    Mam dziecko uczyc aby uczciwie placilo na zus a obecny okupant to roztrwoni lub
    ukradnie, nawet sie z tym specjalnie nie kryjąc?
    Ktos zebrał "osiągniecia" władzy: http://blogpress.pl/node/7889
    I co - i dalej duze szanse ze ci bandyci beda rzadzic dalej... Pani kopaczowa wczoraj
    powiedziala ze ze strach mysli o potencjalnym powrocie pisu do wladzy - straszenie
    pisem wciąż dziala?. Wlasciwie to powinna sie bac bo ich miejsce jest w pierdlu a nie
    u władzy.

    b.