  • 141. Data: 2015-03-10 12:29:24
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 11:54:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Być może gdzieś w ochronie za 4-5 zł na godz cos znajdzie przy odrobinie
    >szczęścia. Tylko nie pisz że ma sprzedać co ma i na Śląsk wyjechać.
    Aktualizacja danych, właśnie teściu dzwonił że był w lokalnej firmie ochroniarskiej
    pytać o prace. 4zł brutto/godz umowa o dzieło, pilnowanie budowy farmy wiatraków 35
    km od miejsca zamieszkania. Najlepiej jakby miał samochód bo by tam dojechał(firma
    dowozu nie zapewnia) i ew. tym samochodzie mógł tam siedzieć bo na razie nie ma tam
    jeszcze żadnego baraku, budy, tylko sprzęt budowlany. Ot takie atrakcyjne warunki
    pracy.
    Ze dwa tygodnie temu w innej firmie był to powiedzieli że gdyby miał tzw grupę na
    schorzenie psychiczne(cokolwiek to znaczy) to by go zatrudnili bo jakieś dotacje z
    PFRON czy coś w tym stylu maja.
    Mam mu powiedzieć żeby swojego mieszkania nie grzał węglem tylko "niewiele drożej"
    grzał PC lub gazem?

  • 142. Data: 2015-03-10 12:37:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Co do pazerosci - no to kto montuje teraz gaz, PC? Skorosmy pazerni
    > niezaleznie od statusu majatkowego to dlaczego ludzie nie montuja
    > wyłacznie pieców węglowych?

    W _nowym_ domu z planowaną podłogówką wybór PC kontra węgiel wychodzi często
    na korzyść PC - bo odpada koszt wybudowania kotłowni, składu opału i komina.
    Odpada też dodatkowy bufor i jedna pompa. Odpada koszt dokładania do pieca
    i sprzątania. Jak ktoś nie liczy kosztu budowy dodatkowych pomieszczeń i
    później kosztu własnej pracy to mu wychodzi że węgiel jest tani.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 143. Data: 2015-03-10 13:08:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A jak to zrobic aby nie dotknac 60% narodu (czyli tych ktorzy nie maja
    > oszczednosci). Zaproponuj taki sposob, nic nie mam przeciwko sensownym
    > rozwiązaniom.

    A to już zupełnie inna dyskusja. Sposobów jest wiele każdy ma wady i zalety,
    ale cieszę się że przeszliśmy z poziomu _czy_ zabraniać truć na _jak_
    zabronić by nie dotknęło biednych.

    Najprostszy sposób to wprowadzenie podatku od spalania węgla i jednocześnie
    ulgi podatkowej zależnej od dochodu. Skoro becikowe czy ulgę na dzieci można
    uzależniać od dochodu to ulgę na węgiel też, więc formalno-prawnie jest to
    możliwe do przeprowadzenia już dziś.

    Dla przykładu: obkładamy węgiel podatkiem ekologicznym np. 300zł za tonę. A
    jednocześnie gospodarstwom o dochodach do 20 tys. rocznie dajemy 100% ulgi
    na pierwszych 5 ton węgla.
    I dalej liniowo w dół: przy dochodach powyżej 40 tys. ulga wynosiłaby 50%, a
    powyżej 60 tys. ulga wynosiłaby 0%.

    Oczywiście taka ulga musiałaby mieć ograniczenie ilościowe aby nie doszło do
    patologii że biedny kupuje węgiel z ulgą i odsprzedaje bogatym. Np. 5 ton -
    czyli ulga dotyczy zakupu pierwszych 5 ton węgla. Kolejne już trzeba kupować
    bez ulgi.

    > Nazwij to podnoszeniem poziomu cywilizacyjnego.

    To jest właśnie demagogia - prawo do nie bycia trutym to prawo podstawowe
    takie samo jak prawo do nie bycia zabijanym czy okradanym.

    Ty próbujesz to ukazywać jako jakąś fanaberię. Już ktoś tu podał przykład
    czy jakby ktoś chodził i ludziom wstrzykiwał truciznę to zakazanie tego też
    nazwałbyś "podnoszeniem poziomu cywilizacyjnego"?

    > pare lat temu tusek oglosil ze wazne jest tu i teraz, nie ma sie co
    > martwic i historią i przyszłoscią. Idiotyzm wyższej rangi. No i zadłuzył
    > twoje dzieci tak ze zdrowie bedzie ich niewielkim
    > zmartwieniem.

    Permanentnie unikasz odpowiedzi na proste pytanie: Dlaczego uważasz że
    trucie moich dzieci ma być teraz dopuszczalne?

    > Błądzisz.
    > Dzis zaproponujesz, ty albo inny leming, opodatkowanie węgla, bo
    > zdrowie -jutro podniesienie skladek na zus -tez zdrowie, potem
    > opodatkowanie starych samochodów itd. Spirala danin
    > panstwowych bedzie sie zaciskac az wszyscy łącznie z twoimi dziecmi (aby
    > zdrowi?) zdechniemy. Nie tedy droga.
    > Po uwolnieniu gospodarki za 10lat mialbys to co chcesz uzyskac tymi
    > zakazami ale tez milion innych bonusów.

    Dobrze że napisałeś o tych 10 latach. Załóżmy że tak się stanie. Nawet
    możemy założyć optymistycznie że to będzie za 5 lat, ale pytanie pozostaje
    nadal aktualne dlaczego przez tych 5 lat moje dzieci mają być trute a za to
    inne kupować sobie nowe gry na konsole?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 144. Data: 2015-03-10 13:40:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > "Niewiele droższe"
    > Spójrzmy na to moje mieszkanie. Był tam kaflok więc na ogrzanie całego
    > mieszkania wystarczyło 4m3 drewna na rok. Koszt 500zł
    > Przechodząc na gaz wyżej ktoś wyliczył do 10tys koszty jednorazowe mogą
    > sięgnąć 10tys koszt roczny ogrzewania też kilka razy wyższy. Jeśli to Dla
    > ciebie niewiele to nie ma o czym dyskutować-
    > syty głodnego nie zrozumie.

    Na tym poziomie nie mamy o czym dyskutować. Próbujesz przedstawiać problem
    biedny kontra bogaty co jest idiotyczne. Nie tylko biedni trują i nie
    wszyscy biedni trują.

    > Mój teść dop dzisiaj ma kafloka i nim grzeje. I powiedz mu że niewiele
    > drożej gazem go wyjdzie. Aktualnie ich dochód na rodzinę to 1400-1500zł.
    > Lada chwila będzie gorzej bo zasiłek dla
    > bezrobotnych się skończy do emerytury brakuje 2 lata a 65 letniemu
    > mężczyźnie raczej trudno pracę znaleźć. Być może gdzieś w ochronie za 4-5
    > zł na godz cos znajdzie przy odrobinie szczęścia.
    > Tylko nie pisz że ma sprzedać co ma i na Śląsk wyjechać.

    A co ma zrobić samotna matka dziecka chorego na raka bo inni jej to dziecko
    zatruli? Widzisz, ja też mogę pisać patetycznie: Zdrowy umierającego nie
    zrozumie!

    Ileż razy można powtarzać to samo ta dyskusja nie jest o biednych ale o tym
    czy zatruwanie innych ma być nadal bezkarne.

    > Widzisz tylko twoje teoretyczne wyliczenie nijak się mają do
    > rzeczywistości.

    Które moje wyliczenia? Ja tu nie podawałem żadnych wyliczeń: Sprawdź sobie w
    necie wartość opałową i cenę jednego i drugiego przemnóż przez sprawność i
    dostaniesz wynik.

    Jak komuś 2+2 wychodzi 5 to znaczy że ma zepsuty kalkulator. On może to
    widzieć na ekranie i być święcie przekonany że to jest prawidłowy wynik. Ale
    tak nie jest. Jeśli chcesz to możesz uwierzyć w to że palenie gazem jest
    dwukrotnie droższe od palenia węglem, albo możesz to samemu policzyć.

    > Sporo czasu niedawno poświęciłeś udowadniając mi że indukcją gotować to
    > taniej jak gazem a ja od ponad roku mam
    > indukcję i widzę że jest drożej. Akceptowalnie ale drożej.

    Już Ci pisałem nie wiem dlaczego u Ciebie wychodzi że 2+2=5 a nie 4,
    prawdopodobnie masz jakiś inny zepsuty sprzęt który Ci ciągnie prąd, albo
    sama kuchenka jest zepsuta. Energia dostarczona do kuchenki nie może
    "zniknąć". Nie wiem, dlaczego podchodzisz do tego emocjonalni zamiast
    systematycznie wszystko sprawdzić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 145. Data: 2015-03-10 13:54:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 13:08:46 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > zabronić by nie dotknęło biednych.
    >
    > Najprostszy sposób to wprowadzenie podatku od spalania węgla i jednocześnie

    W kraju gdzie kwota wolna od podatku jest absurdalnie niska ty chcesz dokładac
    podatki, urzedas bedzie decydowal o wysokosci ulg - a przeciez nie wymysli takiej by
    objela 60% narodu.
    nie, Ergi , wymysl inną metodę .

    > To jest właśnie demagogia - prawo do nie bycia trutym to prawo podstawowe
    > takie samo jak prawo do nie bycia zabijanym czy okradanym.

    Otóż nie prawda. (znajdz znaczenie słowa demagogia bo cos ci sie pozajaczkowalo) Woda
    i elektrycznosc w mieszkaniu to pewien poziom cywilizacyjny - i na to nie ma
    podstawowego prawa ludzkosci. Tak samo nie ma prawa "nie truc" (okreslenie truc
    napalenie weglem to tez błąd, ale niech tam). Zatem pewną zdobycza cywilizacji jest
    mozliwosc przejscia na czystsze zrodła energii.

> [...]
    >
    > Permanentnie unikasz odpowiedzi na proste pytanie: Dlaczego uważasz że
    > trucie moich dzieci ma być teraz dopuszczalne?

    Dlatego ze po pierwsze to nie jest trucie, a w kazdym razie nie wieksze niz inne
    immisje na ktore sa narazone, po drugie -jesli taki nakaz wprowadzil by biedniejszych
    w nędzę, czy spirale zadluzenia to jest to zagrozenie znacznie wieksze niz troche
    co2.

> [...]
    > nadal aktualne dlaczego przez tych 5 lat moje dzieci mają być trute a za to

    Gdyz dlatego iz jesli nie pojsc moją drogą i przcierpiec kolejne 5 czy 10 lat -
    bedziemy wciaz zbyt biedni by tą akcje przeprowadzic w ciagu kolejnych 50lat. Przez
    kolejne 50lat bedziesz narzekał ze cie truja, a wciaz bedziemy zbyt biedni by
    radykalnie odejsc od wegla. Zatem skumulowana dawka zanieczyszczen przy moim
    rozwiazaniu bedzie mniejsza niz w przypadku twojej walki z jednym drzewem w lesie.

    b.

  • 146. Data: 2015-03-10 14:05:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Mar 2015 03:00:29 -0700 (PDT), Budyń

    > nie ma to jak sprawdzac czy biedniejsi musza palic weglem

    No właśnie, nie muszą -- bo palenie węglem jest drogie i upierdliwe. To
    takie pokraczne myślenie właśnie.

    > na przykladzie bogatego faceta

    Stwierdzam jakie są priorytety niektórych ludzi. Sąsiadów stać na gaz, ale
    gazu nie założą bo twierdzą, że ich na to nie stać.

    > -pozwolisz ze cie wysmieje :)

    Nie żebym się jakoś specjalnie zdziwił.

    --
    Pozdor Myjk

  • 147. Data: 2015-03-10 14:36:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 14:05:38 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > No właśnie, nie muszą -- bo palenie węglem jest drogie i upierdliwe. To
    > takie pokraczne myślenie właśnie.
    Że upierdliwe to tu się można zgodzić, że drogie? Zależy co dla kogo drogo. Na tą
    chwile chyba jednak jedno z tańszych żródeł energii.
    > Sąsiadów stać na gaz, ale
    > gazu nie założą bo twierdzą, że ich na to nie stać.

    A skąd Ty wiesz że ich stać?
    Może zamiast płacić więcej kilka tys za grzanie gazem mają jakieś inne cele na
    wydanie tych pieniędzy. Że śasiad Twój wygląda na zamożnego to nie znaczy że che
    płacić kilka tysi rocznie drożej i kilka lub kilkanaście za kocioł+przyłącze itp za
    zmianę źródła ogrzewania
    Każdy jakieś tam wybory robi i decyzje podejmuje
    Jednemu się pc z wm opłaca innemu to się nijak nie kalkuluje, jeden uważa że dom
    szkieletowy inny wprost przeciwnie murowany o dużej akumulacyjności, jeden zbiera
    znaczki inny jest filatelistą

  • 148. Data: 2015-03-10 15:11:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > W kraju gdzie kwota wolna od podatku jest absurdalnie niska ty chcesz
    > dokładac podatki, urzedas bedzie decydowal o wysokosci ulg - a przeciez
    > nie wymysli takiej by objela 60% narodu.
    > nie, Ergi , wymysl inną metodę .

    Po co mam wymyślać skoro ty napiszesz że urzędnik tego nie zrobi? Nie
    podałeś konkretnego powodu by tak nie zrobić tylko założyłeś że urzędnik tak
    nie zrobi. To nie jest argument.

    Ulga na dzieci obejmuje (potencjalnie) 100% narodu i jakoś jest i z roku na
    rok coraz hojniejsza.

    Ale jak wolisz można to inaczej rozwiązać. Tak jak teraz zgłaszasz się do
    gminy po becikowe to równie dobrze możesz się zgłaszać po kartki na tańszy
    węgiel.

    Rozwiązań możliwych jest wiele kluczowe jest to czy wolą większości (bo tak
    działa demokracja) jest by obecny stan zmienić.

    > Otóż nie prawda. (znajdz znaczenie słowa demagogia

    Sprawdziłem: (za wiki) nic się nie zmieniło "działanie obliczone na łatwy
    efekt poklask". Zamiast nazywać rzeczy po imieniu - szkodzenie komuś na
    zdrowiu to ta sama kategoria co okaleczanie czy mordowanie ty nazywasz to
    podnoszeniem poziomu a winnych miejscach ciągle sugerujesz że to problem
    biedni-bogaci - takie przedstawianie problemu to _jest_ demagogia bo tłum
    zawsze stanie po stronie "biednych" a przeciw "bogatym".

    >bo cos ci sie pozajaczkowalo) Woda i elektrycznosc w mieszkaniu to pewien
    >poziom cywilizacyjny -

    Tak samo jak ogrzewanie

    > i na to nie ma podstawowego prawa
    > ludzkosci.

    Ale już dostarczanie sobie wody z krzywdą dla innych to nie jest żadna
    zdobycz cywilizacyjna tylko normalne łamanie cudzych praw.

    > Tak samo nie ma prawa "nie truc" (okreslenie truc napalenie weglem to tez
    > błąd, ale niech tam).

    Hę?

    Jak to nie ma? Od "Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe" Hammurabiego, przez
    katolicką miłość bliźniego aż do współczesnego pojęcia immisji (nie tyczy
    tylko trucia ale też np. hałasu). I tak to _działa_ w praktyce - za grila z
    którego dym leci na okno sąsiada można dostać mandat. Niestety ścigani są ci
    którzy sporadycznie gillują lub palą ogniska a nie ci którzy trują ciągle.

> [...]

    > wprowadzil by biedniejszych w nędzę, czy spirale
    > zadluzenia to jest to zagrozenie znacznie wieksze niz troche co2.

    Przypominam nie piszemy o emisji CO2 ale o truciu sąsiadów i nie wiem po raz
    który przypominam że nie o biednych tu chodzi. Więc ciągłe sprowadzanie tej
    dyskusji do podziału biedny kontra bogaty świadczy o tym że nie chcesz
    przyznać do tego że nie masz żadnych argumentów na to że prawo moich dzieci
    do zdrowia jest mniej ważne niż to czy czyjeś dzieci będą miały co miesiąc
    10 nowych gier na konsole czy może tylko 8.

> [...]
    > wciaz bedziemy zbyt biedni by radykalnie odejsc od wegla. Zatem
    > skumulowana dawka zanieczyszczen przy moim rozwiazaniu bedzie mniejsza niz

    Ależ ja Cię poparłem - idźmy Twoją drogą wprowadźmy dobrobyt, ale dlaczego
    podczas tych 5 lat ja mam zrezygnować z czystego powietrza a nie mój sąsiad
    z kolejnego iPhona?

    Czy podasz mi w końcu jakikolwiek argument? Czy znowu będziesz sprowadzał
    dyskusję do poziomu "biedny" kontra "bogaty"?

    Pozdrawiam
    Ergie