  • 81. Data: 2015-03-06 21:55:50
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2015 10:11:18 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Zobacz sobie na te miasta z pierwszej 10:
    > http://gramwzielone.pl/dom-energooszczedny/8325/najb
    ardziej-zanieczyszczone-miasta-w-europie-polska-domi
    nuje-w-pierwszej10

    Dokladnie tak :) Moj Wodzislaw Sl. bywa w zimie jednym z najbardziej
    zasyfionych miast w Polsce (choc polepsza sie juz na szczescie). Wodzislaw Sl.
    ma opinie miasta emerytow (bo mlodzi uciekaja do osciennych miast - glownie
    w poszukiwaniu pracy). Tyle ze patrz jacy tu sa emeryci - 90% to ludzie na
    gorniczych emeryturkach (czyli min. 3 tys na leb). Ja tu zadnej biedy nie
    zauwazam - ludzie maja kase. Wiec skad ten syf w powietrzu ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2015-03-06 22:04:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2015 21:55:51 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > gorniczych emeryturkach (czyli min. 3 tys na leb). Ja tu zadnej biedy nie
    > zauwazam - ludzie maja kase. Wiec skad ten syf w powietrzu ? :-)

    Jeszcze dodam...
    Ostatnio na facebooku pod jednym z postow zwiazanych z czystoscia powietrza w
    miescie spytalem czym pali wlasciciel pewnego domu (+ wkleilem linka do
    street view), bo czesto leci z niego zolty dym ktory gryzie w gardlo tak,
    ze nie da sie przejsc obok niego. Jakis kolo nazwal mnie konfidentem :-)

    Co ciekawe dom wynajmuja dwie firmy - doradztwo podatkowe (zona faceta,
    ktory wybudowal niedawno w poblizu budynek kilka tys m2 wiec chyba kasy
    ma dosc :-)) i firma komputerowa. I dlaczego takie scierwa maja mnie zatruwac
    legalnie? :) 10 tys kary i czesty monitoring strazy miejskiej szybko by ich
    naprostowalo zeby nie spalac cholera wie czego (pewnie jakies stare
    segregatory od klientow z papierami w koszulkach leca do pieca).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2015-03-06 22:11:03
    Od: k...@g...com

> [...]
    > gorniczych emeryturkach (czyli min. 3 tys na leb). Ja tu zadnej biedy nie
    > zauwazam - ludzie maja kase. Wiec skad ten syf w powietrzu ? :-)

    Z nadmiaru kasy ten syf. Piszesz że mają jak na polskie warunki bardzo dobre
    emerytury. Deputaty węglowe też pewno mają. Węgla mają w chuj. A jak ojce palili że
    czarny dym z komina leciał to i łone też tak będą palili i nikt im wyżej chuja nie
    podskoczy. Im obojętne że w atmosferę idzie 65% tego co jest do wykorzystania z
    węgla.

  • 84. Data: 2015-03-06 22:13:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2015 22:11:04 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    podskoczy. Im obojętne że w atmosferę idzie 65% tego co jest do wykorzystania z

    No widzisz - do jakich wnioskow dochodzimy? Ze jest odwrotnie niz zakladacie -
    biedny szanuje opal i wycisnie z niego ile sie da, palac go oszczednie i
    w calosci, a w efekcie CZYSTO! A bogaty ma to w dupie. Wiec niech placi
    mandaty:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2015-03-06 22:14:15
    Od: r...@g...com

    Starsi ludzie często nie wierzą w nowe technologie jak kocioł kondensacyjny czy
    ocieplenie styropianem. Mój sąsiad twierdzi, że zrobił super "ciepły" styrobeton w
    stropie przybudówki, twierdzi też, że ten styropian mu tam już dawno zniknął, a
    "grzeją" puste bąbelki w betonie.

  • 86. Data: 2015-03-06 23:28:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    Powtórzę: trochę pokory.
    Ergi pisze coś o dziwkach- one z przyjemności te lody pewnie robia wg niego.
    Wyzej pisze ze biedny zamiast węglem ma "niewiele droższym" gazem grzać.
    Niewiele drożej to np 300-500zl. Dla coniektórych 300zl to niewiele, ja znam takich
    którym mniej zostaje na cały miesiąc po opłaceniu rachunków.
    Wiem, zaraz Ergi napisze ze mają sprzedać co mają i na Śląsk bo tam market
    pracowników szuka i znależć nie może. Tak się fajnie pisze ale jak to Maniek ujął-
    bez doświadczenia choćby kilkunastomiesięcznego.
    Życie złośliwe bywa i weryfikuje często takie poglądy. Teraz mi się nie chce ale przy
    okazji opiszę autentyczną sytuację gościa którego znałem osobiście. Też swego czasu
    uwazał że biednych nie ma tylko niezaradni a za " niewiele drożej," coś tam mogą,
    przecież na fajki mają i kielicha też. Życie go do parteru albo i niżej sprowadziło w
    ciągu jednego roku. I o ironio przez Śląsk można tak powiedzieć. Kiedyś opiszę
    szczególowo.

  • 87. Data: 2015-03-07 00:34:16
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 6 marca 2015 22:13:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > biedny szanuje opal i wycisnie z niego ile sie da, palac go oszczednie i
    > w calosci, a w efekcie CZYSTO! A bogaty ma to w dupie. Wiec niech placi

    Też nie tak do końca jest jak napisałeś. Z moich obserwacji. Biedni ludzie palą
    brykietem drzewnym. Kupują go po paczce. Pomimo ze wychodzi drożej od węgla to nie
    muszą od razy prawie tysiąc złotych za tonę wydać. I tak jak napisałeś. Wyciskają z
    tego brykietu ciepło jak komornik wyciśniętą cytrynę. W`Łodzi nie odnotowują
    organoleptycznie że jest powietrze zasyfiałe od palenia w piecach. Za to często
    czytam że w Krakowie w powietrzu syf kila i mogiła. A w innym miejscu czytam że
    Kraków bogaty, bogaci ludzie tam mieszkają, że mieszkania dwa razy droższe niż w
    Łodzi. Że Kraków się rozwija i już przebił Łódź liczbą ludności.

  • 88. Data: 2015-03-07 00:41:19
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 6 marca 2015 22:04:42 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > naprostowalo zeby nie spalac cholera wie czego (pewnie jakies stare
    > segregatory od klientow z papierami w koszulkach leca do pieca).

    papier teraz to raczej nie jest palny. Wunglem palą. Jak gówniany czyli tani węgiel,
    to źle spalany daje żółto bury dym.

  • 89. Data: 2015-03-07 07:59:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 7 marca 2015 00:34:18 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    >ludzie tam mieszkają, że mieszkania dwa razy droższe niż w Łodzi.
    >Że Kraków się rozwija i już przebił Łódź liczbą ludności.

    Jakbyś nie wagarował na geografii, to byś wiedział że Łódź leży
    na przewiewnej równinie, a Kraków w niewentylowanej dziurze.
    Ale wróć do książek, na edukację nigdy nie jest za późno :P

    L.

  • 90. Data: 2015-03-07 11:16:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 6 marca 2015 16:36:05 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Nigdy nie ściągałem na egzaminie gdzie byłoby to zabronione. Owszem w

    Ergi, nie daj sie podpuszczec do publicznej spowiedzi bo całkiem nie o to chodzi.

    Wracając do tematu:
    Pomysły typu "zakazac palenia węglem" swiadcza o bardzo waskim spojrzeniu - mysli sie
    wyłacznie o zdrowiu, i to tylko zdrowiu tych bogatszych. Egoizm.
    To jest oglądanie drzewa w lesie nie biorąc pod uwage ze blisko sa inne - trzeba
    patrzec na las, nie na drzewa.
    Zakazesz biedniejszym palic weglem, to owszem beda grzac gazem -ale nie wykupią
    lekarstw.
    Dwa: tzeba myslec o dywersyfikowaniu zrodel energii -wegiel mamy swój i strategicznie
    jest to istotne, nawet jesli sa patologie w górnictwie. Gwarancji ze nam ruscy gazu
    nie zakręcą nie ma zadnej. Mozna pociągnniemy troche od zachodniej strony ale jesli
    wszyscy sie przerzucą na gaz to go nie wystarczy.
    Trzy:
    Metody - podnoszenie komfortu, jakosci zycia metodami nakazowymi troche sie mija z
    celem. Mozna zakazac palic weglem, mozna zakazac jezdzic autami starszymi niz 5lat
    (kto by nie chcial jezdzic prawie nowym), mozna nakazac zeby sie na ulicy ludzie
    uśmiechali...
    Co nie znaczy ze panstwo w ten sposób nie kontroluje poziomu cywilizacyjnego -
    przepisy mówia ze masz miec prad i wode - aby nikomu nie przyszlo do glowy slamsa
    wybudowac. Tyle ze te metody musza byc zgodne z naszym obecnym rozwojem - a na dzien
    dzisiejszy zakaz palenia weglem byłby mocno krzywdzący dla duzej grupy polaków.

    b.