  • 11. Data: 2015-03-04 15:14:18
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: w...@g...com

    > Gdzie za ogrzewanie weglem, czy gazem zaplaci za to samo min. 30 tys pln.
    > Przy czym porzadny kociol weglowy za 7-10k pln bedzie trzeba trzy razy
    > wymienic w ciagu zycia tej pompy ciepla :-)
    > pozdr.

    Co poradzić, że ludzie nie garną się do tego dobrodziejstwa, jakim jest pompa ciepła
    ?

    Jak otworzę np. aukcję na znanym portalu dotyczącą pompy ciepła, to aż mi monitora
    brakuje, tyle dobrych ciepłych słów można poczytać o pompie: a że to ekologiczna, że
    nie brudno, że ekologiczna, że jak najbardziej się nadaje w naszym klimacie, że
    ekologiczna, że ma bardzo dobre COP i moc (przy +7stopniach - tego nie piszą broń
    Boże - przecież to oczywiste), że cena nie uwzględnia VATu, bo niby po co ...

    Zapewne klienta nie interesuje ostateczna cena, rzeczywista moc, i inne drobne
    niuanse, bo na czym jak na czym, ale na ogrzewaniu nie ma co oszczędzać ...

    pzdr
    Bogdan

  • 12. Data: 2015-03-04 15:54:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 4 marca 2015 14:41:35 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > Przepraszam pomyliłem się. Myślałem że Budyniowi odpisuję.

    a co? robiny nastepny mega wątek? :-)
    Co do goscia - typowy lewak. Za długi tekst zeby to wszystko wyjasniac. Ale nazwac
    wymordowanie elity polskiej "rewolucją społeczną"... Ale moze ten lewak, tak patrząc
    na 1917 i dalsze, jest po prostu konsekwentny.

    Ergi - taka ciekawa sprawa. Tak nawiązując do tego artykułu czy ty dostrzegasz ze u
    nas konsekwentnie tą słabiutką klase średnią zniszczyć?
    Szkoły maja kształcic idiotów, i to nie jeden minister tak wymyśla, ale którys tam z
    kolei.
    Dla urzedów skarbowych drobni przedsiebiorcy którzy chcą sworzyc klase srednią to z
    założenia przestępcy, którym kare trzeba wlepic.
    Pamietajmy ze zabory przeżylismy tylko dlatego ze w polskich rekach pozostała
    własnosc.
    Nie sądze zeby to tak wyszło przypadkiem...

    b.

  • 13. Data: 2015-03-04 17:17:23
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2015 13:31:41 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Żeby to kosztowało łącznie 15kpln to można cokolwiek się zastanawiać, zwłaszcza
    jeśli ktoś ma nowy dom o powierzchni 100m2 dobrze ocieplony, gdzie zapotrzebowanie
    maksymalne zapotrzebowanie na ciepło (w przeliczeniu na energię) wynosi 3kwh.
    > Wtedy kupuje pompę 5kw za 15kpln.
    >
    > Natomiast jak ktoś ma 'normalny' dom, to myślę że bliższa kwota 40-50kpln się
    kłania (pompa+odwierty+instalacja+przeglądy+ serwis gwarancyjny).

    > pzdr
    > Bogdan

    Popatrz na allegro ile kosztuje pompa ciepła do grzania wody w basenie? Jak by
    rozpracować taką pompę to może się okazać że ona nadaje się do ogrzewania. Może by
    tylko trzeba było wymienić kapilarę na zawór rozprężny. Pompa do grzania basenu to
    gotowe urządzenie. Wystarczy podłączyć się pod ogrzewanie w domu. Mój patent z
    przerobieniem klimatyzatora przenośnego działa już drugi rok. Żadnych statystyk nie
    prowadzę ale po kieszeni widzę że mnie nie rujnuje a mam ciepło. Trochę to zaleta
    łagodnej zimy. Obecnie dojrzewam do kupienia basenowej pompy ciepła. Gorsza od
    starego klimatyzatora na pewno nie będzie.

  • 14. Data: 2015-03-04 17:23:22
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2015 13:32:23 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no i cały w tym problem zeby zapłacic za pompe dzialajaca 20lat i taka otrzymac.
    >

    > b.

    Gówno prawda. Lepszy stosunek jakości do ceny będzie przy pompie za 5 tysięcy
    wytrzymującej 6 lat. Chociażby dlatego że każda następna generacja pomp będzie
    lepsza. Dzisiaj w takich tanich pompach stosowane są sprężarki śrubowe rzadko
    tłokowe. Za 5 lat może się okazać że standardem będą spiralne o żywotności 15 lat.

  • 15. Data: 2015-03-04 19:37:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 marca 2015 17:23:24 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    tłokowe. Za 5 lat może się okazać że standardem będą spiralne o żywotności 15 lat.

    W ktorych pompach widziales srubowe? 99% gruntowych (nie wiem jak powietrzne -
    nie sledzilem nigdy tego rynku) ma wlasnie spiralne. I zywotnosc raczej blizej
    30 lat niz 15 :-) Oczywiscie przy dobrze wykonanej i sterowanej instalacji
    (jak najmniej start-stopow).

    Najstarsza pompa jaka znam zostala uruchomiona w '97, jest oparta na
    sprezarce tlokowej i pracuje od tamtego czasu bezawaryjnie :-) Czyli wlasnie
    osiaga pelnoletnosc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2015-03-04 19:44:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 marca 2015 15:14:19 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Co poradzić, że ludzie nie garną się do tego dobrodziejstwa, jakim jest pompa
    ciepła ?

    Mi to wsjo rawno.

> [...]
    ekologiczna, że ma bardzo dobre COP i moc (przy +7stopniach - tego nie piszą broń

    Nie bardzo lapie czy to ironia?:) Jezeli tak to co w tych slowach widzisz
    nieprawdziwego? Ja mam chate w sumie 400m2, grzeje 200m2, reszta czesciowo
    dogrzewa sie "sama". Nie brudzi, dziala od 4 lat wiec sprawdza sie znakomicie
    w naszym klimacie, ma COP od 2,5 (CWU) do 6 (CO) - liczylem. A ze moc podaja
    przy danej temperaturze? Niewiele to zmienia jako ze dobrze wykonane dolne
    zrodlo bedzie dawac caly czas temp. powyzej zera. Odwierty beda dawac te
    5-6stC przez 90% sezonu wiec wszystko sie zgadza. Ja mam pompe o mocy 9kW
    i to wystarcza do wszystkiego.

    > że cena nie uwzględnia VATu, bo niby po co ...

    W ktorym miejscu tak jest? Na allegro wszystkie ceny maja byc brutto, tak
    kaze regulamin. Zreszta w sumie co to ma do rzeczy :)

    > Zapewne klienta nie interesuje ostateczna cena, rzeczywista moc, i inne drobne
    niuanse, bo na czym jak na czym, ale na ogrzewaniu nie ma co oszczędzać ...

    Wiekszosc klientow nie ma pojecia o tym czym jest ogrzewanie i jak dziala :)
    90% ludzi robi kaloryfery na poddaszu a podlogowke to ewentualnie na parterze.
    Samo to juz IMHO swiadczy o kompletnej nieznajomosci tematu. Pompy zwyczajnie
    sie boja bo jak to tak z zimnej ziemi cieplo? Zabobony jakies, to nie moze
    dzialac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-03-04 19:49:40
    Od: w...@g...com

    > Najstarsza pompa jaka znam zostala uruchomiona w '97, jest oparta na
    > sprezarce tlokowej i pracuje od tamtego czasu bezawaryjnie :-) Czyli wlasnie
    > osiaga pelnoletnosc :)
    > pozdr.

    Najstarsza żarówka (tradycyjna) o jakiej słyszałem, że działa do tej pory, to gdzieś
    w Stanach Zjedn. bodajże w Straży Pożarnej od początku 20 wieku. Czy na tej podstawie
    mogę wyciągnąć wniosek, że jak kupię w sklepie tradycyjną żarówkę - to też poświeci
    mi 100 lat?

    Jeżeli ktoś mnie chce przekonać do zakupu pompy argumentem, że będzie działać 30 lat
    żebym tylko wybulił kupę kasy za tą obietnicę - to sorry - nie kupuję tego ;)

    pzdr
    Bogdan

  • 18. Data: 2015-03-04 20:01:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 marca 2015 19:49:41 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Jeżeli ktoś mnie chce przekonać do zakupu pompy argumentem, że będzie działać 30
    lat żebym tylko wybulił kupę kasy za tą obietnicę - to sorry - nie kupuję tego ;)

    Sam przeciez wymieniles inne zalety jakie rzekomo przedstawiaja sprzedawcy pomp
    - ekologia, czystosc, taniosc etc - wiec jak widzisz tych argumentow jest
    znacznie wiecej :) Mi tam rybka czy Ty pompe kupisz czy nie - moze lubisz
    sie taplac w brudnym weglu i wdychac ten pyl :-) Ja nie lubie i mam pompe,
    ktora grzeje mi CO+CWU tanio, bez kiwniecia palcem od 4 lat :-) I kosztowala
    23k razem z dolnym zrodlem, a nie 50 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2015-03-04 20:36:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-03-04 o 17:17, k...@g...com pisze:

> [...]

    widzę że mnie nie rujnuje a mam ciepło. Trochę to zaleta łagodnej zimy.
    Obecnie dojrzewam do kupienia basenowej pompy ciepła. Gorsza od starego

    A po co bawić się jakimiś przeróbkami basenowej jak w podobnej cenie są
    tam też gotowe pompy CO powietrze woda działające nawet do -15 stopni?

  • 20. Data: 2015-03-04 22:37:11
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2015 20:36:30 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

> [...]
    > >
    > A po co bawić się jakimiś przeróbkami basenowej jak w podobnej cenie są
    > tam też gotowe pompy CO powietrze woda działające nawet do -15 stopni?

    Daj jakiegoś linka bo mogę być zainteresowany.