  • 41. Data: 2019-03-20 06:02:03
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2019 18:11:54 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Gdzie tak jest ze w nocy prad trzy razy tanszy jak w dzien?

    napisałem "prawie". 0,25zł/kWh nocą i 0,68zł/kwh w dzień.
    No i całe weekendy są tanie - przy duzym buforze moznaby sporo zgromadzić.

    b.

  • 42. Data: 2019-03-21 11:45:02
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 17.03.2019 13:14, Budyń wrote:

    > z kosztu prądu wychodzi 0,44zł/kWh. No to ja mam pytanie - jak organizujesz zeby
    toto pracowało jak najczęsciej w II taryfie?

    > b.

    Cześć,
    Mam betonu prawie 10cm na podłodze, akumulacyjność podłogi i ścian
    pozwala grzać prawie całkowicie w 2T. Krzywa grzania jest ustawiona tak,
    że jeśli np. w dzień trzeba grzać poza 2T, to podczas 2T pompa pompuje
    więcej ciepła w podłogę, a potem przez kolejne 1-3h tylko podtrzymuje
    temperaturę wody. To tak jak z rozpędzaniem auta - najwiecej energii
    idzie podczas przyspieszania, jazda ze stałą prędkością pożera mniejsze
    ilości energii. W 1T często za to działa CWU, kiedy 300l wody okazuje
    się za małą ilością.
    Rozkład temperatur podłogi odpowiada cyklowi życia (pompowanie 4h w
    nocy, ciepła podłoga o poranku, lekko stygnie do 13-ej, potem znowu
    pompowanie do 15-17 kiedy wracamy do domu, stygnięcie wieczorem).
    Wahania temperatury są poniżej 1st dobowo.

    Żeby nie było: robiłem testy z pracą pompy 24h/dobę jedynie na
    sterowaniu pogodowym. Zużycie ciepła było podobne (przy mniej korzystnym
    stosunku 1T/2T), komfort cieplny nieco niższy (bo wieczorami kiedy za
    oknem zimno pompa niepotrzebnie podnosiła temp. wody).

    yarecky.

  • 43. Data: 2019-03-21 13:57:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Mar 2019 11:45:02 +0100, yarecky

> [...]
    > stosunku 1T/2T), komfort cieplny nieco niższy (bo wieczorami kiedy za
    > oknem zimno pompa niepotrzebnie podnosiła temp. wody).

    Średnioroczny COP pompy jesteś w stanie określić?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2019-04-13 04:01:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 18:09:38 UTC+1 użytkownik yarecky napisał:

    > Trochę zaspałem w tym roku, ale na szczęście dane się zapisały.
    [...]
    > 9) 05.03.2019 - stan podlicznika: 34982kWh (+3658kWh / 365 dni) - ok.
    > 1600PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    >
    > Dodatkowe koszty: przegląd pompy 200pln przed sezonem grzewczym.
    > W domu trzymamy temp. 20-21 st., w łazienkach 22-24st.
    [...]

    Ja już od chyba 3 lat przestałem zliczać. Choć też w sumie samo się na
    serwerze zlicza ale nawet nie patrzę na te dane ;) Odkąd jest nas 2+2 to
    rachunki za energię za cały dom (pełna wartość faktury razem z gotowaniem
    indukcją etc) wzrosły z 4k pln do 4,8k pln. Ale to raczej przez to, że
    podkręciłem ogrzewanie (do ok 24 stC - trochę ciepło ale jakoś żyjemy) i
    używamy z 5 x częściej pralki plus kupiłem sobie też suszarkę. Więc można
    przyjąć z dużą dozą prawdopodobieństwa, że CO+CWU skoczyło mi o 200-400
    pln na rok. Mieszczę się na pewno nadal poniżej 2500 pln za ogrzewanie
    CO (a grzeję teraz wszystko - nawet piwnice, łącznie ok 300m2) i CWU
    za pełny rok. Pompa gruntowa ecopol 9kW, chodzi jakoś chyba od 2011 albo
    2012. Zero przeglądów, czy dodatkowych opłat. Raz w tym czasie
    dopompowałem do DZ ~100ml glikolu. Polecam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2019-04-13 14:24:03
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    do ok 24 stC - trochę ciepło ale jakoś żyjemy)

    Potem się będziesz dziwił ze dziecko choruje

  • 46. Data: 2019-04-13 18:32:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 kwietnia 2019 14:24:05 UTC+2 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > do ok 24 stC - trochę ciepło ale jakoś żyjemy)
    >
    > Potem się będziesz dziwił ze dziecko choruje

    Bo grzeję do 24? :-) Jakbym grzał do 28 to bym się mógł martwić.
    Spoko - nie martw się, od 1,5 roku (od 3 miesiąca życia) śmigam z nią na
    basen - bez względu czy jest +30 czy -20stC na zewnątrz, gdzie nabrała już
    takiej odporności że jeszcze nigdy nie była u lekarza i nie miała nawet
    kataru ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2019-04-15 08:41:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 kwietnia 2019 04:01:03 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Odkąd jest nas 2+2

    Pincet plus zadziałało;)

  • 48. Data: 2019-04-15 09:04:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 08:41:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Pincet plus zadziałało;)

    niech robi dalej :-)

    b.

  • 49. Data: 2019-04-15 09:16:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 09:04:55 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > niech robi dalej :-)

    Młody jest niech robi;)

    Ile to będzie pincet plus razy 4?

  • 50. Data: 2019-04-15 09:30:43