  • 31. Data: 2019-03-19 14:25:09
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2019 14:20:08 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no własnie mnie interesuje jakim algorytmem uzyskać najtańszą energię - w dzień
    jest cieplej to cop większy, ale w nocy prąd prawie 3x tańszy. 3x wiekszy COP to sie
    nie uzyska - czyli co - grzać nocą?

    ZrobiC gruntową PC i nie będzie problemu ze noca COP mniejszy jak w dzień

  • 32. Data: 2019-03-19 14:53:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Nie mówimy o gruntowej bo tam to oczywiste.

    Powiedzmy ze moglbym tylko pw.

    b.

  • 33. Data: 2019-03-19 14:55:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Mar 2019 14:04:10 +0100, Janusz

    > No to sporo bierzesz w nocnej bo mi wychodzi 0,50 zł.

    CWU jest na tajmerze tylko w 2T, PHEV też głównie w 2T na tajmerze (choć
    przymierzam się do zakupu mocniejszej ładowarki, bo na oryginalnej nie
    mieszczę się czasem w dziennym oknie i zarywam 1T -- ale to już do nowego
    domu zakup), pralko-suszarka, zmywarka też na tajmerach w 2T jadą. Z
    drugiej strony pracuję w domu, żona z niemowlakiem też w domu więc
    większość dupereli w 1T jednak. Sporo wody pitnej w 1T kotłujemy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2019-03-19 16:21:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-19 o 14:20, Budyń pisze:

    > no własnie mnie interesuje jakim algorytmem uzyskać najtańszą energię - w dzień
    jest cieplej to cop większy,
    Ale za "krótka" taryfa, pytanie czy w ogóle warto na te 2 godz odpalać PC,
    no chyba że jest mróz.

    ale w nocy prąd prawie 3x tańszy. 3x wiekszy COP to sie nie uzyska -
    czyli co - grzać nocą?
    No pewnie tak, szczególnie na początku nocy, temp spada dość powoli,
    najniższa jest nad ranem, więc powinno wyjść lepiej niż w dzień.
    Sam się zaczynam zastanawiać nad jakąś małą PC powietrzną aby zejść
    trochę z gazu w niższą taryfę, energie w g12w już mam, przyłącza także,
    nic tylko wpinać :)
    Mam nawet źródło w miarę ciepłego powietrza, bo mam gwc :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2019-03-19 16:24:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-19 o 14:55, Myjk pisze:
> [...]
    > drugiej strony pracuję w domu, żona z niemowlakiem też w domu więc
    > większość dupereli w 1T jednak. Sporo wody pitnej w 1T kotłujemy.

    To mamy podobnie, też w domu i głównie idzie 1T ale pranie, piekarnik,
    zmywarka
    idą w 2T, cwu mam na gazie podobnie jak auto więc tutaj 0 z 2 taryfy :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 36. Data: 2019-03-19 18:11:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzie tak jest ze w nocy prad trzy razy tanszy jak w dzien?

  • 37. Data: 2019-03-19 19:30:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Mar 2019 16:24:07 +0100, Janusz

    > To mamy podobnie, też w domu i głównie idzie 1T
    > ale pranie, piekarnik, zmywarka idą w 2T,

    Paczam na fakturę to mam 3MWh w 2T i 1,2MWh w 1T.

    > cwu mam na gazie podobnie jak auto więc tutaj 0 z 2 taryfy :)

    Zawsze możesz CWU z gazu przeliczyć na 2T ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2019-03-19 22:05:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Mar 2019 06:20:06 -0700 (PDT), Budyń

    > no własnie mnie interesuje jakim algorytmem uzyskać najtańszą energię - w
    > dzień jest cieplej to cop większy, ale w nocy prąd prawie 3x tańszy. 3x
    > wiekszy COP to sie nie uzyska - czyli co - grzać nocą?

    Zaiste. ;) Także lepiej się pakować w 2T nawet mniejszym COPem. Niemniej
    zastanawia mnie jaki średni COP wypadł na tej pompie. Nie widzę co prawda
    info o wentylacji, ale patrząc po parametrach domu to z 8MWh na samo CO
    pewnie leci?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2019-03-19 22:51:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-19 o 19:30, Myjk pisze:
    > Tue, 19 Mar 2019 16:24:07 +0100, Janusz

    > Paczam na fakturę to mam 3MWh w 2T i 1,2MWh w 1T.
    No mam mniej razem 3,3MWh.

    > Zawsze możesz CWU z gazu przeliczyć na 2T ;P
    No mogę ale to i tak razem z gotowaniem.
    No i wyszło dość sporo bo 4,2MWh :( czyli ponad 2kzł.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 40. Data: 2019-03-20 00:19:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czytaj na co odpowiadasz. Budyn ma prad w nocy po 20 groszy za kilowatogodzine. W
    takim przypadku kombinacje z oszczedzaniem sa zbiezne z jedzeniem swojego gowna bo w
    nim jest 15% niestrawionego zarcia.