  • 21. Data: 2019-03-14 00:27:30
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 13.03.2019 12:23, Marek wrote:
    > On Wed, 13 Mar 2019 08:37:54 +0100, yarecky <n...@o...pl> wrote:
    >> Si :-)
    >
    > I jaka temperatura w domu? 17? :)

    Zapraszam w mrozy - gwarantuję że nie zmarzniesz :-)
    20-21st przy podłogówce to naprawdę przyjemna temperatura - równomierne
    ciepło na całej powierzchni podłogi - w dotyku ręką czujesz chłód, ale
    dla stopy jest to przyjemne ciepło.
    Wg nas jest trochę za ciepło - w nocy śpimy przy uchylonych (lekko, ale
    zawsze) oknach, mamy trójkę dzieciaków w tym jedno małe, więc nie
    oszczędzamy na ogrzewaniu - uwierz mi.

    Fakt, że zimy prawie nie było w tym roku na pewno pomógł - kilka lat
    temu były większe zużycia, teraz jedno z niższych.

    yarecky.

  • 22. Data: 2019-03-14 00:36:51
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 13.03.2019 19:32, Kris wrote:
    > Tu pełna zgoda
    > Tylko kompletni ignoranci pokroju Myjka mogą twierdzić że PC w starych domach ma
    sens
    > Tam niestety bez większych nakładów na docieplenie PC sensu nie ma póki co
    > Aczkolwiek jesienią będą likwidował kopciuch i wstawiał kocioł gazowy w domu z
    1969roku- stosowny watek niedawno tu założyłem
    > Z wyliczeń teoretycznie wychodzi ze koszt gazu będzie porównywalny jak dzisiejszy
    koszt węgla ale wyjdzie w praniu jak zwykle.
    > Koszt inwestycyjny na razie 2200zł gazownia za skrzynkę zażyczyła sobie + 10 metrów
    przyłącza zrobię sam to pewnie w 1000ozł się zmieszczę z papierologią + z 5 tysi
    skromnie licząc na kocioł i inne pierdoły
    > Czyli tak 10tys na dzień dobry
    > Zwrotu w stosunku do węgla nigdy nie będzie;)

    ze ludzie zaczna robic remonty i to brac pod rozwage.

    > Wyszarpię co się da z "czystego powietrza" i za ok rok napisze jak wyszło.

    To prawda - stary dom i PC to proszenie się o wysokie rachunki. Chatka
    musi być dobrze ocieplona, grzejnik niskotemperaturowy o jak największej
    powierzchni.
    Za to Ty po wymianie na gaz zauważysz jedną zmianę na plus - dodatkowy
    czas dla rodziny :-) Przerabiałem to jeszcze mieszkając z rodzicami - do
    momentu wymiany pieca węglowego na gaz trzeba było poświęcić 0,5-1h
    dziennie na obsługę pieca. Nawet nowoczesne kotły węglowe wymagają obsługi.
    Gaz lub PC ustawiasz i zapominasz.

    yarecky.

  • 23. Data: 2019-03-14 03:21:59
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 marca 2019 18:27:34 UTC-5 użytkownik yarecky napisał:

> [...]
    >
    > Fakt, że zimy prawie nie było w tym roku na pewno pomógł - kilka lat
    > temu były większe zużycia, teraz jedno z niższych.

    Tu nie chodzi o to ze Tobie niby mialo by nie byc cieplo.
    Chodzi o to ze opublikowales dane (chwala ci ze pelne czyli wraz z temperatura jaka
    masz) i z nich wynika co wynika ale trzeba pamietac ze dla kogos kto woli cieplej te
    numerki wyjda wyzsze.

    Kiedys mowilo sie ze obnizenie temperatury o 2 stopnie to spadek kosztow o 10%.
    Nie wiem jak to sie teraz ksztaltuje ale jesli tak zalozymy to dla kogos kto lubi
    cieplej to jest od 10 do 20% wyzsze koszty. O ile oczywiscie PC dziala liniowo w tym
    zakresie.

    Przedpisca napisal o tych 17 stopniach bo tu na grupie juz kiedys byli tacy co pisali
    jak tanio grzeja a potem sie okazywalo ze w zimnicy siedza albo pol tony drewna w
    kominku pala. I zeby nie bylo, jak kto lubi tak niech se ma. Ale niech uczciwie
    napisze jak ma.

    I tu szacunek ze napisales jak masz. Tlumaczyc sie nie musisz. Nie ma potrzeby.

  • 24. Data: 2019-03-14 09:52:40
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 14.03.2019 03:21, s...@g...com wrote:

> [...]
    uczciwie napisze jak ma.

    > I tu szacunek ze napisales jak masz. Tlumaczyc sie nie musisz. Nie ma potrzeby.

    Dla powietrznej PC może to być nieco wiecej niż 10% - wynika to z tego,
    że pracuje ona często poniżej punktu rosy i wymaga odszraniania
    wymiennika. Wiadomo - jak jest mróz to wilgoci w powietrzu nie ma zbyt
    wiele, ale obniżenie nawet o 1-2st temperatury wymiennika będzie
    powodowało częstsze odszranianie. Rozwiazaniem może być zagęszczenie
    rurek w podłogówce - u nas są jeśli dobrze pamiętam co 15cm na całości i
    co 10-12cm przy otworach. Więcej rury to większa moc bez podnoszenia
    temperatury, może to by zadziałało - niech się wypowiedzą eksperci.

    yarecky.

  • 25. Data: 2019-03-14 17:28:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 14 marca 2019 09:53:29 UTC+1 użytkownik yarecky napisał:
    > co 10-12cm przy otworach. Więcej rury to większa moc bez podnoszenia
    > temperatury, może to by zadziałało - niech się wypowiedzą eksperci.

    Ja mam nawalone rur co 10cm w całej chałupie, nie bawiłem się w zmienne
    wymiary, tyle że pod zabudową kuchni i w spiżarni nie ma w ogóle.
    A przepraszam, garderoby są co 15cm chyba.
    Śmiesznie wyszło momentami bo korytarz to jeden wielki rurociąg,
    ale generalnie działa toto bez zarzutu.

    L.

  • 26. Data: 2019-03-16 20:26:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > 25stC w domu to jak dla mnie jakaś sauna.

    Może ma reku? Bo wtedy wyższe temperatury łatwiej osiągnąć i uczucie
    ciepła przesuwa się do góry.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2019-03-17 13:14:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 18:09:38 UTC+1 użytkownik yarecky napisał:
> [...]
    > 1650PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    > 5) 04.03.2015 - stan podlicznika: 20173kWh (+3144kWh / 365 dni - ok.
    > 1380PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    > 6) 04.03.2016 - stan podlicznika: 23752kWh (+3579kWh / 365 dni - ok.
    > 1503PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    > 7) 04.03.2017 - stan podlicznika: 27856kWh (+4104kWh / 365 dni - ok.
    > 1805PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    > 8) 05.03.2018 - stan podlicznika: 31324kWh (+3468kWh / 366 dni) - ok.
    > 1530PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    > 9) 05.03.2019 - stan podlicznika: 34982kWh (+3658kWh / 365 dni) - ok.

    z kosztu prądu wychodzi 0,44zł/kWh. No to ja mam pytanie - jak organizujesz zeby toto
    pracowało jak najczęsciej w II taryfie?

    b.

  • 28. Data: 2019-03-19 12:39:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Mar 2019 05:14:09 -0700 (PDT), Budyń

    > z kosztu prądu wychodzi 0,44zł/kWh.

    Mnie bez grzania domu wychodzi 0,47zł/kWh w G12(W)
    wszystko z prądem bytowym i ładowaniem PHEV (9kWh baterii).

    Ciekawe jeszcze jaki średnioroczny COP wypada tej pompie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 29. Data: 2019-03-19 14:04:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-19 o 12:39, Myjk pisze:
    > Sun, 17 Mar 2019 05:14:09 -0700 (PDT), Budyń

    > Mnie bez grzania domu wychodzi 0,47zł/kWh w G12(W)
    No to sporo bierzesz w nocnej bo mi wychodzi 0,50 zł.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 30. Data: 2019-03-19 14:20:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2019 14:04:11 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > No to sporo bierzesz w nocnej bo mi wychodzi 0,50 zł.

    no własnie mnie interesuje jakim algorytmem uzyskać najtańszą energię - w dzień jest
    cieplej to cop większy, ale w nocy prąd prawie 3x tańszy. 3x wiekszy COP to sie nie
    uzyska - czyli co - grzać nocą?

    b.