  • 121. Data: 2018-03-28 01:14:56
    Temat: Re: C i sterownik pokojowy czy pogodowy
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2018 20:07:45 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Dlatego potrzebny jest bufor, aby utrzymać stały przepływ od bufora do
    > podłogówki, a PC załącza się cyklicznie ładując bufor i utrzymując stałą
    > temperaturę w buforze, aktualnie wyliczoną przez regulator pogodowy.

    Ja to wiem, Ty to wiesz, a Mateusz Bogusz pojął wiedzę tajemną i podobno
    potrafi sterować POGODOWO pompą typu on/off bez bufora i mieszacza ;)
    Ale coś nie chce się tą wiedzą podzielić.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 122. Data: 2018-03-28 17:32:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 28.03.2018 o 01:14, Adam Sz. pisze:
    > Ja to wiem, Ty to wiesz, a Mateusz Bogusz pojął wiedzę tajemną i podobno
    > potrafi sterować POGODOWO pompą typu on/off bez bufora i mieszacza;)
    > Ale coś nie chce się tą wiedzą podzielić.

    Ja nie posiadam wiedzy tajemnej tylko na chłopski rozum.

    Jeżeli przyjąć podłogówkę za wannę, a skraplacz za wężownicę w tej
    wannie, to mamy wyłączoną pompę i ustawioną temperaturę w wannie na np.
    25C oraz histerezę dla wyłączenia i włączenia pompy na dajmy +2/-3
    odpowiednio. Pompka obiegowa chodzi sobie non stop.

    Temperatura w wannie (mierzona na powrocie do pompy) spada do 22C,
    następuje załączenie pompy, temperatura w wannie zaczyna stopniowo
    rosnąć 22C->23C->24C->25C->26C->27C następuje wyłączenie pompy, pompa
    obiegowa chodzi cały czas, temperatura spada do 22C...

    Pompa to nie piec hutniczy, dlaczego niby to miało by nie działać skoro
    u mnie z ledwo buforkiem 100L działa?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 123. Data: 2018-03-29 00:10:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty masz dom akumulacyjny i wiadomo ze kazda myszka swoj ogonek chwali. W domu o duzej
    akumulacji mozna lepiej lub gorzej stabilizowac temperature. W domu pozbawionym
    akumulacji mozna zarzadzac temperatura i to dopiero da duze oszczednosci na
    ogrzewaniu.