  • 11. Data: 2009-11-06 13:41:08
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    news:hd14mn$gu7$1@news.interia.pl...
    > Ps. Znam już kilka domów ogrzewanych prądem w nocnej taryfie i z rachunków
    > wynika, że to była dobra decyzja. Oczywiście to ma sens tylko przy małych
    > domach. Bo przy dużych domach koszt początkowy pozostaje ten sam ale roczne
    > zużycie rośnie i zaczyna się opłacać gaz.

    A mnie prąd w II taryfie nie interesuje ponieważ wtedy gdy wracają wszyscy do
    domu czyli o 16 wymagamy aby było ciepło i przytulnie. Wtedy cos się gotuje,
    pichci
    korzysta z łazienki. Czyli że należało by grzac w I taryfie gdyż zarówno
    akumulacja jak i 2 godziny II taryfy w południe nie są wystarczające do
    utrzymania tego komfortu.
    Owszem można zwiększyć PC i zrobic spory zbiornik akumulacyjny ale przecież to
    są koszty.

    Marek

  • 12. Data: 2009-11-06 13:49:29
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Lis, 13:15, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    Wiedzialem ze jestes instalatorem lub producentem lub kolega putina,
    ze tak ten gaz zachwalasz :-)

    Dlaczego przy liczeniu akumulacyjnosci podlogowki pominales akumulacje
    ciepla w np. stropie czy scianach ? W piwnicy mam 120 ton betonu na
    scianach (ocieplone 15cm styro z zew) , a oba stropy to kolejne 120
    ton - w tym mozna zakumulowac tyle ciepla ze starczy na dwa, trzy dni
    bez utraty komfortu - ale dla Ciebie w obliczeniach istnieje tylko 9
    ton wylewki :-)

    Jestes jednostronny i nie przyjmujesz zadnych argumentow - dyskusja z
    Toba mija sie z celem - jakby gadac do sciany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2009-11-06 13:51:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Lis, 13:40, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale piec elektryczny, bufor itp już ma kupione więc te 40tys zainwestowane w
    > pompe ciepła teraz starczyłoby mu na ogrzewanie jego chałupy przez

    Kris jakie 40 tys ?:) Pompa to 15 tys brutto, kolektor ziemny dla mnie
    - 4k pln brutto (dla innych 3-4 tys wiecej). Nie sluchaj argumentow
    marko1a bo dla niego inwestycja w gaz to 3 tys pln na kociol (bez
    wliczania przylacza i kotlowni), ale przy PC wlicza juz wszystko -
    najchetniej policzylby jeszcze cala podlogowke z automatyka ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2009-11-06 13:55:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Lis, 13:15, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > PC 22kzł, odwierty 6x30m 12kzł, wymiennik gruntowy+czynnik chłodniczy+ergolid
    > 6kzł          razem  40000zł
    > Informacja według najtańszego oferenta.

    Dobre dobre.. 1,5 tys za komin - mnie tyle wyszlo pare cegiel na gore
    z malutkiego komina :-)
    Wymiennik gruntowy - dajesz 8 tys pln i masz u mnie zakopane 500m, z
    rurami, rozdzielaczem, przepustem do chaty i zalane glikolem,
    odpowietrzone :) Pompe Ci opchne za 16k brutto. Montazu nie licze bo
    kociol gazowy tez trzeba zamontowac. Aha zapomnialem - gazu nie ma -
    wiec gdzie ten kociol chcesz podlaczyc ?? haha :)
    pozdr.

  • 15. Data: 2009-11-06 14:05:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    m.googlegroups.com...
    > On 6 Lis, 13:15, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Jestes jednostronny i nie przyjmujesz zadnych argumentow - dyskusja z
    > Toba mija sie z celem - jakby gadac do sciany :)

    On podaje liczby Ty tylko pyskujesz, ze nie dasz sie wciagnac w zadna
    dyskusje.

  • 16. Data: 2009-11-06 14:06:50
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hd18ii$edp$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Pojemność cieplna posadzki albo bufora, albo jednego i drugiego. W
    > szczelnym domu są szanse, tylko przyłącze które wytrzyma taki pobór w nocy
    > tanie już nie będzie

    No dobrze, teoretycznie mozna na to liczyc, ze bezwaldnosc pozwolilaby na
    utzymanie ciepla w dzien.
    W praktyce jednak w nocy temperatura zwykle jest nizsza - podczas snu
    zdrowiej jest miec nizsza temperature. Szlag by mnie trafil gdybym w nocy
    budzil sie spocony jak szczur, poniewaz grzejniki musza napompowac cieplem
    dom tak aby do wieczora bylo jeszcze wzglednie cieplo :/
    No i co z rannym wietrzeniem pokoju?
    Jakos ta idea zupelnie do mnie nie przemawia.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2009-11-06 14:07:42
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Płacisz 2000 zł za gaz rocznie?

    Tak, nawet mniej.
    Jestem w taryfie gazowej W2.

    > Ile masz w domu stopni, 15?

    Nie.
    21stC w dzień i 19stC w godzinach 23:00-4:30

    > A wodę grzejesz prądem i kuchenkę masz na prąd?

    Nie.
    Woda w lecie grzana kolektorami a w zimie jak kolektor nie nagrzeje
    wystarczająco to dogrzewa ją kocioł gazowy.
    Kuchenka jest na prąd, indukcyjna.

    Słyszałeś o domach energooszczędnych?

    Marek

  • 18. Data: 2009-11-06 14:08:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Przykład? Napisał że grunt poniżej strefy zamarzania otrzymuje tyle
    > energii ile trafia na płaską powierzchnie gruntu czyli entuzjastycznie
    > przyjął 1kWh/m2 nie uwzględniając tego że dotyczy to kolektora
    > skierowanego na słońce a nie płaskiego gruntu na powierzchni. Wymiennik
    > zakopany jest poniżej strefy zamarzania a tam trafia sporo mniej energii
    > słonecznej.

    No to jest oczywiste, ze przeciez pompa nie wykrzesze tyle energii ile pada
    na grunt ze slonca, pomijam wskazany ozywisty blad nie uwgledniajacy kata
    padania. Poza tym czy ten 1KW uwzglednia zachmurzenie?

  • 19. Data: 2009-11-06 14:11:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hd18fl$ebo$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Taa. ŁZE Lódź teren za 11kW to 2100 22kW to już 3700. A przy grzaniu tylko
    > w jednej taryfie te 22kW może być trochę mało.

    Ale grzejąc gazem i tak przyłącze musisz robic. I z reguły jest to 11kW zxa
    2100zł
    Decydując sie na grzanie prądem zwiekszasz tylko moc przyłączeniową do np
    22kW
    Czyli DODATKOWY koszt to 3700-2100= 1400zł

    >Od lini do słupa mam 18m właczne z wysokością słupa (I to daje ŁZE),
    ZE do granicy działki powinna zrobić. Skrzynka w granicy działki albo na
    budynku.

    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-11-06 14:12:30
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Płacisz 2000 zł za gaz rocznie?
    > Ile masz w domu stopni, 15?
    > A wodę grzejesz prądem i kuchenkę masz na prąd?
    > Wtedy uwierze.

    Ja tyle wlasnie place rocznie.
    Poddasze 75m2 (3 osoby: 2+1) ogrzewanie, woda, kuchenka - gaz.
    W domu w dzien 20st. w nocy 18-19st.

    Pozdr.
    www.elipsa.info