  • 31. Data: 2020-01-17 18:41:07
    Temat: Re: Panele z Chin
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Dobra już wiadomo

    The SolarEdge power optimizer is a DC/DC converter which is connected by
    installers to each solar module, turning them into smart modules. The
    SolarEdge power optimizers increase energy output from PV systems by
    constantly tracking the maximum power point (MPPT) of each module
    individually. Furthermore, the power optimizers monitor the performance
    of each module and communicate performance data to the SolarEdge
    monitoring platform for enhanced, cost-effective module-level
    maintenance. Each power optimizer is equipped with the unique SafeDC(TM)
    feature, which is designed to automatically reduce modules' DC voltage
    to a safe level whenever the inverter or grid power is shut down (unless
    connected to a StorEdge inverter operating in backup mode).

    Czyli kolejna przetwornica i powód do zepsucia się po latach.

  • 32. Data: 2020-01-17 20:18:38
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Ciekawe czy maja szanse się zwrócić ich koszty

  • 33. Data: 2020-01-17 20:45:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ciekawe czy maja szanse się >zwrócić ich koszty

    Adama zapytaj to odpowiedź dostaniesz że po 4 latach

  • 34. Data: 2020-01-17 21:14:30
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Adam pierdolnal głupotę, sprawdza jak bardzo go instalator w maliny wpuścił :)

  • 35. Data: 2020-01-19 22:57:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 21:14:32 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > Adam pierdolnal głupotę, sprawdza jak bardzo go instalator w maliny wpuścił :)

    Widzę sami fachowcy z koziej dupy :D
    Nie chce mi się tłumaczyć - wpiszcie sobie "zacienienie fotowoltaika" na
    googlu lub YT i wyskoczy Wam milion stron które to tłumaczą.

    Baczek - załóż sobie na ten panel(e) optymalizator TIGO, zyskasz wiele
    kWh :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2020-01-19 23:02:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 14:03:51 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > Solidarność paneli, na wzór solidarności jajników:
    > jeśli jeden panel zostanie zacieniony, pozostałe
    > panele będą uważać, że też zostały zacienione.
    > Proste.

    https://www.youtube.com/watch?v=mWndhz6j8Fg

    Masz i doucz się ignorancie :D

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2020-01-19 23:20:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 18:42:19 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Czyli kolejna przetwornica i powód do zepsucia się po latach.

    Optymalizatory Solaredge mają 25 lat gwarancji ;) Czyli praktycznie czas
    życia instalacji PV.

    https://www.youtube.com/watch?v=Cet8ptEzFmA

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2020-01-19 23:40:50
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.01.2020 o 23:02, Adam Sz. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=mWndhz6j8Fg
    >
    > Masz i doucz się ignorancie :D

    Ciebie, suwerenie, ironia musi kopnąć w dupę,
    byś ją zauważył bez emotek.

  • 39. Data: 2020-01-20 09:32:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Jan 2020 17:28:51 -0800 (PST), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
    > Skoro pytasz, to pewnie nie wiesz, że w tradycyjnej instalacji bez
    > optymalizatorów - jak masz jeden szeregowy string i duże ptaszysk
    > narobi Ci na kawałek panela przycieniając go w 20%, to cała
    > instalacja
    > generuje 20% mniej mocy. A jak masz optymalizator na każdym panelu
    > - t
    > tylko ten jeden panel daje mniej mocy, reszta pracuje dalej na full.

    Ale to sugeruje komplikacje okablowania, do każdego panela muszą iść
    przewody.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2020-01-20 09:50:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 09:33:42 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Ale to sugeruje komplikacje okablowania, do każdego panela muszą iść
    > przewody.

    Nie, całość jest dalej podłączona szeregowo (tylko każdy panel przez
    optymalizator). Ot każdy z optymalizatorów to taki pojedynczy "komputerek"
    z własnym regulatorem MPPT. Całość w przypadku solaredge'a komunikuje się
    z falownikiem coś jak na zasadzie 1-wire. Dzięki samemu optymalizatorowi
    raz, że każdy panel zawsze działa z maksymalną w danym momencie mocą (bo
    każdy ma ustalony swój niezależny punkt maksymalnej mocy, a nie jeden dla
    wszystkich), a dwa - masz niezależny monitoring każdego panela w każdym
    momencie. Po kilku dniach obserwacji widzę już, że to był strzał w 10-tkę
    i jakbym zaoszczędził i wrzucił "standardową" instalację w stringu na
    jednym (czy tam dwóch) MPPT to instalacja generowałaby (przynajmniej póki
    co w zimie) dużo, a nawet bardzo dużo mniej kWh.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.