  • 21. Data: 2020-01-17 09:59:57
    Temat: Re: Panele z Chin
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 07:46:32 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To akurat bzdura, reszta ok :>
    >
    > L.

    Czemu bzdura? :) A jak jeden panel zacienisz w całości to cała instalacja
    generuje 0W.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2020-01-17 10:37:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 09:59:58 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Czemu bzdura? :) A jak jeden panel zacienisz w całości to cała instalacja
    > generuje 0W.

    Bo to bzdura. Prąd idzie diodami bypassowymi i nic złego się nie dzieje.
    A to 0W to nie wiem skąd wziąłeś, sam wymyśliłeś? :P

    L.

  • 23. Data: 2020-01-17 11:01:27
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-17 o 09:59, Adam Sz. pisze:

    > Czemu bzdura? :) A jak jeden panel zacienisz w całości to cała instalacja
    > generuje 0W.

    W pewnych godzinach komin przysłania mi 1,5 panela, a prąd jest
    produkowany. Nie mam optymalizatorów.

  • 24. Data: 2020-01-17 11:18:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 10:37:58 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Bo to bzdura. Prąd idzie diodami bypassowymi i nic złego się nie dzieje.
    > A to 0W to nie wiem skąd wziąłeś, sam wymyśliłeś? :P

    Adam podatny na marketing jest i uwierzył sprzedawcy

  • 25. Data: 2020-01-17 13:23:23
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    A jak jeden panel zacienisz w całości to cała instalacja
    > generuje 0W.
    > pozdr.

    Bzdura do kwadratu.
    Jak cały panel 300W zacienisz np dachem to moc spada o około 200W - 250W.
    Czyli np. zamiast 5kW masz 4.750kW

    MiSter

  • 26. Data: 2020-01-17 13:33:02
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Adam podatny na marketing jest i uwierzył sprzedawcy

    Dokładnie, zawsze to można kilka optymalizatorów wcisnąć, tzn. sprzedać
    klientowi. :)

    MiSter

  • 27. Data: 2020-01-17 14:03:49
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.01.2020 o 10:37, Lisciasty pisze:

    > Bo to bzdura. Prąd idzie diodami bypassowymi i nic złego się nie dzieje.
    > A to 0W to nie wiem skąd wziąłeś, sam wymyśliłeś? :P

    Solidarność paneli, na wzór solidarności jajników:
    jeśli jeden panel zostanie zacieniony, pozostałe
    panele będą uważać, że też zostały zacienione.
    Proste.

  • 28. Data: 2020-01-17 18:35:14
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.01.2020 10:37, Lisciasty wrote:

    > Bo to bzdura. Prąd idzie diodami bypassowymi i nic złego się nie dzieje.
    > A to 0W to nie wiem skąd wziąłeś, sam wymyśliłeś? :P
    >
    > L.

    Oczywiście, że bzdura. Po to właśnie są te diody żeby przy zaniku
    napięcia z ogniwa puścić prąd w przeciwną stronę i ominąć ogniwo.
    Zmniejszy się tylko napięcie o ot ogniwo i spadek napięcia na diodzie.

  • 29. Data: 2020-01-17 18:36:35
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.01.2020 13:33, MiSter wrote:

    > Dokładnie, zawsze to można kilka optymalizatorów wcisnąć, tzn. sprzedać
    > klientowi. :)
    >
    > MiSter

    A co tam jest w tym optymalizerze? Może też kilka dodatkowych diod albo
    wręcz jedna?

  • 30. Data: 2020-01-17 18:38:22
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.01.2020 11:01, Baczek wrote:

    > W pewnych godzinach komin przysłania mi 1,5 panela, a prąd jest
    > produkowany. Nie mam optymalizatorów.

    Może to chodzi o to, że prąd nie płynie przez diody tylko panel jest
    zwierany/omijany żeby zaoszczędzić na spadku napięcia na diodach?