  • 31. Data: 2018-08-19 17:21:26
    Temat: Re: Parę tematów poszukuję
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 19 Aug 2018 03:08:52 -0700, Adam Sz. wrote:
    > Z perspektywy mieszkanka 50-60m2 to lekki odkurzacz na kablu istotnie ma
    > większy sens. Z perspektywy odkurzenia jednym ciągiem 300m2 domowych
    > podłóg - centralny miażdży tę "konkurencję" pod KAŻDYM względem :-)

    Nie żebym się czepiał, bo nie znam, zapytam jednak: czy ten centralny
    odkurzacz na 300m? to jest jeden, z 20-metrowym wężem, czy po prostu ma n
    "wtyczek", i krótszym (dajmy na to 5-metrowym) wężem trzeba po prostu
    obskoczyć każde pomieszczenie i wczepiać/odczepiać wąż? A może to jeszcze
    inaczej działa?

    W tych dwóch wariantach które do głowy mi przyszły ciężko mi uchwycić
    zaletę. Na pewno cisza jest dużym plusem, bo domniemywam że taki
    centralny odkurzacz jest praktycznie bezgłośny, tylko ten 20-metrowy wąż.
    i/lub ciągłe wpinanie/wypinanie wydaje mi się mało praktyczne.

    Mateusz

  • 32. Data: 2018-08-19 18:13:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > centralny odkurzacz jest praktycznie bezgłośny, tylko ten 20-metrowy wąż.
    > i/lub ciągłe wpinanie/wypinanie wydaje mi się mało praktyczne.

    Kiedyś już o tym pisałem. Mój pierwszy kontakt z odkurzaczem centralnym
    miał miejsce w pewnej przedwojennej willi. Na schodach i w kątach, gdzie
    zwykle gromadzą się tzw. koty, zamontowane były kratki zdolne do zasysania
    z powierzchni. To się uruchamiało samo zgodnie z jakimś harmonogramem
    (pewnie zegar mechaniczny z krzywkami) i samo sprzątało. Jeśli nawet nie
    idealnie i od czasu do czasu trzeba było przejechać szczotką po stopniu
    schodów, to i tak ułatwienie ogromne. Taką automatyzację rozumiem i popieram.

    Podobno mamy postęp, tymczasem dzisiaj zachwyt może budzić jedna ssąca
    dziura na cały dom, do której trzeba wpiąć "pytona" i dalej ganiać po
    chałupie jako serwis sprządający. Tego kompletnie nie rozumiem, nawet jeśli
    z kalkulacji wychodzi, że wady tego rozwiązania skompensowane są przez
    nieco liczniejsze zalety.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2018-08-19 18:24:06
    Od: Czarek <c...@n...fm>

> [...]
    > "wtyczek", i krótszym (dajmy na to 5-metrowym) wężem trzeba po prostu
    > obskoczyć każde pomieszczenie i wczepiać/odczepiać wąż? A może to jeszcze

    Na dom parterowy 120/150 m2 wystarczą 2 gniazda, do których podłączasz
    wąż o długości 9 m (+ rura sztywna około 1,5 m)
    Przy większej powierzchni/dodatkowym piętrze oczywiście gniazd musi być
    odpowiednio więcej.
    Odkurzacz załącza się w momencie podłączenia rury do gniazda.

    > W tych dwóch wariantach które do głowy mi przyszły ciężko mi uchwycić
    > zaletę. Na pewno cisza jest dużym plusem, bo domniemywam że taki
    > centralny odkurzacz jest praktycznie bezgłośny, tylko ten 20-metrowy wąż.

    z 20 metrowym byłoby bardzo nieporęcznie.

    > i/lub ciągłe wpinanie/wypinanie wydaje mi się mało praktyczne.

    ciągle nie trzeba, nie ma potrzeby instalowania gniazd w każdym
    pomieszczeniu

    --
    Czarek

  • 34. Data: 2018-08-19 20:20:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 17:21:27 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > "wtyczek", i krótszym (dajmy na to 5-metrowym) wężem trzeba po prostu
    > obskoczyć każde pomieszczenie i wczepiać/odczepiać wąż? A może to jeszcze

    Jedno gniazdo na każdą z trzech kondygnacji. Rura 9m jest idealna :)

    Żeby odkurzyć taką powierzchnię nie wystarczy normalny mały "mieszkaniowy"
    odkurzacz - przynajmniej w moim wypadku, przerobiłem chyba trzy takie.
    W końcu kupiłem Nilfiska z 30l pojemnikiem (taki prawie-hotelowy) i dopiero
    on zaczął się sprawdzać (wystarcza na kilka odkurzeń, małe zapychały się
    w połowie każdego odkurzania (mam psa z długim włosiem ;) ale jeżdżenie z
    takim klocem, a tym bardziej noszenie go między piętrami do przyjemności
    nie należy. Żeby oblecieć swobodnie całe piętro trzeba mieć albo długi
    kabel (mój ma ~6m) albo często latać i zmieniać gniazda zasilające.
    Lepiej zmienić gniazdo rury 9m per piętro niż odpinać i nosić tego kloca :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2018-08-19 20:25:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 13:18:17 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Kilkadziesiat lat nikomu to nie przeszkadzalo ze nie wyrzuca powietrza na zewnatrz.

    Kiedyś ludziom nie przeszkadzał sracz na zewnątrz bez ogrzewania ;-)

    > Mnie do dzisiaj nie przeszkadza powietrze z odkurzacza ktory ma jedyne filtrowanie
    papierowym workiem. Jakos na wylocie nie widze wylatujacych klebow kurzu.

    Podstawowa wada to nie filtry (bo te, szczególnie jak masz hepa są bardzo
    dobre) tylko to, że po uruchomieniu odkurzacz wyrzucając powietrze -
    wzbija cały leżący dookoła kurz w powietrze.

    > Inna sprawa ze do codziennej konserwacji powierzchni poziomych mam akumulatorowa
    zamiatarke. Jest sprawniejsza i dokladniejsza bo nie ma najbardziej zawodnego
    czynnika jakim jest czlowiek.

    I znowu prawisz wedle siebie. A ta zamiatarka potrafi otwierać zamknięte
    drzwi? Potrafi odkurzyć schody? Potrafi się po nich wspinać i z nich
    schodzić, żeby odkurzyć kilka kondygnacji? Jak duży ma pojemnik na syf?
    Bo u mnie normalne odkurzacze od siersci psa nie wytrzymują, a co dopiero
    jakiś akumulatorowy robocik :)

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2018-08-19 21:23:20
    Od: l...@g...com

    Zenek Kapelinder
    "Kilkadziesiat lat nikomu to nie przeszkadzalo ze nie wyrzuca powietrza na zewnatrz.
    Mnie do dzisiaj nie przeszkadza powietrze z odkurzacza ktory ma jedyne filtrowanie
    papierowym workiem. Jakos na wylocie nie widze wylatujacych klebow kurzu. Inna sprawa
    ze do codziennej konserwacji powierzchni poziomych mam akumulatorowa zamiatarke. Jest
    sprawniejsza i dokladniejsza bo nie ma najbardziej zawodnego czynnika jakim jest
    czlowiek. "

    Przeszkadzało, przeszkadzało, alergicy podłączali rurę od tyłu ( w starych
    odkurzaczach czasem było to możliwe) i wystawiali ją za okno.

  • 37. Data: 2018-08-19 21:33:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    l...@g...com napisało:

    > Przeszkadzało, przeszkadzało, alergicy podłączali rurę od tyłu ( w starych
    > odkurzaczach czasem było to możliwe) i wystawiali ją za okno.

    Ktoś ostatni pytał, dlaczego w nowych odkurzaczach tak się nie da. A tu mamy
    prostą odpowiedź (lobby producentów odkurzaczy centralnych).

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2018-08-19 21:34:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 19 Aug 2018 11:20:38 -0700, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > zasilające.
    > Lepiej zmienić gniazdo rury 9m per piętro niż odpinać i nosić tego kloca

    Ma to sens. Ale potrzeba nieco niszowa - tzn. trzeba spełniać 3 warunki
    "duża powierzchnia" + "kilka kondygnacji" + "stworzenie z luźnym włosiem".

    Ja spełniam tylko dwa z tych warunków - dwa piętra + stworzenie z włosiem
    (żona), i nie ma szans by taka 6m rura była praktyczniejsza od
    akumulatorowego odkurzacza. Ale przy dużo większej powierzchni, to
    faktycznie mogłoby zdać egzamin.

    Z drugiej strony chyba prościej (i pewno taniej?) byłoby po prostu mieć
    taki "hotelowy" odkurzacz na każdym piętrze by nie targać po schodach.

    Mateusz

  • 39. Data: 2018-08-19 22:08:55
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.08.2018 21:34, Mateusz Viste pisze:

    > Z drugiej strony chyba prościej (i pewno taniej?) byłoby po prostu mieć
    > taki "hotelowy" odkurzacz na każdym piętrze by nie targać po schodach.

    Mam, cztery, chociaż nie hotelowe, ale domowe duże - w niby-suterenie
    (bo cała na poziomie ziemi), na tzw. wysokim parterze, na piętrze i na
    poddaszu mieszkalnym. Wśród domowników trzy duże psy, w tym dwa wysoce
    kudłate owczarki szkockie (a jakże). Odkurzacze dają radę. Ja też. ;)

  • 40. Data: 2018-08-19 22:10:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 21:34:57 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > (żona), i nie ma szans by taka 6m rura była praktyczniejsza od
    > akumulatorowego odkurzacza. Ale przy dużo większej powierzchni, to

    Nie wiem co Wy tak tych rur się boicie. Przecież to kawałek pustego
    plastiku - 9m rura waży 1,5kg. Mały domowy odkurzacz waży 5kg.
    Akumulatorowy pewnie z 8kg i więcej :) 1,5kg to małym palcem jednej
    ręki można podnieść ;)

    > Z drugiej strony chyba prościej (i pewno taniej?) byłoby po prostu mieć
    > taki "hotelowy" odkurzacz na każdym piętrze by nie targać po schodach.

    Bezsensu marnowane miejsce - i na każdej kondygnacji trzebaby i tak
    conajmniej raz przepinać mu prąd, mimo długiego kabla, który się skręca
    i włazi ciągle pod kółka, a odkurzacz słusznej wagi (pełny waży z 15kg)
    ciągle uderza w meble, futryny etc.

    --
    Adam Sz.