  • 41. Data: 2018-08-19 22:15:30
    Temat: Re: Parę tematów poszukuję
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Nie wiem co Wy tak tych rur się boicie. Przecież to kawałek pustego
    > plastiku - 9m rura waży 1,5kg. Mały domowy odkurzacz waży 5kg.
    > Akumulatorowy pewnie z 8kg i więcej :) 1,5kg to małym palcem jednej
    > ręki można podnieść ;)

    > Bezsensu marnowane miejsce - i na każdej kondygnacji trzebaby i tak
    > conajmniej raz przepinać mu prąd, mimo długiego kabla, który się skręca
    > i włazi ciągle pod kółka

    Taki mam wniosek racjonalizatorski. Jakby ten przewód zasilający obudować
    w plastikową rurę? Rura wiele nie waży, a skręcać się nie będzie ani włazić
    ciągle pod kółka.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2018-08-19 23:20:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moja poprzedniej generacji akumulatorowa zamiatarka bez netu, kamery i gpsa wazy
    tylko 56 kilogramow bo w niej dwa akumulatory 70Ah sa. W nowych jest tylko jeden
    akumulator i waza one o dwadziescia kilogramow mniej.

  • 43. Data: 2018-08-20 08:43:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 20:20:39 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Lepiej zmienić gniazdo rury 9m per piętro niż odpinać i nosić tego kloca :)

    Masz dość specyficzna sytuacje bo futrzaka w domu trzymasz
    Ja tez od 10 już lat przymierzam się do odkurzacza centralnego- praktycznie wszystko
    mam przygotowane, u mnie wystarcza dwa gniazda(po jednej na kondygnacji)
    I miałem to kończyć jak dotychczasowe dwa zelmery ducha wyzioną. A wyzionąć nie
    chcą;)
    A teraz to się zastanawiam czy w ogóle będę centralny robił. Dwie zalety ma: cichszy
    i mniej kurzy
    Ale najpewniej w końcu zrezygnuje z centralnego bo ostatnio widziałem w Eurortvagd że
    iroboty(czy jak to się nazywa) są teraz nówki sztuki po ok 1500zł. a pewnie taniec
    dalej będą.
    Więc pewnie docelowo dwa takie kupie i niech sobie łażą po domu
    Parter ma cały otwarty wiec problemów dla łazika żadnych, na piętrze są co prawda 4
    zamykane pomieszczenia ale w ciągu dnia nikogo tam nie, drzwi wtedy i tak pootwierane
    wiec drugi łazik mógłby tam spacerować.
    Pisałeś wyżej ze schodów nie zmiecie taki łazik. Nie zmiecie to fakt ale te kilka
    stopni raz na jakiś czas mopem przelecieć to żaden problem.
    Dwa psy po domu łażą ale sierści nie gubią na szczęście.
    A to co Myjk robi(po kilka gniazd na kondygnacje jakieś małe wyciągane rury i inne
    trzyliterowe wynalazki to wg mnie kompletna pomyłka.
    Niepraktyczne kompletnie. ale każdy robi jak uważa

  • 44. Data: 2018-08-20 09:06:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-20 o 08:43, Kris pisze:

    > Masz dość specyficzna sytuacje bo futrzaka w domu trzymasz
    Ale dla zwykłego sprzątania to też jest niebo a ziemia. Masz tylko jedną
    rurę jak ze zwykłego odkurzacza którą swobodnie manewrujesz, jest lekka,
    jak masz cały dom do posprzątania to jest ważne bo odmachania nie bolą
    ręce, nie ma furanów kurzu, ssie mocniej od zwykłego bo ma minimalne
    filtry albo tylko cyklon jak mój, a turbina jest podwójna więc siła znaczna.
> [...]
    chcą;)
    > A teraz to się zastanawiam czy w ogóle będę centralny robił. Dwie zalety ma:
    Ale kurzu Ci nie pozbiera, musisz po nim myć podłogę, ja nie muszę, ja
    tylko lekko przecieram bo to wystarcza chyba że są plamy np w kuchni.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 45. Data: 2018-08-20 09:14:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 22:41:06 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Nie widzę problemu. W anglii mają całą kanalizację na zewn i nic się nie
    > dzieje.

    Dzieje się. W zeszłym roku im zamarzło.

    L.

  • 46. Data: 2018-08-20 09:23:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 09:06:19 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Ale kurzu Ci nie pozbiera, musisz po nim myć podłogę, ja nie muszę, ja
    > tylko lekko przecieram bo to wystarcza chyba że są plamy np w kuchni.

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym kurzem. Chodzi Tobie o to że wylot powietrza z
    odkurzacza wzbija kurz?
    Stare odkurzacze z dziura w zadku po włączeniu faktycznie przeciągi wywoływały i kurz
    z podłogi mógł się wzbijać w powietrze
    Teraz używamy dwa Zelmery tradycyjne i jak się takiego włączy to nie zauważyłem żeby
    kurz z podłogi się w powietrze wzbijał. A przy łazikach typu irobot to tego problemu
    nie ma w ogóle jak myślę. Tu teoretyzuje bo nie miałem do tej pory z irobotami do
    czynienia ale ceny sa już akceptowalne więc pewnie przetestuje jak którys z aktualnie
    używanych odkurzaczy mi padnie

  • 47. Data: 2018-08-20 09:27:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Aug 2018 21:33:28 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Ktoś ostatni pytał, dlaczego w nowych odkurzaczach tak się nie da. A tu mamy
    > prostą odpowiedź (lobby producentów odkurzaczy centralnych).

    Na dwoje babka wróżyła. Może producentów odkurzaczy i filtrów HEPA.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2018-08-20 09:43:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.08.2018 09:23, Kris pisze:

    > Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym kurzem.

    O to chodzi, co dokładnie napisał Janusz: robocik to nie odkurzacz,
    ale mechaniczna zmiotka - zbiera śmieci co się pałętają po podłodze.
    Zbiera nie ssąc, jak odkurzacz, ale zamiatając. Jak odwrócisz taki
    dysk do góry kołami, to zobaczysz, że "odkurza" tak samo jak Ty
    ręczną zmiotką z szufelką. Przy dwóch długowłosych sierściuchach
    nie zdaje egzaminu, bo zatyka się w try miga. Miałem kiedyś taką
    Roombę, to poszła do córki, która ma w domu "tylko" koty i z kotami
    jakoś sobie radzi. Ta Roomba.

  • 49. Data: 2018-08-20 10:32:32
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    zamykane pomieszczenia ale w ciągu dnia nikogo tam nie, drzwi wtedy i tak pootwierane

    Do takiego robota puszczanego samopas to musisz przygotować odpowiednio
    pomieszczenia. żadnych kabli na podłodze, materiałów, chodników +
    frędzli, misek z wodą itepe bo się albo zaplącze, albo zrzuci coś ze
    stołu ciągnąc kabel albo przewróci i wyleje.
    Poza tym, to i tak po nim trzeba raz na tydzień solidnie poodkurzać - bo
    taki robot to się nadaje do codziennego ogarnięcia podłóg a i tak przy
    dużej powierzchni i dużej ilości nóg od mebli pozostaną fragmenty
    nieobjechane.

    --
    Pete

  • 50. Data: 2018-08-20 11:17:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzie masz racje to Ci ja przyznam. Nie mam niz z frendzlami ale z kociego drapaka
    kilka razy zwisal wyrwany sznurek i sie zaplatal. Z frendzlami pewno zrobi podobnie,
    ale nie wiem bo nie mam frendzli. Dywanow tez nie mam to nie wiem jak zamiatarka
    sprzata na dywanach. Trzeba co jakis czas odpalic normalny odkurzacz bo sa takie
    miejsca ze zamiatarka nie dojedzie. U mnie jest jedno takie miejsce. Ale sa i miejsca
    gdzie czlowiek nie dojdzie bo mu sie nie chce a zamiatarka uwaza ze ma raj na ziemi.
    Ostatnio podnioslem nogi w kanapie o centymetr bo tyle brakowalo zeby zamiatarka pod
    nia sie zmiescila. Z jednego bobrowania pod kanapa caly brzuch kurzu itp zebrala. Mam
    tania zamiatarke. Jezdzi w sposob calkowicie przypadkowy. Nie zauwazylem zeby
    nastawiona na 20 minut w pokoju 40m? cos opuscila. Nogi mebli kocha jak pies drzewa.
    Odkad jest i sprzata przy nogach krzeselek itp kudlow brak.