  • 31. Data: 2010-10-25 19:15:18
    Temat: Re: Pęknięty wężyk, zalany dom - co robić?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Paź, 22:36, "Tomek " <v...@g...pl> wrote:
    > Hej,
    >
    > Jest taka kwestia, że zalało mi nowo-budowany dom (praktycznie już wykończony
    > - ostatnie poprawki przed wprowadzeniem się). Pękł wężyk przy baterii w WC i
    > zalane zostały korytarze, salon, kuchnia, kotłownia i sypialnia. Lało się

    A ja tak zapytam:
    Nie miales w tej ubikacji kratki odplywowej?
    Nie zaplanowales?
    Architekt nie doradzil?

    Wlasnie koncze robic lazienke i pierwsze co wymyslilem to kratka w
    podlodze.
    Jesli woda gdzies wybije to albo splynie po scianach i podlodze do
    kratki albo glownym ciagiem do piwnicy i dalej do studzienki z pompa.

    Wiem ze to nie zabezpiecza wszystkiego ale pomaga.
    Dodatkowo alupex do kibla i pralki mam puszczony w wylewce w 5cm rurze
    plastikowej - kanalizacyjnej.

    Sugeruje ci przy okazji sobie sprawic kratke z odplywem i narobic
    okaflowanych progow w lazience, ubikacji.

    No i skladam wyrazy wspolczucia. Wysusz dobrze. Nawet jesli trzeba
    rwac gorna warstwe posadzki i wymienic styro. Zrob to. Bo z wilgocia i
    grzybem sie zyc nie daje. Duzo drozej wyjda lekarze i ewentualna
    walka.

  • 32. Data: 2010-10-25 19:27:42
    Od: "Tomek D." <t...@g...com>

    On 25 Paź, 21:15, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > A ja tak zapytam:
    > Nie miales w tej ubikacji kratki odplywowej?
    > Nie zaplanowales?
    > Architekt nie doradzil?

    No właśnie w WC nie mam kratki. Mam w łazience i w kotłowni. Jak
    widać, zgodnie z prawem Murphiego musiało walnąć akurat tam, gdzie nie
    ma kratki.

> [...]
    > rwac gorna warstwe posadzki i wymienic styro. Zrob to. Bo z wilgocia i
    > grzybem sie zyc nie daje. Duzo drozej wyjda lekarze i ewentualna

    Chyba się zdecyduję na to suszenie podposadzkowe. Mam nadzieję, że to
    będzie skuteczne.

    Dzięki i pozdrawiam,

  • 33. Data: 2010-10-25 19:53:32
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    A nie lepiej porobić baterie naścienne i mieć spokój zamiast później rzeźbić
    takie wynalazki i bać się, że chałupę zaleje ?
    Dla mnie baterie montowane w umywalkach to tragedia. Ani dobrze nawet umyć
    rąk, ani nabrać do jakiejś miski czy wiaderka wody, ani nawet zrobić ręcznej
    przepierki w umywalce.

  • 34. Data: 2010-10-25 20:09:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > rąk, ani nabrać do jakiejś miski czy wiaderka wody, ani nawet zrobić ręcznej

    a kibel, zmywarka, pralka?... w ścianę nie wmontujesz... :-)
    na wannie mam baterię, ale połączoną zwykłym alupexem skręcanym, a nie
    wężykiem więc powinno być wieczne, wężyki w innych bateriach chcę
    wymienić na miedziane chromowane rurki, bo pewnie i estetycznie, a
    poza rurami, to potrafią też rozwalić się zaworki, jedne mi sie
    ukręcił podczas obracania kurkiem... :-) jakieś fatum, albo wada
    fabryczna... jest tyle miejsc, w których może coś strzelić i dupa
    blada, lepiej całość zabezpieczyć...

    pozdrawiam
    s_13

  • 35. Data: 2010-10-25 20:17:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > a kibel, zmywarka, pralka?... w ścianę nie wmontujesz... :-)

    Ale tutaj są już o wiele mocniejsze węże, a nie takie pierdółki jak do
    baterii umywalkowych.
    Co prawda jakiś czas temu miałem zalane całe mieszkanie przez sąsiadkę,
    której pękł wąż gumowy od pralki. Tyle, że ona nie wymieniała tego węża
    przez ponad 20 lat :)

> [...]
    > ukręcił podczas obracania kurkiem... :-) jakieś fatum, albo wada
    > fabryczna... jest tyle miejsc, w których może coś strzelić i dupa

    Istnieje znikome prawdopodobieństwo, aby nagle sam z siebie urwał się zawór.
    Jeżeli już nawet się uszkodzi to i tak po stronie takiej, gdzie będzie się
    lało do umywalki czy zlewu.
    Pękające wężyki zawsze leją pod umywalkę i pod zlew.

  • 36. Data: 2010-10-25 20:25:59
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 25.10.2010 22:17, Plumpi pisze:
> [...]
    > będzie się lało do umywalki czy zlewu.
    > Pękające wężyki zawsze leją pod umywalkę i pod zlew.

    Powiedz to moim rodzicom, ktorzy wlasnie remontuja mieszkanie na
    parterze domku po awarii zaworu na pietrze.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 37. Data: 2010-10-25 20:26:17
    Temat: Re: Pekniety we?yk, zalany dom - co robia?
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > dwa zawory bezpieczeńśtwa 1" to woda waliła ostro. żadne kratki by
    > tego nie odebrały swoją drogą.

    Jak najprościej sprawdzić ciśnienie w sieci? Od pewnego czasu wywala mi wodę
    zawór bezpieczeństwa. Założyłem wężyk na zawór i podstawiłem wiadro. Wywala
    mniej więcej około 7 litrów na tydzień, ale bardzo nieregularnie np. od
    soboty do dzisiaj nie wywaliło nic. Podejrzewałem uszkodzony zawór
    bezpieczeństwa, ale może to wahania ciśnienia w sieci.
    Wracając do meritum to nie pierwszy opisywany na grupie taki przypadek
    zalania i mam coraz większą ochotę na elektrozawór odcinający dopływ wody w
    momencie zazbrajania alarmu przy wychodzeniu z domu. Czy ktoś stosuje takie
    rozwiązanie?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 38. Data: 2010-10-25 20:34:55
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Tak patrzę, wygląda na zwykły kulowy zawór z domontowanym silnikiem? z
    > przekładnią?

    tak, to jest silnik, dzięki temu nie pobiera prądu w normalnym
    użytkowaniu, a w razie braku prądu... i tak niewiele nabroi, bo prądu
    nie będzie miał hydrofor, więc wypompuje te kilka litrów i już...
    można jeszcze dać siłownik termiczny, mam taki na rozdzielaczu
    podłogówki, tam jest wtopiona grzałka, która nagrzewa bimetal i ten
    otwiera - zamyka zawór, jest raczej niezawodny, ale czas reakcji to
    jakieś 3 minuty...
    ale zainteresuję się tym danfossem, choć cena przeraża...
    a co do comiesięcznego testowania... no cóż jak każdy inny zawór
    kulowy, których w domu pełno... zresztą takie cykle wykonuje raz w
    tygodniu pani sprzątająca dzwoniąc bardzo zdenerwowana: "znowu mopem
    machnęłam pod zlewem i coś piszczeć w przedpokoju zaczęło..." :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 39. Data: 2010-10-26 01:12:06
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Tomek D." <t...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Chyba się zdecyduję na to suszenie podposadzkowe. Mam nadzieję, że to
    > będzie skuteczne.

    Daj znać jak to będzie szło i jakie da efekty?

  • 40. Data: 2010-10-26 04:54:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mkonst wrote:

> [...]
    > zalania i mam coraz większą ochotę na elektrozawór odcinający dopływ
    > wody w momencie zazbrajania alarmu przy wychodzeniu z domu. Czy ktoś

    no cóż istnieją takie mityczne przyrządy jak ciśnieniomierze :)

    drugi temat. tak zawór mógłby być rozwiążaniem ale współpracujący z kilkoma
    czujnikami zalania.