  • 21. Data: 2018-03-03 15:28:22
    Temat: Re: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 marca 2018 13:34:54 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Czyli zatoczyliśmy koło od stwierdzenia "odwierty są drogie". A dla tych
    > co się pytają ile konkretnie, to ze 40zł od metra trzeba liczyć.

    Bo odwierty są drogie. Jakie koło? Nikt nie każe nikomu odwiertów robić ;)
    DZ poziomy jest najtańszy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2018-03-03 16:55:03
    Temat: Re: Pierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    nie chciałem nic pisać, bo miałem nadzieje że samo się rozwinie, ale
    widzę że nie.
    > Rachunek za prąd, który przyszedł za grudzień i styczeń wyniósł 900 zł.
    > Cały dom działa na prąd nie mamy gazu. Szacuję, że 400 zł to życie, 100
    > zł ciepła woda w kranach a 400 zł to ogrzewanie.
    w przeciętnej rodzinie na zycie schodzi 100-150zł, najwięcej na ciepłą
    wodę, potem na ogrzewanie. więc jeśli masz wmairę standardowy tryb życia
    - to przelicz sobie jeszcze raz. o ile dobre zrozumiałem, zapłaciłes w
    sumie 450zł na miesiąc i jest do bliskie średniej rocznej. może troszkę
    wyższe niż średnia roczna.
    > Wrażenia: pompa się sprawdza.

    Tak, albo nie. tu mi brakuje porównania ile płacą ludzie którzy mają
    podobne domy, ale bez pompy. no bo jeśli dwa razy tyle (za ogrzewanie),
    to pompa będzie się zwracać.... 15 -20lat? (jeśłi się pomyliłem - popraw
    proszę)
    Ja za dwa razy mniejsze _mieszkanie_ płacę połowę z tego (prąd+gaz).
    tyle że Ty masz nowoczesny budynek ocieplony - a mój jest przedwojenny.

    Czy ktoś tu moze powiedzieć że inne sposoby ogrzewania są wyraźnie
    droższe, ewentualnie po ilu latach pompa powinna się zwrócić?

    ToMasz

  • 23. Data: 2018-03-03 17:22:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.03.2018 o 15:28, Adam Sz. pisze:
    > Bo odwierty są drogie. Jakie koło? Nikt nie każe nikomu odwiertów robić;)
    > DZ poziomy jest najtańszy.

    Ok Adam, przyjąłem Twoje zasady. DZ "zrobisz cztery razy taniej"
    względem 15tys. zł które zostały podane czyli założyłem 4000zł. Średni
    sezonowy COP także gruntowa dostała względem powietrznej 25% większy.
    Szybkie rachunki i pompa gruntowa względem pompy powietrznej zwracać się
    będzie w tych warunkach 6 lat.

    Podrzucam excela, gdyby ktoś miał pomysł na zwiększenie dokładności
    wyliczeń - https://1drv.ms/x/s!AuX2qG-ZltLRgow5ZZQnHvrnShUrrw

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2018-03-03 17:30:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.03.2018 o 16:55, ToMasz pisze:
    > Czy ktoś tu moze powiedzieć że inne sposoby ogrzewania są wyraźnie
    > droższe, ewentualnie po ilu latach pompa powinna się zwrócić?

    Ba! Eko groszek będzie nawet tańszy -
    www.instalacjebudowlane.pl/3742-23-40-porownanie-kos
    ztow-ogrzewania-roznymi-mediami.html

    MSPAC :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2018-03-03 17:51:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 marca 2018 17:22:19 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > sezonowy COP także gruntowa dostała względem powietrznej 25% większy.
    > Szybkie rachunki i pompa gruntowa względem pompy powietrznej zwracać się

    A jaką cenę powietrznej założyłeś?

    Bo tak, ja powietrzną to kupiłbym tylko althermę, np.:

    http://allegro.pl/pompa-ciepla-daikin-altherma-lt-eh
    bh08cb9w-11-0kw-i7183443023.html

    11kW - 31k pln

    Gruntówkę mam i wielu moich znajomych ma - ecopol-system:

    http://ecopol-system.pl/oferta/oferta.html

    PSPC-13 12,3kW 15.970,00 zł

    +8% vat = 17,2k pln. + DZ 4k = 21k pln

    Jak dla mnie to jest 10k tańsza od powietrznej ;)
    Powietrzna za 16k pln? Bałbym się.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2018-03-03 18:50:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2018 21:53:13 +0100, Marcin N napisał(a):

    > O ile pamiętam, to ok. 22 tys. W tym zbiornik 300 litrów oraz montaż
    > całości. Sama pompa ze 14-15 tys.

    To wychodzi mi, że gdybym zrobił PC zamiast kotła gazowego, wyszedłbym na
    zero po jakichś 8-9 latach. Nie tak źle, kiedyś to było ponad 20.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 27. Data: 2018-03-03 18:53:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ba! Eko groszek będzie nawet tańszy -
    > www.instalacjebudowlane.pl/3742-23-40-porownanie-kos
    ztow-ogrzewania-roznymi-mediami.html

    > MSPAC :-P

    a mój gaz dwa razy droższy. Więc albo moje rachunki powinny być dwa razy
    większe, albo Marcina dwa razy mniejsze. albo tabelka jest do dupy.

    ToMasz

  • 28. Data: 2018-03-03 19:13:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 marca 2018 18:53:21 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > a mój gaz dwa razy droższy. Więc albo moje rachunki powinny być dwa razy
    > większe, albo Marcina dwa razy mniejsze. albo tabelka jest do dupy.

    Ale porównujesz mieszkanie w kamienicy do domu wolnostojącego?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2018-03-03 20:19:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 marca 2018 16:55:07 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > w przeciętnej rodzinie na zycie schodzi 100-150zł, najwięcej na ciepłą
    > wodę, potem na ogrzewanie.
    Nie bardzo rozumię o czym piszesz więc napisze p swojemu:
    W przeciętnych znanych mi rodzinach prądu "schodzi" ok 300kWh miesięcznie/200-250zł
    Nie jest w tym wliczona ciepła woda
    Tak mam od lat, tyle zużywają moi lokatorzy w mieszkaniu, tyyle zużywaja moi
    lokatorzy w innej nieruchomości, tye używają May lokatorzy
    Mniej więcej oczywiście ale rozrzut nie duży
    Rodziny 3-4 osobowe.
    Tyle mniej więcej wychodziło userom na tej grupie w wątkach typu "ile placicie za
    prąd"

> [...]

    > podobne domy, ale bez pompy. no bo jeśli dwa razy tyle (za ogrzewanie),
    > to pompa będzie się zwracać.... 15 -20lat? (jeśłi się pomyliłem - popraw
    Zależy czym grzeją
    Jak gazem to sumarycznie moze wyjść taniej jak PC ale niekoniecznie
    No i nie każdy ma dostep do rury z gazem

    > Ja za dwa razy mniejsze _mieszkanie_ płacę połowę z tego (prąd+gaz).
    > tyle że Ty masz nowoczesny budynek ocieplony - a mój jest przedwojenny.

    Ze dwa rzy Tobie pisałem w ostatnich chyba dwóch latach w podobnych dyskusjach że
    porównujesz nieporównywalne
    Odszukaj w historii tej grupy, przeczytaj ponownie, moze zrozumiesz

  • 30. Data: 2018-03-03 20:24:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 marca 2018 17:51:51 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    >
    > PSPC-13 12,3kW 15.970,00 zł
    >
    > +8% vat = 17,2k pln. + DZ 4k = 21k pln
    >
    > Jak dla mnie to jest 10k tańsza od powietrznej ;)

    Z drugiej strony - dlaczego porównujesz markową altherme z garażowym ecocośtam(nie
    twierdze że złym)
    Bądź uczciwy i z wiesmannem porównaj