  • 11. Data: 2018-03-02 08:36:08
    Temat: Re: Pierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 23:55, Adam Sz. pisze:

    > No dobra ale Ty masz pompę 7kW. Gruntówka 7kW to 13,5k pln. Do tego DZ
    > poziome w zależności od gruntu - jak glina to udałoby się zmieścić pewnie
    > w 2,5k pln, bo do ~7kW to by wystarczyły dwie pętle po ~100-120m więc i
    > rury tanie i glikolu mało. Da się znacznie taniej niż 25k :D

    Prawda. Pozioma gruntówka wyszłaby taniej. Tyle, że nie bardzo mam
    miejsce, działka mała. No i jakoś żadna firma nie proponowała takiego
    rozwiązania. Dziwne.

    --
    MN

  • 12. Data: 2018-03-02 11:56:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 08:36:06 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Prawda. Pozioma gruntówka wyszłaby taniej. Tyle, że nie bardzo mam
    > miejsce, działka mała. No i jakoś żadna firma nie proponowała takiego
    > rozwiązania. Dziwne.

    a po co proponowac rozwiazanie tanie jesli klient jest skłonny zapłacic za drogie? :)

    b.

  • 13. Data: 2018-03-02 12:48:04
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 21:18:11 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Gruntówki górą ;)

    Jak masz odpowiedni grunt...

    u mnie suchy piach i do 10m nie stwierdzono wody...

    Własnie mi zakładają panasa PW ale 9kw - zobaczymy za rok :-)

    Pozdrawiam
    uciu

  • 14. Data: 2018-03-02 12:50:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-03-02 o 11:56, Budyń pisze:

    > a po co proponowac rozwiazanie tanie jesli klient jest skłonny zapłacic za drogie?
    :)

    Nie zapłaciłem za drogie rozwiązanie. Kilka firm faktycznie proponowało
    mi ceny z kosmosu - żadna nie dostała kontraktu, ale też żadna z tych
    drogich nie proponowała poziomego wymiennika. Przypuszczam, że wygodniej
    im po prostu wziąć maszynę i wiercić, niż wziąć koparkę, rozkopać pół
    działki, ułożyć wszystko i zasypać.

    Jak się zastanowić, to takie pionowe odwierty powinny być znacznie
    tańsze od poziomych... ciekawe.

    --
    MN

  • 15. Data: 2018-03-02 12:58:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 12:51:26 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Jak się zastanowić, to takie pionowe odwierty powinny być znacznie
    > tańsze od poziomych... ciekawe.

    No nie za bardzo. U mnie jak robili to przyjechali wielkim tirem,
    na nim była dziurkarka z systemem rur i innym szmelcem, do tego
    był bus z obsługą i też kupa klamotów. Sprzęt rozstawiali pół dnia,
    a drugi dzień był cały na dziurawienie i wtykanie rur.
    A do poziomego to wołasz Mietka z koparką, dwóch pomagierów i heja.
    Przynajmniej ja tak to widzę ;)

    L.

  • 16. Data: 2018-03-02 20:34:06
    Temat: Re: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.03.2018 o 12:58, Lisciasty pisze:
> [...]
    > a drugi dzień był cały na dziurawienie i wtykanie rur.
    > A do poziomego to wołasz Mietka z koparką, dwóch pomagierów i heja.

    Do odwiertu wsadzili jakąś rurę osłonową jak w przypadku studni, czy
    rurki z czynnikiem zalane wodą/błotem? Z drugiej strony, rura osłonowa
    to by izolowała.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2018-03-02 21:10:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 12:58:43 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A do poziomego to wołasz Mietka z koparką, dwóch pomagierów i heja.
    > Przynajmniej ja tak to widzę ;)

    Dobrze widzisz ale nie wiem po co dwóch pomagierów? Żeby jeden miał kompana
    do picia w przerwach? ;) Koparkowy kopie 50-60m rowu (ok. 2h), pomagier
    wkłada rurę w wykop (15-20 min). Koparkowy zakopuje i kopie następne 50-60m
    rowu. Pomagier się nudzi :D We dwóch może faktycznie by się mniej
    nudzili ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2018-03-02 21:25:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > drogich nie proponowała poziomego wymiennika. Przypuszczam, że wygodniej
    > im po prostu wziąć maszynę i wiercić, niż wziąć koparkę, rozkopać pół

    Znacznie mniej wygodnie, bo do obsługi wiertnicy trzeba kilku osób.
    Do zrobienia dolnego źródła faktycznie wystarczy tylko koparkowy, jak ma
    pomocnika to już jest luksus ;) Po prostu na odwiertach więcej zarabiają:)

    > Jak się zastanowić, to takie pionowe odwierty powinny być znacznie
    > tańsze od poziomych... ciekawe.

    Sprzęt jest znacznie droższy i bardziej egzotyczny - spróbuj wynająć
    wiertnice zdolną wiercić na 100m, a spróbuj znaleźć koparkę. Usługi
    koparką są co 500m w każdej wiosce, a wiertnica to mimo wszystko znacznie
    bardziej skomplikowane i mniej dostępne urządzenie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2018-03-02 22:16:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 20:34:09 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Do odwiertu wsadzili jakąś rurę osłonową jak w przypadku studni, czy
    > rurki z czynnikiem zalane wodą/błotem? Z drugiej strony, rura osłonowa
    > to by izolowała.

    Wsadzili rurki i nic nie robili, pewnie to się samo zasklepiło błockiem
    po czasie. Są w handlu jakieś cementy i inne cuda, ale jak dla mnie
    to strata kasy raczej. W każdym razie działa :>

    L.

  • 20. Data: 2018-03-03 13:34:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.03.2018 o 21:25, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > koparką są co 500m w każdej wiosce, a wiertnica to mimo wszystko znacznie
    > bardziej skomplikowane i mniej dostępne urządzenie;)

    Czyli zatoczyliśmy koło od stwierdzenia "odwierty są drogie". A dla tych
    co się pytają ile konkretnie, to ze 40zł od metra trzeba liczyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz