  • 11. Data: 2013-10-30 08:57:37
    Temat: Re: Plan zagospodarowania a nietypowy budynek - kopuła
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-30 08:30, Myjk wrote:
    > Piję do tego, że przepisy są zaostrzane tym bardziej, im bardziej ludzie
    > kombinują -- vide przykład hotelu obok mnie, który figuruje jako dom
    > jednorodzinny. Zbudowali lokal usługowy, pomimo wyraźnych restrykcji. Wina
    > prawa? Nie, prawo jest jasne.

    No ale tego nie bardzo rozumiem.
    Co to za prawo, którego nie można egzekwować?

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 12. Data: 2013-10-30 09:25:57
    Od: <m...@g...com>

    > Wiem jak to jest w urzędach bo od 13 lat m.in. w nich pracuję, choć akurat
    > nie jako urzędnik ;-)

    Przykro mi to mówić bo zabrzmi trochę jak zdrada, ale mam wśród rodziny i
    znajomych, urzędników różnej maści, sędziów i radnych. W 90% jest to
    wyjątkowo roszczeniowe towarzystwo względem reszty rodziny i znajomych.
    Jeżeli ludzie z taką mentalnością opiniują wprowadzane prawo to nie ma co
    się dziwić że jest burdel na kółkach służący tylko im samym i ich
    roszczeniowym interesom.

  • 13. Data: 2013-10-30 09:35:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-30 09:25, m...@g...com wrote:
> [...]
    > Jeżeli ludzie z taką mentalnością opiniują wprowadzane prawo to nie ma
    > co się dziwić że jest burdel na kółkach służący tylko im samym i ich

    Człowiek nie rodzi się urzędnikiem tylko się nim staje.
    Dla większości wystarczy rok lub dwa pracy w urzędzie* aby zacząć
    patrzeć na życie w ten specyficzny sposób ze wszystkimi tego
    późniejszymi konsekwencjami.
    No ale cóż, ludzie chcą państwa opiekuńczego to mają.

    *mam na myśli urzędy w Polsce, w naszym degenerującym systemie prawnym.

  • 14. Data: 2013-10-30 10:11:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 30 Oct 2013 08:30:32 +0100 osobnik zwany Myjk napisał:

> [...]
    > Ogólnie. Trzeba zacząć naprawę u podstaw, to się góra "pogoni". ;P
    >
    > Piję do tego, że przepisy są zaostrzane tym bardziej, im bardziej ludzie
    > kombinują -- vide przykład hotelu obok mnie, który figuruje jako dom
    > jednorodzinny. Zbudowali lokal usługowy, pomimo wyraźnych restrykcji.
    > Wina prawa? Nie, prawo jest jasne. To wina człowieka, który idzie pod
    > prąd mimo wszsytko. Przecież widzi jakie są przepisy, że stawia budynek
    > tuż obok domów jednorodzinnych i ma w nosie, że co weekend jak ludzie
    > chcą w swoich domach wypocząć, to będzie im muzyka dudnić z sali

    bo to powinno się skończyć interwencją Nadzoru budowlanego i rozbiórką.
    Tylko od razu a nie po 10 latach

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2013-10-30 11:05:41
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeżeli ludzie z taką mentalnością opiniują wprowadzane prawo to nie ma co
    > się dziwić że jest burdel na kółkach służący tylko im samym i ich
    Gdzieś ostatnio usłyszałem definicję

    Urzędnik to nie zawód TYLKO stan umysłu.

    Zgadzam się z tym w 100%

  • 16. Data: 2013-10-31 08:03:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Oct 2013 08:57:37 +0100, quent

    > Co to za prawo, którego nie można egzekwować?

    Można, ZTCW będzie walka po tym jak w końcu wyszło szydło z worka.

    Z jednej storny rozumiem co chcesz powiedzieć, z drugiej strony chcę mieć
    prawo, które nie zakłada ścisłego kagańca i jednak daje jakieś pole do
    manewru. Nawet jeśli np. w 1/1000 przypadków nie zadziała tak szybko jak
    należy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 17. Data: 2013-10-31 08:16:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Oct 2013 09:35:42 +0100, quent

    > Człowiek nie rodzi się urzędnikiem tylko się nim staje.
    > Dla większości wystarczy rok lub dwa pracy w urzędzie* aby zacząć
    > patrzeć na życie w ten specyficzny sposób ze wszystkimi tego
    > późniejszymi konsekwencjami.

    Przy czym nie tak jak sugerujesz, że człowieka wypacza samo prawo.
    Wypaczają człowieka inni ludzie oraz w pewnym stopniu sam fakt posiadania
    *jakiejś* "władzy". Kiedyś czytałem dokument na podobny temat, gdzie
    opisane było jak z totalnych anarchistów w odpowiednich warunkach zrodziły
    się zwyczajne bestie. Swoją drogą niedawno tego szukałem i nie mogłem
    znaleźć. :/

    > No ale cóż, ludzie chcą państwa opiekuńczego to mają.

    O to, to. To jest podstawowa kwestia.

    > *mam na myśli urzędy w Polsce, w naszym degenerującym systemie prawnym.

    Ale tak szczerze -- czy ten nasz system prawny tak bardzo się różni od
    innych? Wg mnie ta sytuacja nie wynika ze złego prawa, tylko z mentalności
    ludzi którzy to prawo egzekwują.

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2013-10-31 08:25:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-31 08:03, Myjk wrote:
    > chcę mieć
    > prawo, które nie zakłada ścisłego kagańca i jednak daje jakieś pole do
    > manewru. Nawet jeśli np. w 1/1000 przypadków nie zadziała tak szybko jak
    > należy.

    Oczywiście, bo prawo powinno być maksymalnie proste aby nie wiązać
    ludziom rąk w działaniu. Z drugiej strony jeśli ktoś wchodzi komuś
    ewidentnie w szkodę (vide Twój przypadek) to od tego są, czy też raczej
    powinny być, sądy.
    U nas właśnie to najbardziej kuleje - normalny człowiek ma mocno
    ograniczony dostęp do adwokata, sprawy się ciągnąć latami.
    Średnia długość trwania sprawy gospodarczej w PL to 2 lata...
    Nic nie ma prawa się zmienić na lepsze bez naprawy sądownictwa.
    Ale to znów dyskusja nad rolą jakie powinno pełnić państwo, czym powinno
    się najmować a czym nie itd

  • 19. Data: 2013-10-31 08:36:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-31 08:16, Myjk wrote:

    > Ale tak szczerze -- czy ten nasz system prawny tak bardzo się różni od
    > innych? Wg mnie ta sytuacja nie wynika ze złego prawa, tylko z mentalności
    > ludzi którzy to prawo egzekwują.

    Masz rację. Różnice na pewno są w mentalności... i to spore z tego co
    obserwuję inne nacje.
    Komuna przez 50 lat zrobiła ogromne spustoszenie w ludzkich głowach.
    Oczywiście aby to dostrzec trzeba nabrać pewnego dystansu.
    Dobrze to widzi, bo i dystans spory, Max Kolonko, który w ostatnim swoim
    secie na YouTube świetnie zdiagnozował ten polski syndrom ;-)

  • 20. Data: 2013-10-31 19:21:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Komuna przez 50 lat zrobiła ogromne spustoszenie w ludzkich głowach.

    nie tylko komuna - w koncu od rozbiorów było tylko 20lat prawdziwej
    wolności. A to co teraz to tez ciekawe doświaczenie...

    b.