  • 1. Data: 2020-06-03 11:46:02
    Temat: Płot panelowy - zardzewiałe śruby mocujące
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Płot panelowy 2 lata.
    Większość nakrętek i podkładek (a nawet kilka śrub zamkowych) pokryła rdza.
    Czym te nakrętki i śruby zabezpiecza lub może maluje ?
    A może lepiej dołożyć i kupić wersje nierdzewne i zapomnieć o problemie ?

    Adam

  • 2. Data: 2020-06-03 12:16:37
    Temat: Re: Płot panelowy - zardzewiałe śruby mocujące
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 11:46 Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Czym te nakrętki i śruby zabezpiecza lub może maluje ?
    > A może lepiej dołożyć i kupić wersje nierdzewne i zapomnieć o problemie ?

    Zwykłe ocynkowane nie wystarczą?
    zapłacisz ze 20 zł za wszystkie i będziesz miał spokój na wiele lat.
    TG

  • 3. Data: 2020-06-03 12:31:40
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 3 czerwca 2020 12:16:55 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Zwykłe ocynkowane nie wystarczą?
    > zapłacisz ze 20 zł za wszystkie i będziesz miał spokój na wiele lat.
    > TG

    Obecne są chyba ocynkowane (srebrne błyszczące) a rdzewieją, głównie nakrętki i
    podkładki.

    Adam

  • 4. Data: 2020-06-03 12:45:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 3.06.2020 o 11:46, Adam Lubszczyk pisze:

> [...]
    > Czym te nakrętki i śruby zabezpiecza lub może maluje ?
    > A może lepiej dołożyć i kupić wersje nierdzewne i zapomnieć o problemie ?

    Nie przejmować się, z tego się nie strzela.

  • 5. Data: 2020-06-03 13:33:24
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.06.2020 o 12:45, collie pisze:

    > Nie przejmować się, z tego się nie strzela.

    https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fcre
    ativepatology.pl%2Fnikt-z-tego-strzelal-nie-bedzie%2
    F&psig=AOvVaw1ezOGLwlA9K8nIsGDa1Ceo&ust=159127038703
    7000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCMDnzqLG5
    ekCFQAAAAAdAAAAABAD

  • 6. Data: 2020-06-03 23:21:59
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2020-06-03 o 12:31, Adam Lubszczyk pisze:
    > Obecne są chyba ocynkowane (srebrne błyszczące) a rdzewieją, głównie nakrętki i
    podkładki.

    Prawdopodobnie nie były cynkowane, albo byle jek ocynkowane. Po dwóch
    ocynk nie ma prawa zejść.
    Chyba, ze mieszkasz w jakimś uprzemysłowionym rejonie, wtedy kwaśne
    deszcze, pyły itp mogą przyspieszyć korozję. Ale wtedy rdzewiałoby
    wszystko, nie tylko te śruby.

  • 7. Data: 2020-06-04 23:27:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-03 o 23:21, adam pisze:

    > Prawdopodobnie nie były cynkowane, albo byle jek ocynkowane. Po dwóch

    Tyle, że stal ocynkowana nie błyszczy się, jest matowa.

    > ocynk nie ma prawa zejść.
    > Chyba, ze mieszkasz w jakimś uprzemysłowionym rejonie, wtedy kwaśne
    > deszcze, pyły itp mogą przyspieszyć korozję. Ale wtedy rdzewiałoby
    > wszystko, nie tylko te śruby.

    Otóż to.

    Inna możliwość: elektrokorozja. Mało prawdopodobne, chyba, że płot z
    metali kolorowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2020-06-04 23:31:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 czerwca 2020 11:46:04 UTC+2 użytkownik Adam Lubszczyk napisał:
> [...]
    > Czym te nakrętki i śruby zabezpiecza lub może maluje ?
    > A może lepiej dołożyć i kupić wersje nierdzewne i zapomnieć o problemie ?

    Tak zrób. Mam to samo (ale mój płot ma już z 10 lat) - co ciekawe
    niektóre nakrętki/podkładki są całkowicie nieruszone i "jak nowe", a inne
    zeżarte całkowicie rdzą. Oprócz nich nic innego nie koroduje, więc temat
    olewam :) Ale na przyszłość - kupiłbym z nierdzewki i finito. To nie jest
    jakiś mega koszt - kupowałem ostatnio ~50 sztuk 8-mek (śruby + nakrętki
    + 2 x tyle podkładek) i wydałem chyba z 20 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.