  • 1. Data: 2009-03-21 22:17:11
    Temat: Plyta indukcyjna kontra ceramiczna lub gazowa???
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Jestem na etapie remontu kuchni i szukam czegos na temat płyt
    ceraminych/indukcyjnych

    Generalnie interesuja mnie wszystkie informacje

    Ceramiczna czy indukcyjna?
    dlaczego?
    co jest wazne przy takiej plycie (funkcje, prarametry itp)
    na co zwrocic uwage przy kupnie?
    Jakie zasilanie 220/380 ale w bliku ciezko o 380V?
    roznice w cenie sa znaczne od ok 1000 do prawie 3000 te najbardziej
    popularne - skad takie roznice lub ktore funkcje przemawiaja za wydaniem
    wiekszej gotowki i sa wazne a ktore mozna odpuscic

    no i najwazniejsze
    koszty uzytkowania

    wiem ze to najtrudniejsze pytanie ale mysle ze na tej grupie pewnie sie
    znajda osoby ktore chociaz czesciowo odpowiedza

    rodzina 2+1
    gotujemy raczej poznym popoludniem obiado-kolacje, w weekend czasem cos
    wiecej
    obecnie mam gaz z sieci rachunki niewielkie okolo 20/mies
    jak to wyglada orientacyjnie przy indukcji??
    rachunki za prad obecnie okolo 80/mies (mikrofala, czajnik + standartowe
    urzadzenia domowe)
    jakie rokowania przy indukcji

    dzieki za pomoc ewentualnie

  • 2. Data: 2009-03-22 11:52:49
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Było szczegółowo poruszane ostatnio tutaj i na forum muratora.
    Indukcyjna!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-03-22 13:17:30
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > no i najwazniejsze
    > koszty uzytkowania

    Skoro to jest dla ciebie najważniejsze to tylko gazowa. Ja wybrałem indukcję
    bo koszt był na ostatnim miejscu moich wymagań.

  • 4. Data: 2009-03-22 13:30:44
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:49c63a31$0$29426$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Skoro to jest dla ciebie najważniejsze to tylko gazowa. Ja wybrałem
    > indukcję bo koszt był na ostatnim miejscu moich wymagań.

    No nie powiem ze koszty sie nie licza ale wygoda rowniez
    gotujemy stosunkowo niewiele aczkolwiek jesli nagle moje rachunki za prad
    skocza z 80/miesiac (bo tak place) do 200 no to musialbym sie powaznie
    zastanowic

    masz jakies porownanie orientacyjne chociaz

    dzieki

  • 5. Data: 2009-03-22 14:18:40
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastanowic
    >
    > masz jakies porownanie orientacyjne chociaz

    Kosztów nie liczyłem, ale pod tym względem induckaj jest na straconej
    pozycji ze względu na wysoki koszt zakupu płyty.

    Do tego dochodzą nowe garnki i patelnie, które nie kosztują majątku, bo w
    Ikei są całe linie garnków i patelni do indukcji (365+). Ale potem pojawiają
    się plusy w postaci bardzo szybkiego gotowania, bo woda w garnku gotuje sie
    bardzo szybko, a rączki nie nagrzewają się, kompletnie bez porównania do
    gazowej, coś jak w mikrofalówce. Do tego dochodzi sterowanie czasowe polami,
    bardzo, bardzo bezproblemowe czyszczenie płyty - żadnych przypaleń i innych
    mocnych zabrudzeń. Płyta szybko stygnie, wygląda estetycznie, nie ma
    problemu z ciągnieciem gazu i przyłączeniami. Zresztą u mnie w bloku w ogóle
    nie ma gazu i coraz więcej inwestycji jest pozbawonych tych instalacji.

  • 6. Data: 2009-03-22 14:51:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2009 15:18:40 +0100, Boombastic napisał(a):
    > Kosztów nie liczyłem, ale pod tym względem induckaj jest na straconej
    > pozycji ze względu na wysoki koszt zakupu płyty.

    Ja wiem czy taki wysoki? Kosztuje IMHO podobnie jak płyta ceramiczna,
    halogenowa czy jakie tam jeszcze są... Ja kupiłem chyba za 1400 albo 1300
    i nie widzę by czegokolwiek jej brakowało :)

    > Do tego dochodzą nowe garnki i patelnie, które nie kosztują majątku, bo w
    > Ikei są całe linie garnków i patelni do indukcji (365+).

    Dokładnie - jakiś wielki mit z tym horrendalnym kosztem garnków. Owszem, jak
    ktoś sobie wymyśli że kupi Tefal Ingenio i przeraża go wysoka cena tego
    zestawu w wersji dla płyt indukcyjnych (swoją drogą nie przekonuje mnie ten
    tefal) albo zobaczy ceny jakichś super-duper garnków po 2000zł za komplet to
    może zwątpić - ale właśnie zwykłe garnki z Ikei w zupełności wystarczają.

> [...]
    > bardzo, bardzo bezproblemowe czyszczenie płyty - żadnych przypaleń i innych
    > mocnych zabrudzeń. Płyta szybko stygnie, wygląda estetycznie, nie ma

    Właśnie wygoda :)
    Jak sobie przypomnę ile zawsze było nerwów przy porannym grzaniu mleka na
    płatki na kuchence gazowej... a teraz się ustawia moc 7 i 4 minuty - po
    problemie :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2009-03-22 15:44:44
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > może zwątpić - ale właśnie zwykłe garnki z Ikei w zupełności wystarczają.

    No właśnie. W Ikei kupiłem woka za 15 zł do indukcji i okazuje sie że się
    fajnie sprawdza. A wcześniej kupiłem woka do kuchenki gazowej (miał być też
    do przyszłej indukcji, ale sprzedawca mnie oszukał - nie działa) i kosztował
    jakieś 250 zł.

  • 8. Data: 2009-03-22 19:09:14
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gq58um$dcc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Było szczegółowo poruszane ostatnio tutaj i na forum muratora.
    > Indukcyjna!

    to ze indukcja to sie domyslam

    ale chodzi mi o przydatne te bardziej i te zupelnie zbedne funkcje oraz
    orientacyjne roznice w kosztach miedzy gazowa a indukcja

    jesli masz linka do archiwum w tym temacie to prosze podeslij bo jakos
    trudno mi znalesc

    dzieki

  • 9. Data: 2009-03-22 22:27:32
    Od: jack <s...@g...pl>

> [...]
    > Jak sobie przypomnę ile zawsze było nerwów przy porannym grzaniu mleka na
    > płatki na kuchence gazowej... a teraz się ustawia moc 7 i 4 minuty - po

    akurat do mleka super jest mikrofalówka - gotowanie jak wyżej i po
    problemie zanim jeszcze kupisz indukcje :)

  • 10. Data: 2009-03-23 13:39:53
    Od: mk <d...@t...pl>

    Gazowa ma jedna niezaprzeczalną zaletę, można nad nią opalić pieczywo
    przyniesione ze sklepu lub odświeżyć czerstwe.
    Są płyty ceramiczno-gazowe np. 2/2
    Pdr. M.