  • 11. Data: 2014-10-23 09:48:53
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości - podstawy prawne
    Od: "JanT.KRK" <J...@g...com>

    W dniu 2014-10-22 20:41, tataglia pisze:

    > Nie pytałem pisemnie, bo gdybym tak zrobił i czekał na odpowiedź to
    > nie zdążyłbym napisać odwołania, na które mam 14 dni (czyli jeszcze
    > około 5).
    > Mam nadzieje, że prawnik mi jutro coś konkretnego doradzi.
    Prawnikowi zapłacisz więcej niż ten podatek.
    Do momentu wybudowania domu (odrolnienie) działka była użytkiem rolnym i
    płaciłeś podatek rolny - po odrolnieniu nie posiadając gospodarstwa
    rolnego płacisz podatek od nieruchomości - wchodzi tu w grę również
    powierzchnia mieszkalna, użytkowa budynku oraz odrębnie powierzchnia np.
    garażu - kwoty w ustawie są ustalone jako maksymalne o każda gmina
    ustala swoje.
    Nakaz płatniczy jest formą decyzji i w każdej chwili można żądać
    wyjaśnień od organu wydającego jak również od każdej decyzji można się
    odwołać (po odwołaniu nie może być mniej korzystna) i nie jest konieczne
    uzasadnienie wystarczy że się nie podoba lub się z nią nie zgadzasz. A
    tak przy okazji na tym nakazie na pewno jest podstawa prawna jej wydania
    (jeśli by nie było jest "wydana bez podstawy prawnej" i podlega
    wycofaniu z obiegu czyli II instancja (SKO) stwierdzi jej nieważność.
    Odwołanie składasz do wójta pisząc tylko, że się odwołujesz od decyzji
    [znak decyzji] z dnia [...] dotyczącej [tego i tego] i tak dalej [...]
    Na marginesie: jest to wynik porządkowania stosowania prawa - bardziej
    mogą się czuć poszkodowani ci którzy płacili np. za wieczyste
    użytkowanie wg cen z lat np. 70. a obecnie im przeliczono wg cen
    dzisiejszych (waloryzacja może być coroczna).

    JanT.

  • 12. Data: 2014-10-23 10:59:23
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-10-23 09:48, JanT.KRK wrote:

    > Prawnikowi zapłacisz więcej niż ten podatek.
    Mniej więcej tyle co różnica między rocznym podatkiem między tym co mam
    zapłacić a tym co chciałbym/powinienem.

> [...]
    > powierzchnia mieszkalna, użytkowa budynku oraz odrębnie powierzchnia np.
    > garażu - kwoty w ustawie są ustalone jako maksymalne o każda gmina
    Ja tego nie neguje. Bo zdaje sobie sprawę, że i podjazd do domu został
    również wyłączony. Ale za drzewa i krzaczory (czyli to co jest poza
    budynkiem, garażem i podjazdem) nie chciałbym płacić, bo to nie było
    odrolnione.

    Pozdrawiam
    m.