  • 1. Data: 2015-09-05 15:23:39
    Temat: Podbitka impregnowana vs. zwykła vs. OSB (na obicie altany)
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Muszę wymienić zewnętrzne płyty pilśniowe, chciałem OSB, wygląda to tak
    sobie ale tanio, a mam 40m2.
    Ale teraz tak dziś patrzę podbitka z iglaka jakiegoś 26zł/m2 klasa AB
    nieimpregnowana. Impregnowana świerk w markecie 39zł/m2.
    14mm grube .
    Jak z wytrzymałością takiej deski impregnowanej vs. nieimpregnowanej
    impregnowanej samodzielnie?
    Bo malować to je trzeba obie i tak? Impregnat jakiś Altax 10 litrów to
    koszt jak widzę około 80zł i wydajność 60m2. Bo skusił bym się może na
    tą deseczkę za 26zł.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2015-09-05 17:48:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 września 2015 15:23:19 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:
    > Witam.
    >
    > Muszę wymienić zewnętrzne płyty pilśniowe, chciałem OSB, wygląda to tak
    > sobie ale tanio, a mam 40m2.

    zewnetrzne? na budynku masz plyty pilsniowe?

    > Bo malować to je trzeba obie i tak? Impregnat jakiś Altax 10 litrów to
    > koszt jak widzę około 80zł i wydajność 60m2. Bo skusił bym się może na
    > tą deseczkę za 26zł.

    kazde drewno na zewnatrz narazone na deszcz to samo zuo - bo trzeba co kilka lat
    malowac. Altaks na zewnetrznej krokwi wytrzymal ze 4lata.

    b.

  • 3. Data: 2015-09-05 18:01:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-09-05 o 17:48, Budyń pisze:
    > zewnetrzne? na budynku masz plyty pilsniowe?

    Ta jest, robiona jeszcze w tych "dobrych" czasach, gdzie trzeba było
    kombinować. Altanka na ogródku na ROD jest.
    Jest na podmurówce, dołem blachami obite dookoła aby wodą czy śniegiem
    nie podchodziło pod konstrukcję wewnątrz, z zewnątrz płyty 5mm malowane
    olejną. Wewnątrz zresztą też. Na łączeniach dostała się woda co
    pomarszczyło i zniszczyło mi 3 płyty. Reszta pomału zawija się od dołu
    więc pomyślałem wstępnie o wymianie na OSB zewnętrznego poszycia.
    Nie będę tego do zera robił i na nowo bo to kupa kasy (gabaryt 3,5 x 4,7
    metra). Dach mam robiony chyba 3 lata temu. Jak cała konstrukcja zacznie
    się sypać to wtedy pomyślę, ale na razie to zdrowo wygląda.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2015-09-07 17:32:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 września 2015 18:01:02 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

> [...]
    > metra). Dach mam robiony chyba 3 lata temu. Jak cała konstrukcja zacznie
    > się sypać to wtedy pomyślę, ale na razie to zdrowo wygląda.

    najprosciej dać płyty osb, duże są to i mało roboty, a i nieco wodoodporne. Tyle ze
    brzydkie.
    Gdybys zastosowal deseczki podbitkowe roboty byłoby wiecej ale efekt mógłby być 500x
    lepszy.

    b.