  • 11. Data: 2011-03-17 03:35:06
    Temat: Re: Podłoga na legarach na płycie OSB
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marcin Mirowski napisał:
> [...]
    > Mam stary przedwojenny parkiet układany na ślepej podłodze czyli na deskach
    > na legarach. Dość mocno się to ugina, poza tym parkiet zupełnie lata. Kilka
    > osób poradziło mi zdjąć go, wywalić deski, ułożyć płytę OSB i na nowo ułożyć
    > parkiet. Czy to ma sens?? Macie jakieś doświadczenia w takich sytuacjach??
    > Czy płyta będzie dość sztywna?? Nie znam rozstawu legarów, ale z wysokością
    > nie będę miał problemów - mogę dać najgrubszą płytę 22 mm. Czym OSB różni
    > się od QSB i od HDF, czy jakoś tak. Która z tych płyt będzie najlepsza do
    > pokoju, która do łazienki?? Z góry dzięki.

    A co cię obchodzi odległość legarów? Wywalasz dechy to i legary możesz -
    albo dokładasz trochę nowych (to jednak może wymagać przestrugania
    starych i nowych na tej samej grubościówce żeby równej wysokości były).

    --
    Darek

  • 12. Data: 2011-03-17 03:37:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jackare napisał:

    > MDF/HDF - to taki prasowany papier z jakimiś wypłeniaczami - gówniany
    > materiał, dobry na fronty meblowe

    MDF/HDF to taka nowa, lepsza nazwa starej poczciwej dykty...

    --
    darek

  • 13. Data: 2011-03-17 07:22:06
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 17 Mar 2011 04:37:32 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > MDF/HDF to taka nowa, lepsza nazwa starej poczciwej dykty...

    Owszem, nie.

    --
    ŁC
    Sen i śmiech to najlepsze lekarstwa. Ale nie na sraczkę...

  • 14. Data: 2011-03-30 18:07:05
    Od: "Marcin Mirowski" <m...@o...pl>

    Widzę, że rad i pomysłów jest wiele, tylko chyba nie do końca dla mnie.
    Warunki brzegowe sa nastepujące:
    - zdejmuje parkiet i układam ten sam parkiet z powrotem. Mam to omówione z
    parkieciarzem i nie podelga to dyskusji, żadne panele nie wchodza w grę,
    - nie mogę finalnie wyjść wyżej niż jestem, więc dokładanie czegoś na deski
    nie wchodzi w grę. Moge wyjść trochę niżej, z tym sobie poradzę,
    - całość ułożona jest na stropie Kleina na profilach I160 i nie bardzo
    uśmiecha mi się zdejmowanie legarów, lub dokładanie nowych. Owszem chcę je
    przy okazji przejrzeć, wymienić i dołożyć lokalnie w razie konieczności, ale
    większych prac nie przewiduję.
    - patrząc na ten parkiet teraz, "górki" i "doliny" są w rozstawach co jakieś
    50-65 cm, więc rozstaw legarów nie jest chyba za wielki.

    Czy nie jest tak, że od 1938 roku, te deski po prostu się uleżały, zwiesiły
    i należy je wymienić na coś nowego, prostego??

    -----
    Pozdrawiam
    Marcin Mirowski
    0668-913-158