  • 11. Data: 2020-01-18 09:37:23
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-18 o 09:17 +0100, Marcin N napisał:
    > Jeśli doprowadzenie prądu jest niemożliwe, to budowanie tam domu jest
    > pozbawione sensu.

    Pozbawione sensu dla ciebie - ale to świadczy tylko o twojej
    ograniczonej wizji świata. Ludzie miewają różne priorytety, prąd w
    gniazdku 24/24 to nie jest żadna podstawowa potrzeba życiowa.

    > Zwłaszcza, że Twoje pytania sugerują, że pojęcia nie masz o fizyce i
    > sam nie rozwiążesz żadnych problemów.

    Bez przesady, to nie są trudne rzeczy. Jak kto chce, to się
    potrzebnych podstaw douczy w wystarczającym stopniu by zrozumieć, czego
    potrzebuje i dlaczego. A od samego wykonania, jeśli do niego dojdzie,
    znajdą się lokalni specjaliści.

    Mateusz

  • 12. Data: 2020-01-18 10:20:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.01.2020 09:37, Mateusz Viste wrote:
    > Pozbawione sensu dla ciebie - ale to świadczy tylko o twojej
    > ograniczonej wizji świata. Ludzie miewają różne priorytety, prąd w
    > gniazdku 24/24 to nie jest żadna podstawowa potrzeba życiowa.

    Znajomi zbudowali się w lesie i mieszkali po wprowadzenie jeszcze przez
    półtora roku na agregacie. Ale od samego początku plan zakładał
    podłączenie prądu z sieci i po 3,5 roku to się udało.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2020-01-18 10:35:43
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-18 o 10:20 +0100, Mateusz Bogusz napisał:

    > Znajomi zbudowali się w lesie i mieszkali po wprowadzenie jeszcze
    > przez półtora roku na agregacie. Ale od samego początku plan zakładał
    > podłączenie prądu z sieci i po 3,5 roku to się udało.

    To też jakiś plan, choć palenie ropy na okrągło jest powiedzmy takie
    sobie.

    Dla mnie, kiedy kupowałem dom kilkanaście lat temu, dostępność prądu
    była zupełnie drugorzędna. Ba, sam dom był drugorzędny. Ważniejsza była
    sama lokalizacja i kilka własnych hektarów żeby dziewczyny mogły się
    wybiegać. Ostatecznie traf chciał że prąd jednak był, ale nie był to
    celowy wybór.

    Znam natomiast ludzi, którzy żyją w jurtach, ogrzewają się chrustem, a
    prąd mają od czasu do czasu z panela, kiedy słońca zaświeci, w ilości
    wystarczającej by naładować tablet, komórkę i latarkę. I dobrze im się
    żyje.

    Mateusz

  • 14. Data: 2020-01-18 10:51:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > prąd mają od czasu do czasu z panela, kiedy słońca zaświeci, w ilości
    > wystarczającej by naładować tablet, komórkę i latarkę. I dobrze im się

    Pod warunkiem wszelako, że ktoś ich zbytnio się nie czepia:

    https://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/krakow/koza-w-
    mongolskiej-jurcie-czyli-nietypowa-interwencja-miejs
    kich-straznikow/

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2020-01-18 10:57:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > Naprawdę nie wiesz, o czym piszesz. Chmura zabierze 95% mocy a nie 30%.

    Czasem zaś doda 5%. Ale żeby zdawać sobie z tego sprawę, trzeba nie
    tylko wiedzieć o czym się pisze, ale również co się pisze. Mieć inne
    źródła wiedzy, niż tylko własne wyobrażenia.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-01-18 10:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kadar o...@g...com ...

    > Nie mam w tej chwili tego pod ręką ale gdzieś znalazłem, że średnie
    > dzienne zużycie energii w Polsce to 7,5 kW.

    :)
    To tak jakbys miał podłączone cały czas 4 odkurzacze chodzace na full i
    to takie sprzed paru lat, majace po 1,8kw mocy...

    Albo 75 sporych telewizorów...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 17. Data: 2020-01-18 10:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Pozbawione sensu dla ciebie - ale to świadczy tylko o twojej
    > ograniczonej wizji świata. Ludzie miewają różne priorytety, prąd w
    > gniazdku 24/24 to nie jest żadna podstawowa potrzeba życiowa.

    Niby tak, jednak lodówka mowi ze jednak bardzo sie przydaje ;-P

> [...]
    > potrzebnych podstaw douczy w wystarczającym stopniu by zrozumieć, czego
    > potrzebuje i dlaczego. A od samego wykonania, jeśli do niego dojdzie,

    No tak, a odpowiedzi na pytanie Kadara nadal nie ma ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 18. Data: 2020-01-18 11:12:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Niby tak, jednak lodówka mowi ze jednak bardzo sie przydaje ;-P

    Mój dziadek w okresie międzywojennym dorobił się lodówki. Właściwie
    to chłodni, sporego izolowanego pomieszczenia w piwnicy ochładzanego
    elektrycznym agregatem. Wcześniej, za Franciszka Józefa, mieli
    lodownię. Lód rżniętry zimą piłami na stawie przechowywany był
    w sieczce do później jesieni. Wystarczało na potrzeby niewielkiego
    zakładu przetwórstwa spożywczego. Ciepło (chłód) przechowuje się
    łatwiej od prądu, bez problemu da się korzystać z lodówki, która
    ma nocny przestój.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2020-01-18 11:25:37
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-18 o 09:59 GMT, Budzik napisał:
    > Niby tak, jednak lodówka mowi ze jednak bardzo sie przydaje ;-P

    Nie tak znów "bardzo", jak kto ma swoje kury, ogródek i dwie kozy.

    Ale tak czy siak - lodówka to budżet rzędu 200 Wh na dzień. Da się
    od biedy opędzić na byle akumulatorze samochodym, który się doładuje
    trzy razy w tygodniu z panela lub alternatora. Alternatywnie korzystać z
    lodówki na gaz, i raz w miesiącu wymieniać butlę. W wersji lux trzymać
    całoroczną cysternę z gazem za domem - może od razu służyć do
    ogrzewania.

    > No tak, a odpowiedzi na pytanie Kadara nadal nie ma ;-P

    Wędka lepsza od ryby.

    Mateusz

  • 20. Data: 2020-01-18 12:29:33
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > No tak, a odpowiedzi na pytanie Kadara nadal nie ma ;-P

    Dzięki Budzik!