  • 81. Data: 2020-01-21 01:47:23
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-20, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Jeden wat takiego ciągnięcia, co może być dobrym przybliżeniem per sztuka,
    > to około 40 groszy na miesiąc. Nie jestem w stanie przejąć się takim
    > wydatkiem. Ale też nie umiem sobie wyobrazić, jak bym mógł nazbierać
    > w domu 29 takich urządzeń. Mam dwa lub trzy monitory w takim stanie --
    > i to wszystko. Więcej raczej nie będzie w najbliższej przyszłości.

    Miało być 10-20. Tyle wydaje mi się przeciętna licząc na rodzine np. po
    jednym stacjonarnym z głośnikami i monitorem, a dalej drukace, modemie,
    routerze, laptopie, 2-3 ładowarki, odtwarzacz BD, tv na standby,
    mikrofalówka etc. etc. etc. U mnie do kupy jest tego podejrzewam pod 40
    urządzeń (serwer, parę switchy, dwa punkty dostepowe, konwertery audio,
    wzmacniacz, subwoofer, słuchawki, monitory powietrza, zegary LED, stacja
    pogodowa, telefon stacjonarny z trzema słuchawkami, bramka voip, lampki
    nocne... itd., długa lista.

    --
    Marcin

  • 82. Data: 2020-01-21 08:54:18
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-21 o 00:20 GMT, Marcin Debowski napisał:
    > NAS mam tez tak zrobiony.

    To jakiś komercyjny NAS, który ma to wbudowane fabrycznie, czy
    jakieś autorskie rozwiązanie? Ja na tę okoliczność popełniłem to:
    https://autowol.sourceforge.io/

    > Z modemem to już chyba byłoby trochę kombinacji (no chyba, że
    > wyłącznie od strony LAN)

    Wyłącznie od strony LAN oczywiście. Z tym, że to i tak nie takie
    proste, bo modemu nie da się wyłączyć inaczej niż wypięciem z gniazdka,
    czyli musiałbym polutować gniazdko sterowane przekaźnikiem, i ten
    przekaźnik włączać "czymś", co nasłuchiwałoby po eterze czy ktoś aby
    nie próbuje zasięgnąć internetu. Ale i z tym problem, bo modem robi
    również za AP wifi... czyli bez niego żaden sprzęt niczego nie wyśle.
    Musiałbym postawić jakiegoś RPi w trybie AP, i nim włączać modem kiedy
    trzeba, ale RPi za darmo nie jest i też lubi sobie zjeść. Niejako z
    deszczu pod rynnę. Chyba jednak nic z tego.

    Mateusz

  • 83. Data: 2020-01-21 09:22:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-21, Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:

    > To jakiś komercyjny NAS, który ma to wbudowane fabrycznie, czy
    > jakieś autorskie rozwiązanie? Ja na tę okoliczność popełniłem to:
    > https://autowol.sourceforge.io/

    U mnie jest dużo prościej bo ja nie tyle monitoruje ruch co jest serwis
    skojarzony z tym NASem. Po prostu mam tego NASa głównie jako podręczną
    bazę, której zasoby są dostępne przez www. W momencie kiedy wywoływana
    jest odpowiednia strona korzystająca z zasobów NASa, odpowiedni skrypt
    monitorujący dostaje sygnał, że ma tego NASa obudzić WOL. A potem NAS
    sobie już sam zasypia.

> [...]
    > przekaźnik włączać "czymś", co nasłuchiwałoby po eterze czy ktoś aby
    > nie próbuje zasięgnąć internetu. Ale i z tym problem, bo modem robi

    Kiedyś miałem 3 inne NASy podpięte pod listwę, do której wsadziłem taki
    prosty moduł USB - 4 przekaźniki. Moduł był podpięty pod serwer, który i
    tak sobie chodził, więc wystarczyło wysłać na to usb odpowienie
    polecenie.

> [...]
    > trzeba, ale RPi za darmo nie jest i też lubi sobie zjeść. Niejako z
    > deszczu pod rynnę. Chyba jednak nic z tego.

    A zobacz tego misia:
    https://wiki.radxa.com/RockpiS

    To to pożera całe 0.5W i pewnie dałoby się wysterowac jakiś przekaźnik
    bezpośrednio z GPIO.

    --
    Marcin

  • 84. Data: 2020-01-21 11:58:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > wzmacniacz, subwoofer, słuchawki, monitory powietrza, zegary LED, stacja
    > pogodowa, telefon stacjonarny z trzema słuchawkami, bramka voip, lampki

    Tośmy się nie zrozumieli. Odniosłem wrażenie, że liczymy ustrojstwa
    w stanie standby, które można fizycznie odciąć od prądu i zaoszczędzić
    trochę mocy. Swich, telefon czy serwer takimi nie są. A tak w ogóle,
    jest duża rozpiętość w poborze mocy z pozoru takich samych urządzeń.
    Kiedyś trafił mi się switch, który cały czas był denerwunąco gorący.
    Przy zakupie następnego zacząłem zwracać uwagę na pobór prądu -- są
    tacy producenci, co podają. I potrafią oszczędnie zaprojektować
    zasilanie.

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2020-01-21 12:00:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ma jakieś 1k8W lub 2k4W (nie pamiętam) i jest to dokładnie z powodów,
    > które wymieniłeś - ma się szybko nagrzewać. Ta moc wystarcza w
    > zupełnośći do stopienia stopy żelazka jeśli zawiedzie (a) termostat,
    > oraz (b) bezpiecznik termiczny.

    Moc współczesnego żelazka to ja z grubsza kojarzę. Chodziło mi o energię
    zużytą w trakcie jednej sesji prasowania.

    --
    Jarek

  • 86. Data: 2020-01-21 21:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > To niby
    > tylko raptem 30W, ale za to ssie 24 godziny na dobę, siedem dni w
    > tygodniu (bez wolnych sobót!) więc koniec końców uzbiera się tego
    > trochę. Więcej niż pralka czy lodówka.

    ile to wychodzi? Z 10zł na miesiac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 87. Data: 2020-01-21 22:11:23
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-21 o 20:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > ile to wychodzi? Z 10zł na miesiac?

    12 zł. Czyli 27% mojego rachunku za prąd (nie licząc abonamentu).
    Sugerujesz, że pomijalnie mało? Ja tak nie uważam.

    Mateusz