  • 21. Data: 2015-03-20 14:33:33
    Temat: Re: Pokój przedszkolaków - potrzebne inspiracje
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2015 16:31:54 +0100, krys napisał(a):

    > Sosna jest miękka. Za miękka, jak na możliwości chłopaków. Przetestowane.

    TA sosna. W Ikei (i nie tylko) nie sprzedają już niczego z DOBREGO drewna,
    spójrz tylko na te słoje, tj ilość tzw twardzieli w stosunku do tzw bieli
    (miękkiej tkanki). Sosna DOBRA to taka, która ma gęste tzw słoje, czyli
    twardziel nie jest pooddzielana grubymi warstwami bieli - takie drewno jest
    w tonacji od złotej do ciemnozłotej. Tymczasem dzisiejsze "sosnowe" meble
    są z drewna miękkiego, bo zdominowanego przez biel.
    W dzieciństwie z powodu posiadania przez ojca pasieki (sam robił ule i
    ramki i dużo mu pomagałam) oraz później z racji poznania świetnych
    wiejskich stolarzy i wieloletniego korzystania z ich wiedzy i usług
    interesowałam się drewnem, dlatego jak patrzę na to, co _dziś_ ludziom
    sprzedają, to mną targa.
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 22. Data: 2015-03-20 14:36:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2015 14:33:33 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > w tonacji od złotej do ciemnozłotej. Tymczasem dzisiejsze "sosnowe" meble
    > są z drewna miękkiego, bo zdominowanego przez biel.

    ...które jest pozyskiwane z terenów żyznych, gdzie sosny rosną szybko, więc
    roczne przyrosty przekroju pnia są duże. Najlepsza jest sosna z tzw
    piachów, no ale i najcięższa do obrbki - więc przemysł meblowy takiej po
    pierwsze nie chce, a po drugie takiej już prawie nie ma.

    j.w.

    --

    Ikselka
    pewni siebie.