  • 21. Data: 2011-01-24 21:19:43
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Faktycznie :-) Nie pomyślałem, że te z marketu nie mają :-)

    Takiego nie posiadam :) mam za to parę mierników analogowych, klasy od 0,1 do
    0,5. W związku z gabarytami, siedzą schowane niewiadomo gdzie i ich nie używam
    :)

    --
    Bartek

  • 22. Data: 2011-01-24 21:26:42
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Dla mnie to zdecydowanie za slabe swiatlo - wogole w kazdym wypadku
    > masz tam poprostu zajebista ciemnice ;) Fajne jako doswietlenie
    > ozdobne ale jakby zona miala wieczorem przygotowac romantyczna kolacje
    > to chyba daniem glownym bylaby salatka z poobcinanych opuszkow! Ja mam
    > w podobnej wielkosci kuchni szesc halogenkow po 50W i jest jasno tak
    > jak ma byc :)

    Ale wnosisz po zdjęciu czy mocy żarówek? bo zdjęcie celowo niedośietliłem, aby
    było widać różnice.
    Co do mocy - tak dobrała projektantka, 2 zwisy i halogeny 5x20W. Ledy świecą
    niezauważalnie słabiej.
    Ja nie narzekam.

    > Jakbym w salonie zamienil moje 9 halogenek 50W na 9 takich LEDow to

    Ile płacisz za prąd? mnie na ledy wzięło, bo za 3 ostatnie miesiące zapłaciłem w
    sumie 800zł. Aż moje HQI 250W w ogrodzie wyłączyłem.

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2011-01-24 21:59:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Ile płacisz za prąd? mnie na ledy wzięło, bo za 3 ostatnie miesiące
    > zapłaciłem w sumie 800zł. Aż moje HQI 250W w ogrodzie wyłączyłem.

    Ja np place ok 150zł miesięcznie za prąd. Z moich wyliczen wynika że udzial
    oświetlenia w tym to ok 15zł miesiecznie czyli 10%. Nie mam zadnej żarowki
    energooszczednej.
    Bez sensu więc ta "oszczędnośc" na zarowkach energooszczędnych

  • 24. Data: 2011-01-24 22:10:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 22:26, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Ale wnosisz po zdj ciu czy mocy ar wek? bo zdj cie celowo niedo ietli em, aby
    > by o wida r nice.

    Po zdjeciu. Poprostu wydaje sie ponuro. Ale dopiero pozniej dopisales,
    ze oprocz tych LEDow masz jeszcze zwykle "zwisy" ktore doswietlaja
    cale pomieszczenie. W tym wypadku LEDy pelnia poprostu funkcje
    doswietlajaca blat. Tylko czy jest sens ? 5 LEDow po 25 to 125 pln.
    Ile uzywasz tego oswietlenia? Godzine dziennie? 125 pln to 265kWh.
    Majac tam zwykle 5 x 20W, czyli 100W, koszt LEDow wyrowna sie po..
    2650 dniach, czyli 7 latach. Pytanie, czy tyle wogole wytrzymaja. Mi
    jeden LED padl po ~5 miesiacach :) Dlatego moim zdaniem POKI CO
    jeszcze nie ma to sensu ekonomicznego!

    > Ile p acisz za pr d? mnie na ledy wzi o, bo za 3 ostatnie miesi ce zap aci em w
    > sumie 800z . A moje HQI 250W w ogrodzie wy czy em.

    Za oswietlenie niewiele, bo te halogenki to mam tylko na imprezki.
    Oswietlenie glowne to 4 zarowki energooszczedne :) W zasadzie
    wystarczy jedna zeby w salonie ~35m2 bylo sensownie jasno, ona bierze
    ok 20W (odpowiednik bodaj 130W) i kosztowala ~35 pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2011-01-24 22:29:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > żarowki energooszczednej.
    > Bez sensu więc ta "oszczędnośc" na zarowkach energooszczędnych

    Ale ledy to nie tylko oszczednosci.
    To oswietlenie daje calkowicie nowe mozliwosci. Pomijam ciekawa aranzacje
    jakiej nie da sie osiagnac nawet uzywajac halogenow, bo swieca jednak dosc
    szeroko, to zastosowanie ledow w kuchni daje nieograniczone mozliwosci
    oswietlenia doslownie wszystkiego jak sie chce. Kazde inne zrodlo swiatla to
    ograniczenie nie tylko gabarytow lamp ale takze odleglosci od blatu czy
    podstawy szafek wiszacych. W moim przypadku nie moglbym zawiesic nisko nad
    blatem wiszacych lamp bo po jakims czasie halogeny stopilyby okleine blatu,
    a zdjecia Bartka sa niedoswietlone bo oprawy Skoff mam przy schodach i daja
    wystarczajaca ilosc swiatla, czego zdjecia nie oddaja.
    Mam tez male oprawy led w scianach holu wlaczane czujnikiem zmierzchowym i
    swieca sie od zmroku do rana. Daja wystarczajaca ilosc swiatla by mozna bylo
    sie poruszac bez uzywania innego oswietlenia w nocy a jednoczesnie tak malo,
    ze nie sa uciazliwe bez przejmowania sie o rachunki za prad. To sa zupelnie
    inne mozliwosci, nie za miast zeby oszczedniej, ale cos co nie bylo prawie
    mozliwe wczesniej.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2011-01-24 23:09:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > cale pomieszczenie. W tym wypadku LEDy pelnia poprostu funkcje
    > doswietlajaca blat. Tylko czy jest sens ? 5 LEDow po 25 to 125 pln.

    U mnie w kuchni poza oswietleniem blatu praktycznie nie uzywa sie lampy
    sufitowej i swieci sie to praktycznie od zmierzchu do nocy. Nad calym blatem
    w oprawie alu przyklejona jest listwa led, koszt 90zl/5m plus zasilacz i
    aluminiowa oprawka. Halogeny w tym wypadku to punktowe oswietlenie, a tak
    mam bez cienia w kazdy miejscu i wystarczajaco jasno. Listwy bedzie jakies
    trzy metry czyli moc pobierana to 15W plus dwie zarowki led, ok. 1,5W/szt.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2011-01-24 23:12:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sty, 00:09, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > trzy metry czyli moc pobierana to 15W plus dwie zarowki led, ok. 1,5W/szt.

    I to chyba jest lepszy pomysl. Listwy LEDowe (szczegolnie te 300 led /
    5m) swieca jak oszalale :) Tez tak sobie bede doswietlal blat
    kuchenny.
    Narazie mam te listwy w suficie i z metr przy kominku :) Swoja szosa,
    10mb listw poszlo mi sie pasc po tym jak przypadkiem je podlaczylem
    pod 230V ;D I to jeszcze tych mocniejszych.. Auuuuuuuu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2011-01-25 06:58:34
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Nabyłem dziś drogą kupna paręnaście żarówek led z lidla (livarno lux). Jakieś
    > pół roku wcześniej kupiłem 4 sztuki na próbę. Póki co, sprawdzają się
    > znakomicie. Dziś wymieniłem wszystkie halogeny nad blatem w kuchni i halogeny w
    > pokoju dzieciaków. W kuchni różnicy praktycznie nie widać (halogeny były 20W) a
    > w pokoju dzieci jest minimalnie ciemniej (wcześniej 50W).
    > Żarówki posiadają 15 diod smd, świecą ciepłym światłem 3000K.

    Współczuję dzieciom ...

    W życiu bym nie zastosował żarówek LED w pomieszczeniach mieszkalnych.
    Mam w kuchni 4 metrową listwę LED i jakość światła mimo że jest
    "ciepłe żółte" jest według mnie mierne ...

    Wszystkie żarówki LED są oszukane. Producenci bardzo żadko podają ile
    faktycznie żarówka ma ilości lumen a to wyznacznik ile daje światła.
    Niemalże zawsze okazuje się że żarówka LED która miała być
    odpowiednikiem żarówki tradycyjnej 60W ma tyle lumen co żarówka 15-25W
    MAX ...
    Dodatkowo barwa światła ...
    Jak dotychczas nie znalazłem żarówki LED która by miała takie światło
    jak żarówka,tradycjna lub halogen ...

    Osobiście uważam że dużo lepszym zakupem są świetlówki
    energooszczedne. Mają tyle samo światła (lumen) jak żarówki tradycyjne
    i obiecywany "odpowiednik żarówkowy" nie jest oszukany a światło jakie
    dają (markowe) jest taki jak tradycyjnej żarówki a dodatkowo kosztują
    grosze (np. na Allegro).

  • 29. Data: 2011-01-25 07:14:06
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > energooszczednej.
    > Bez sensu więc ta "oszczędnośc" na zarowkach energooszczędnych

    Bo to głupota ...

    Płacić za "zarówkę" LED po 20-40zł której producent obiecuje nam
    odpowiednik tradycyjnej żarówki 60W a wystarczy zobaczyć ile daje
    światła (ilośc lumen) taka żarówka LED i nagle okazuje się że daje ona
    tyle światła co tradycyjne żarówka 10-25W max ...
    Tyle że producenci żarówek LED bardzo często "zapominają" podawać
    ilośc lumen na swoich opakowaniach .

    Gdzie ta "oszczędność" jak w domu trzeba takich żarówek kupić
    kilkanaście / kilkadziesiąt i zapłacić kilkaset złotych (kilka tysięcy
    od razu a ilośc światła nam się drastycznie zmniejszy ?)

    Osobiście uważam że świetlówki energoszczedne dają dużo lepsze światło
    i dużo więcej światła (ilośc lumen świetlówki enerooszczednej jest
    taka sama jak w przypadku żarówki tradycyjnej a czasami nawet
    większa ...) , światło jest białe ciepłe a dodatkowo można kupić za
    grosze (Allegro ;)

    Ja byłem u znajomych którzy mają całe oświetlenie z LED. Jak dla mnie
    to ciemne nory a dodatkowo światło nędzne ...

    Ale jak wyda się kilkaset złotych to człowiek tego na śmietnik nie
    wywali ...

  • 30. Data: 2011-01-25 08:12:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > zadnej żarowki energooszczednej.
    > Bez sensu więc ta "oszczędnośc" na zarowkach energooszczędnych

    Powtorze to, co mowilem zawsze:

    1. Oszczednosc jest i tak pozorna, bo cieplo wydzielane przez zarowki
    sie nie marnuje, tylko ogrzewa mieszkanie. Kazda wymiana zarowki
    na 'oszczedna' oznacza koniecznosc mocniejszego grzania piecem. A w
    lecie i tak jest jasno bez swiecenia.
    2. Zrodla 'oszczedne' maja przereklamowana wydajnosc - zadna
    swietlowka ani led reklamowany jako odpowiednik 'zarowki 100W' nie
    swieci tak jasno jak prawdziwa zarowka.
    3. Swietlowki na pewno, a ledy raczej tez, maja grubo przeszacowana
    trwalosc. I nawet jesli jeszcze swieca, to z wiekiem slabiej.
    4. Barwa swiatla i oddawanie kolorow sa, ehem, takie sobie, chociaz to
    sie caly czas poprawia.
    5. Swietlowki sie dlugo rozpalaja...
    6. Z ledow trudno uzyskac lampe swiecaca na wszystkie strony.

    Ale zwyklych zarowek musieli dranie zakazac.

    MJ