  • 41. Data: 2012-10-30 18:37:27
    Temat: Re: Pompa C.O. 12V
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-30 16:58, Piotr Wyderski wrote:
    > Nie wiem, ale przerobić się powinno dać. Sebastian się na
    > elektronice zna, więc mnie trochę dziwi, że jęczy zamiast
    > się wziąć za lutowanie przetwornicy. ;-)

    Zlutowalem dwie. Sprawność mizerna, sterowalność żadna bez sprzężenia z
    wału. Eeee, nie :)

  • 42. Data: 2012-10-30 18:38:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-30 17:46, Irokez wrote:
    > Silnik od
    > wycieraczek z Poloneza, jakieś sprzęgło z wałem pompy i już jest.

    Nie ma wału pompy :(

  • 43. Data: 2012-10-30 19:12:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Irokez wrote:

    > No ale masz dodatkowy moduł, który się może najzwyczajniej w świecie
    > zpierdaczyć o 23:00 w sobotę...

    Shit happens. Sama pompa też może paść. Jak zrobi z głową,
    to bym się o czas życia tego akurat modułu nie obawiał.

    > Należy dlatego robić maksymalnie proste konstrukcje z jak
    > najpopularniejszych komponentów.

    Prostota to rzecz względna, ale dostępność części zamiennych
    to podstawa.

    > No weź nie przesadzaj... Nawet na biurku mam taką teraz PIR Satela 12V
    > Rzuć okiem na Satel, DSC, Paradox, Crow itp itd. Czujki PIR, PIR+MW,
    > wilgoci, stłuczenia szkła, bariery itp itd.
    > Systemy alarmowe i osprzęt do nich bazują na zasilaniu 12V.

    No to się trochę za późno dowiedziałem. :-/ Ja z powodzeniem
    przerabiałem układy marketowe, ale widać niepotrzebnie. Na szczęście
    nie jest to zbyt pracochłonne. Ok, w takim razie chętnie się dowiem,
    jak się gada z tymi od alarmów. Jest jakiś standard, czy one też maja
    wyjścia typu OC/przekaźnik?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 44. Data: 2012-10-30 20:18:18
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie jest to zbyt pracochłonne. Ok, w takim razie chętnie się dowiem,
    > jak się gada z tymi od alarmów. Jest jakiś standard, czy one też maja

    W systemach alarmowych, w czujnikach przewodowych standardem jest styk
    przekaźnikowy NC.
    Dodając do tego rezystor parametryzujący centrala jest w stanie wykryć
    zwarcie/rozwarcie/przerwę/próbę podłączenia się do takiej linii.
    Dodatkowo może być dostępny styk NO ale to już w dokumentacji czujnika
    należy sprawdzić.

    --
    Irokez

  • 45. Data: 2012-10-30 20:43:49
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Nie ma wału pompy :(

    ups.. no tak, taka konstrukcja.
    Więc albo na zamówienie pompa + silnik
    albo gotowiec w postaci np Grundfoss MAGNA3 + karta GPRS i ProfiBus do PLC.

    --
    Irokez

  • 46. Data: 2012-10-30 22:46:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie zawsze masz wpływ na temperaturę cieczy (np. mieszkania),
    > a i nie wszędzie chciałbym mieć jednakową temperaturę.

    Co zalatwia zwykla glowica termostatyczna.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2012-10-30 23:33:44
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Sebastian Biały pisze:
    > Tak sobie myslę ... prawie wszystkie elementy sterowania pieca moga być
    > zasilane z 12V.

    może jakieś do jachtów?
    http://allegro.pl/pompa-wody-cisnieniowa-fotton-ft35
    s-12v-dc-i2722469455.html

    albo do przetaczania paliwa (o ile moga pracować na wodzie)
    http://allegro.pl/pompka-pompa-spuszczania-paliwa-ro
    py-oleju-24v-12v-i2734719619.html

    Boję się tylko że ciśnienie lub przepływ mogą być niewystarczające,
    podobnie jak odporność na temperaturę.

    bajcik

  • 48. Data: 2012-11-15 16:25:38
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > temperaturą cieczy.
    >
    > Nie zawsze masz wpływ na temperaturę cieczy (np. mieszkania),
    > a i nie wszędzie chciałbym mieć jednakową temperaturę.

    co ci daje sterowanei radiowe? ze z głownego panelu mało czytelnego mozesz
    ustawiać temperatury?

    Ja chciałbym mieć możlwośc sterowania swoimi głowicami honeywell hr20 przez
    przeglądarkę internetową:) jest forum w necie jak je zhakowac i przerobić
    ale za duzo grzebania, wolalbym gotowe rozwiązanie.

  • 49. Data: 2012-11-15 16:27:25
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    http://embdev.net/topic/118781

  • 50. Data: 2012-11-15 16:57:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > http://embdev.net/topic/118781

    ale wlasnie wygrzebalem cos takiego

    aplikacja na telefon i to nawet nie drogie rozwiązanie
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eq
    _3.max_eq3&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEs
    ImNvbS5lcV8zLm1heF9lcTMiXQ..

    podlaczenie do internetu przez rj45
    Bramka LAN eQ-3 MAX! Cube, biała, qqq Numer produktu: 560896

    i głowice :)
    Energooszczędna głowica termostatyczna eQ-3 MAX!, 99017, biała, qqq Numer
    produktu: 560897