  • 11. Data: 2018-10-01 01:14:44
    Temat: Pompa -> rurka
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wersja lux. Wezyk karbowany ze stali kwasoodpornej plus koncowki ktore mozna samemu
    na nim zamontowac. Wersja niskobudzetowa. Koncowki do weza i przemyslowy waz do
    goracej wody.

  • 12. Data: 2018-10-01 08:34:12
    Temat: Re: Pompa -> rurka
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Cześć.
    >
    > Wyszło na to ze nie potrzebuje jednej pompy.
    >
    > Mogę ją zostawić, ale troche utrudnia przepływ wody.
    >
    > Mogę ją usunąc razem ze śrubunkami ale dostęp mam mało wygodny, cieżko
    > tam podejśc palnikiem żeby rozlutować ten obwód.
    >
    > Tak sobie myślę: czy ktoś wpadł na pomysl wyprodukowania kawalka rurki
    > we właściwym wymiarze i pasującymi gwinami do śrubunków wstawianego
    > zamiast pompy c.o.? Tak, zdaje sobie sprawy ze jestem jedyny na
    > swiecie który pozbywa sie pompy :D

    Są produkowane, ale jako osprzęt do niektórych profesjonalnych kotłów
    gazowych. Stosuje się wtedy, gdy pompy mają być montowane na zewnątrz.
    Takie łączniki są np. w kotłach Unical Alkon. Ale jak Ci się uda zdobyć
    to zapewne nie będzie to tania rzecz.

    Domowym sposobem można jednak samemu zmontować:

    1. Kawałek rury miedzianej fi 28 + 2 złączki gwintowe do lutowania lub
    zaprasowywane lub też zaciskane na pierścionek COMAP, albo wciskane
    PUSH. Te złączki zaciskane na pierścionek COMAP oraz wciskane PUSH
    kupisz w Castoramie.

    https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instala
    cje-wodne/systemy-instalacyjne/miedz/zlaczka-comap-z
    acisk-zacis-15-x-15-mm.html

    Tu akurat jest na zdjęciu mufa (brak innych zdjęć na stronie Castoramy),
    ale w sprzedaży jest cały asortyment.

    https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instala
    cje-wodne/systemy-instalacyjne/miedz/zlaczka-redukcy
    jna-miedziana-push-gwint-zewnetrzny-15-mm-x-1-2.html
    ?&gclid=EAIaIQobChMImLuwxcvk3QIVD4uyCh1CwAYjEAQYAiAB
    EgIzffD_BwE

    Najmniej pracy jest ze złączkami wciskanymi PUSH. Po prostu ucinasz
    kawałek rury miedzianej, gratujesz końce rury i wsuwasz do złączki.
    Złączki te są o tyle dobre, że jak utniesz zbyt krótką rurkę to możesz
    ją delikatnie wysunąć ze złączki. W ten sposób możesz skompensować kilka
    milimetrów luzu.

    2. Skręcić z przedłużek 1" + odpowiednie nyple/redukcje

    3. Zastosować kawałek rury karbowanej Gebo ze złączkami + odpowiednie
    nyple oraz redukcje.

    4. Zastosować zaciskowe złączki naprawcze Gebo na rurę stalową + kawałek
    rury stalowej. Ale tutaj trzeba uważać z wymiarami, ponieważ podczas
    dokręcania pierścienia rura wciągana jest do środka złączki kilka
    milimetrów. Trzeba zmierzyć ile tej rury wchodzi i o tyle dłuższą rurę
    trzeba uciąć.