  • 41. Data: 2021-01-30 14:59:32
    Temat: Re: Pompy ciepła
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.01.2021 o 16:23, Myjk pisze:
    > Zima w końcu przyszła

    pytanie do tych którzy mają pompy ciepła. czy pompa ciepła może pracować
    na pół mocy, czy taka funkcja jest realizowana przez wyłączanie i
    załączanie? Na serio pytam.

    ToMasz

  • 42. Data: 2021-01-30 17:45:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Jan 2021 11:22:20 +0100, Mateusz Bogusz

    > Jakby moim założeniem było przeżyć jak najtaniej, to bym nie budował domu.

    Aha, to po co podważałeś to co napisałem, skoro pisałem w odniesieniu do
    oszczędności na systemie grzewczym? Dla wielu jednak takie rzeczy mają
    znacznie -- 2 tys. piechotą nie chodzi, szczególnie przy budowie domu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2021-01-30 21:51:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 14:59 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > pytanie do tych którzy mają pompy ciepła. czy pompa ciepła może pracować
    > na pół mocy, czy taka funkcja jest realizowana przez wyłączanie i
    > załączanie? Na serio pytam.
    >
    > ToMasz

    może nawet na 1/4 mocy. Różni producenci mają różne strategie. Napisz o
    jaką pompę Ci chodzi.

    TG

  • 44. Data: 2021-01-30 22:57:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 30.01.2021 o 14:59, ToMasz pisze:

    > pytanie do tych którzy mają pompy ciepła. czy pompa ciepła może pracować
    > na pół mocy, czy taka funkcja jest realizowana przez wyłączanie i
    > załączanie? Na serio pytam.

    Tak. Pompy inwerterowe mogą pracować na kilka stopni mocy i nie jest to
    symulowane przez wyłączanie i włączanie.

    --
    MN

  • 45. Data: 2021-01-31 16:40:45
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 27.01.2021 13:43, budynPL wrote:
    > A powiedzcie mi: dla powietrznej pompy ciepła to wewnąrz budynku ile trzeba miejsca
    przeznaczyć
    > na klamoty typu zbiornik CWU (jak duży dać?, rodzina 4-5osób). Czy bufor dla CO też
    się przydaje
    > czy raczej pompa jedzie wprost w podłogówkę?
    > Praca w jednej taryfie bo fotowoltaika w programie.

    Są pompy split gdzie freon idzie rurkami do jednostki wewnętrznej, a są
    takie co glikol od razu krąży bez podwójnej wymiany. Podobno te drugie
    są sprawniejsze ale znowu ten glikol. Jak dopompować układ, jak wymienić
    cieknący zawór.

  • 46. Data: 2021-02-01 08:39:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.01.2021 16:40, KIKI wrote:
    > Jak dopompować układ, jak wymienić
    > cieknący zawór.

    Ja widziałem taką instalację i na zewnątrz szła po prostu woda. Także
    można dopompować, można wymienić :-)

    Ale mnie nie pytaj o szczegóły, ja też nie wyobrażałem sobie żeby tak to
    robić. Rury miały kilkucentymetrową kauczukową otulinę, a w wewnątrz był
    UPS dla pompki obiegowej w układzie wew-zew.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 47. Data: 2021-02-01 08:42:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.01.2021 14:59, ToMasz wrote:

    > pytanie do tych którzy mają pompy ciepła. czy pompa ciepła może pracować
    > na pół mocy, czy taka funkcja jest realizowana przez wyłączanie i
    > załączanie? Na serio pytam.

    Pompa inwerterowa ma zakres obrotów w których pracuje (i jest sterowana)
    - analogicznie jak piece gazowe z modulacją mocy. Pompy powietrzne to
    chyba wszystkie mają inwerter.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2021-02-01 11:29:31
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 01.02.2021 08:39, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ja widziałem taką instalację i na zewnątrz szła po prostu woda. Także
    > można dopompować, można wymienić :-)

    A ja znam taką instalację. Weszło ponad 1m3 glikolu tylko z powodu pompy
    Nibe, która od razu ogrzewa bez pompowania freonu. Na razie jest nowe
    ale będzie jak zajdzie konieczność wymiany czegoś?

    Układ jest mieszany pompa plus piec peletowy i ostatnio od miesiąca
    pompa nie działa, bo się popsuła.
    Układ jest niesamowicie skomplikowany. Tylko czekać aż coś zacznie ciec.
    Szczególnie zawory z siłownikami, kilka sztuk, one pierwsze się poukręcają.

  • 49. Data: 2021-02-01 19:56:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.02.2021 11:29, KIKI wrote:
    > Na razie jest nowe
    > ale będzie jak zajdzie konieczność wymiany czegoś?

    Bynajmniej nie bronię tamtej instalacji. Ale jak coś trzeba będzie
    wymienić, to zdecydowanie łatwiej domorosłemu hydraulikowi kupić bańki z
    płynem do chłodnic niż zrobić coś z f-gazami :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 50. Data: 2021-02-03 14:39:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 21:34, Marcin N pisze:
    > Mam klasyczny wymiennik o wysokiej sprawności 9x %.
    > Moje doświadczenie z kilku lat mówi, że przy około 0 st warto zmniejszyć
    > cyrkulację na minimum, co WYRAŹNIE poprawia wilgotność powietrza.
    > Praktycznie znikają problemy suchego nosa. Jest komfortowo.

    Ja mam tryb lato/zima. Zimą max chyba 100m3/h, nie zmniejszam bardziej,
    za to odpalam 1 nawilżacz ewaporacyjny i 3 piezo. Wody leci sporo,
    ale powietrze jest ok.

    L.