  • 21. Data: 2010-06-08 20:47:53
    Temat: Re: Problem z licznikami na cyrkulacji c.w.u.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 8 Cze, 20:06, Czarek <a...@...pl> wrote:
    > tylko chciałbym się dowiedzieć czy zastosowany
    > sposób opomiarowania jest prawidłowy i stosowany, żeby móc konkretnie
    > rozmawiać z developerem, a nie bić pianę.

    nie chce mi sie szukac po normach... , ale na chlopski rozum ;) jest
    to bez sensu (im wiekszy udzial przeplywu cyrkulacyjnego tym gorzej)

    np. dla danych ktore podales i dokladnosci wodomierzy 5% mamy:
    zuzycie 15m3/mc , cyrkulacja 2.5m3/dobe czyli 75m3/mc

    wskazanie pierwszego wodomierza: 90+-5% czyli od 85.5 do 94.5
    wskazanie drugiego wodomierza: 75+-5% czyli od 71.25 do 78.75

    biorac skarajne wartosci do obliczenia zuzycia mamy zakres od 6.75 do
    23.25, co przy prawdziwym zuzyciu 15m3 daje blad 55% !!!

    trzeba by zastosowac super_dokladne ;) wodomierze, zeby uzyskac
    lepszy wynik...

    albo prosciej (jesli tylko jedna lazienka jest "daleko") - dwa
    wodomierze mierzace tylko zuzycie - jeden dla tej lazienki, drugi dla
    reszty mieszkania, cyrkulacja przed wodomierzami

    WS

    PS. jesli cos pokrecilem to prosze o sprostowanie ;)

  • 22. Data: 2010-06-08 20:50:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    PS2. jesli jednak beda sie upierac, ze jest OK i kazdy wodomierz
    spelnia jakas tam norme, to popros o zamiane: ten co mniej liczy jako
    pierwszy ;) ;)

  • 23. Data: 2010-06-09 17:22:03
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Mam - w kartonie. ;) Piszę przecież, że nic jeszcze nie jest podłączone -
    > wszystkie oczka są zaślepione. Ale warto wiedzieć, że na baterie
    > termostatyczne trzeba uważać.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Czarek

    No to w jaki sposób zużywasz 15 kubików wody skoro nic jeszcze nie jest
    podłączone ?
    --
    Jackare

  • 24. Data: 2010-06-09 22:37:29
    Od: Czarek <...@...pl>

    Jackare wrote:
    > Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > No to w jaki sposób zużywasz 15 kubików wody skoro nic jeszcze nie jest
    > podłączone ?

    Nie użyłem słowa "potencjalnie" albo "przykładowo" w zdaniu. Mój błąd.
    Zużycie realne było hipotetyczne, różnice licznikowe - są niestety realne.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 25. Data: 2010-06-13 15:35:19
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    :-)))))

    -----

  • 26. Data: 2010-06-13 21:16:54
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "acelnószz" <a...@i...pl> napisal w wiadomosci
    > :-)))))
    >

    > -----

    Znow baranie nicka zmieniles? Spadaj do filtra...