  • 11. Data: 2010-10-06 19:46:47
    Temat: Re: Produkcja chrzanu - pasteryzować?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 09:18:17 -0700 (PDT), Aabacus napisał(a):

    > Z tym trikiem to byłbym ostrożny. Atmosfera beztlenowa jest ryzykowna,
    > bo są bakteria które tylko na to czekają, np. Clostridium botulinum.
    > Zdarzają się takie przypadki w domowych przretworach niekoniecznie
    > mięsnych - np fasolka szparagowa.
    > Adam

    Pisałam przecież, że beztlenowce się ucieszą.

  • 12. Data: 2010-10-07 01:29:27
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Pisałam przecież, że beztlenowce się ucieszą.

    Bo to ktoś nie przeczytał dokładnie - na powierzchnię wylewano spirytus
    salicylowy. No i kojarzyło sie z bańkami na pleckach.

  • 13. Data: 2010-10-07 13:39:59
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Dlatego nie pasteryzujemy na golasa, słoiki wyciągamy grubą rękawicą
    kuchenną a jako ktoś chce może ubrać dodatkowo gogle.
    Zapewniam, że ten sposób nie jest w żadnym stopniu bardziej niebezpieczny od
    gotowania słoików w piekarniku, czy w garnku.
    Jacek